• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
1655’n är lite svår. Testat på Sienna kalv o det flög verkligen inte.. inväntar några mocka straps i vintagestuk som jag själv tror kommer att funka. Några andra tips??
Klockan, Rolex Explorer II 1655 mk5:
94336721-386A-4C17-8B0C-BFFAC6B9411F.jpeg

Sienna från JPM:
8E990E51-B9C2-4D19-9A2B-5021B2115C4D.jpeg

Vintage mocka (inte min klocka):
2CB36D00-EFBB-4E91-8852-0072BA0CDD54.jpeg
Skippa modebanden iaf.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Länk kommer konkurrera och ta bort fokus från bandhornen. Förmodligen ett väldigt neutralt band. Något i mig vill sätta den på ett svart tygband men kommer nog kännas för feminint.
Tygband som i ett perlon typ? Vad tror du om ett svart, slätt läder, eller något som ”matchar” index? Kanske grå mocka?
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Då mitt band till klockan är rätt hård så rätt oskönt så letar efter ett nytt men vet inte riktigt vad jag ska ha så behöver lite hjälp.
Krav: Det ska vara svart och 18mm.
IMG_20181021_145509.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
De har ju egentligen inget med vintage att göra heller. Är helt klart trött på dem jag med och det finns ju andra band att köpa ist.
Gillar mer sk four-stitch både som går innanför o utanför kanterna:
9666B143-C7C7-4DE4-8E64-DB69E5F3B5BA.jpeg

O nej, du har helt rätt i att det är ett tröttsamt uttryck att kalla stygnen ”vintage”!!!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har någon koll på om det finns liknande band av god kvalitet på den här sidan Atlanten? Gärna som man själv har köpt och kan lämna förstahandsuppgifter på att det är en bra produkt.

https://www.bandrbands.com/black-grand-prix-racing-watch-strap.aspx

Skärmavbild 2018-10-16 kl. 10.46.01.png
Jag letar ett liknande till min Camaro och har tänkt beställa från denna franska handlare bara jag skulle kunna bestämma färg. Tar gärna emot tips.
https://www.atelier-romane.com
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag letar ett liknande till min Camaro och har tänkt beställa från denna franska handlare bara jag skulle kunna bestämma färg. Tar gärna emot tips.
https://www.atelier-romane.com

Det är verkligen inte helt enkelt. Har hittat en vintage nos corfam, men det är 2,5´ och det är lite svettigt.
Vad jag föredrar med det amerikanska bandet om man jämför rally mot rally är att det ser ut som att bandet är tunnare utanför kantsömmen mot det franska bandet som egentligen inte ser ut att smalna av alls om man jämför innanför och utanför stygnen. Hm, rörigt förklarat kanske :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är verkligen inte helt enkelt. Har hittat en vintage nos corfam, men det är 2,5´ och det är lite svettigt.
Vad jag föredrar med det amerikanska bandet om man jämför rally mot rally är att det ser ut som att bandet är tunnare utanför kantsömmen mot det franska bandet som egentligen inte ser ut att smalna av alls om man jämför innanför och utanför stygnen. Hm, rörigt förklarat kanske :)
De franska banden har en jämnare avsmalning ner till 16mm vid spännet medan det amerikanska smalnar av mycket snabbare och sen blir rakt. Fast det var kanske något annat du menade?
 
Topp