Har ett Rios på min Nomos. Lite matt som sagt. Får kolla längd på det där sedan troligen prova.
Kan väl tillägga att andra tips på liknande band mottages tacksamt.
Edit, kanske inte är Rios då trots allt..
@Aurum var kunde du välja längd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ett Rios på min Nomos. Lite matt som sagt. Får kolla längd på det där sedan troligen prova.
Kan väl tillägga att andra tips på liknande band mottages tacksamt.
Edit, kanske inte är Rios då trots allt..
@Aurum var kunde du välja längd?
Grymt bra tips, precis den nyans jag sökte! Nu saknas bara klockan.
Grymt bra! Misstänkte att du klickade hem ett, eftersom det försvann ett ormband ur min bevakningslista!Grymt bra tips, precis den nyans jag sökte! Nu saknas bara klockan.
Har också ett liggandes i lådan, bra att ha.Grymt bra tips, precis den nyans jag sökte! Nu saknas bara klockan.
Någon som har koll på var man får tag i ett omegaspänne i rostfritt på 16mm? Har kikat lite på ebay och har lite svårt att bedöma vilka som är OK.
Det är ju en bruksklocka så själv hade jag nog kört på gris, men det är ju iofs inte så spännande. Men struts kanske skulle kunna vara något ocksåFick ärva en släktklenod nu på jul, men den kom som head-only!
Vad säger panelen? Är lite sugen på något spännande, typ struts. Annars är svart kroko också ett alternativ!
Kanske ett ljusbrunt cordovan?Det är ju en bruksklocka så själv hade jag nog kört på gris, men det är ju iofs inte så spännande. Men struts kanske skulle kunna vara något också
Håller med dig. Trist att se ur med ”Intrumentkaraktär” som jag personligen gillar, ha band av krocko och liknande. Ett mockaband med ditt färgval blir mkt. bättre.Hej, har en Certina DS Podium där bandet är väldigt slitet.
Skulle behöva lite tips på ett nytt.
Funderar på svart mocka Tror det skulle passa bra.
Svart mocka blir nog bra det, skippa de två stygnen som finns på många ”vintage”-band.Hej, har en Certina DS Podium där bandet är väldigt slitet.
Skulle behöva lite tips på ett nytt.
Funderar på svart mocka Tror det skulle passa bra.
TackEtt mockaband med ditt färgval blir mkt. bättre.
FixatSvart mocka blir nog bra det, skippa de två stygnen som finns på många ”vintage”-band.
Ping @ANALOGUE - går det att ändra rubrik i efterhand? Tänker att vi kan tydliggöra att detta är vintageur, och bandval, eftersom det förekommit en del moderna pjäser?
Kollar pronto efter ett grisband, rätt sort den här gången med...Behöver lite tips och inspiration kring ett nytt band till tanken med 16 mm fasta bandhorn. Vad hade ni kört för band till?
Bamboo?Behöver lite tips och inspiration kring ett nytt band till tanken med 16 mm fasta bandhorn. Vad hade ni kört för band till?
Aa det kanske kan vara något. Hade egentligen tänkt något läder.Bamboo?
Slätt svart och inte för blankt, är ju ett bruksur. Ta ett som smalnar av 4mm också.
Vet inte vilket läderband jag ska köpa till denna?
Vill ha något cleant bara, mer uppklätt.
Ska man köra brunt eller svart? Slät, alligator, grain?
18mm bandbredd och vanliga bandstift så finns ju mycket att välja på!
Kul att se andras lösningar på bandförvaring.Semi-OT, men hur förvarar ni era band? Jag blev trött på det totala kaos som råder i den skrivbordslåda som agerar bandlåda hemma hos mig och köpte därför detta. Finns det någon snyggare variant att tillgå i framtiden tar jag gärna tips på det.
Åt det hållet jag tänkte också, något material/märke att rekomendera?Slätt svart och inte för blankt, är ju ett bruksur. Ta ett som smalnar av 4mm också.
Kör vanlig svart kalv på min lite lika Polhem, tycker det hade fungerat bra. Annars kanske gris, svart för dressighetens skull. Tror cordovan hade blivit för blankt.Åt det hållet jag tänkte också, något material/märke att rekomendera?
Tropic är aldrig fel.
Behöver ett alternativ till gummit till denna. Men 16mm bara mellan luggarna! Tips?
Håller med theargonaut. Hade kört på Tropic. Går ju dessutom att hitta relativt billiga Tropic som mäter 16 mm. Kika på EBay
Behöver ett alternativ till gummit till denna. Men 16mm bara mellan luggarna! Tips?