• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Har ett Rios på min Nomos. Lite matt som sagt. Får kolla längd på det där sedan troligen prova.

Kan väl tillägga att andra tips på liknande band mottages tacksamt.

Edit, kanske inte är Rios då trots allt..

@Aurum var kunde du välja längd?
90FDB1CC-5B08-4A3F-95E9-4EDE50BE76BC.png
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Fick ärva en släktklenod nu på jul, men den kom som head-only!
Vad säger panelen? Är lite sugen på något spännande, typ struts. Annars är svart kroko också ett alternativ!
20181224_191215.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Semi-OT, men hur förvarar ni era band? Jag blev trött på det totala kaos som råder i den skrivbordslåda som agerar bandlåda hemma hos mig och köpte därför detta. Finns det någon snyggare variant att tillgå i framtiden tar jag gärna tips på det. :D
A9E31E03-7863-4B91-8764-0B7B9561BF9C.png
 

rez

Breitling
Hej, har en Certina DS Podium där bandet är väldigt slitet.
1237_m.png

Skulle behöva lite tips på ett nytt.
Funderar på svart mocka :) Tror det skulle passa bra.
 

Pictor

Audemars
Hej, har en Certina DS Podium där bandet är väldigt slitet.
1237_m.png

Skulle behöva lite tips på ett nytt.
Funderar på svart mocka :) Tror det skulle passa bra.
Håller med dig. Trist att se ur med ”Intrumentkaraktär” som jag personligen gillar, ha band av krocko och liknande. Ett mockaband med ditt färgval blir mkt. bättre.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej, har en Certina DS Podium där bandet är väldigt slitet.
1237_m.png

Skulle behöva lite tips på ett nytt.
Funderar på svart mocka :) Tror det skulle passa bra.
Svart mocka blir nog bra det, skippa de två stygnen som finns på många ”vintage”-band.

Ping @ANALOGUE - går det att ändra rubrik i efterhand? Tänker att vi kan tydliggöra att detta är vintageur, och bandval, eftersom det förekommit en del moderna pjäser? :D
 

Larry Sanders

Breitling
Hjälp med band:

har blivit lite förhäxad av ett band till en ovanlig klocka, en diagonal tank.

https://www.1stdibs.com/jewelry/wat...ted-edition-wristwatch-ref-1996/id-j_3693953/

Slår man på zoomen ser man ett närmast svart reptilband med gröna infärgningar. Skulle ju gärna ha ett sånt i 21mm, fast till en normal, vinkelrät tank. Ser dyrt ut visserligen men...

Vem, bortom Cartier, kan hålla på med såna kvalisorter?

Larry
 

Psykel

Patek
Grymt nöjd med min nya Omega. Bandet den kom på är dock inte så inspirerande... Tycker svart passar bra till index och visare, men vill nog ha nåt trevligare material. Ödla?
0DD7D774-465C-4604-8EEC-B2D807AF2F88.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
E954FEF3-1C9B-481D-B549-F6134E0BC15F.jpeg

Vet inte vilket läderband jag ska köpa till denna?
Vill ha något cleant bara, mer uppklätt.
Ska man köra brunt eller svart? Slät, alligator, grain?
18mm bandbredd och vanliga bandstift så finns ju mycket att välja på!
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Semi-OT, men hur förvarar ni era band? Jag blev trött på det totala kaos som råder i den skrivbordslåda som agerar bandlåda hemma hos mig och köpte därför detta. Finns det någon snyggare variant att tillgå i framtiden tar jag gärna tips på det. :D
A9E31E03-7863-4B91-8764-0B7B9561BF9C.png
Kul att se andras lösningar på bandförvaring.
Här är min.
Certinalåda för läder och tropic. Liten trälåda för naton. De i sin tur ligger i en låg och bred "byrålåda"
IMG_20190111_190535.jpg
IMG_20190111_190623.jpg
IMG_20190111_190724.jpg
 
Topp