Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
18/16 är väl standard. Vill du ha slätt/präglat? Kantsöm eller inte? Svårt med tips utan mer info om vad du diggarVar kan jag beställa/hitta ett snyggt svart band (någon form av läder antar jag?) till en 34 mm Seamaster?
Helst inte för mycket ”avsmalning”.
Tack!
Tror bredden mellan luggarna är max 16mm?18/16 är väl standard. Vill du ha slätt/präglat? Kantsöm eller inte? Svårt med tips utan mer info om vad du diggar
Tror du har 18 så kolla det. Cartier tank har väl kantsöm (men matchad)? Tror typ hirsch eller ngt kan passa dig?Tror bredden mellan luggarna är max 16mm?
Hmm, sant. Ingen kantsöm och förmodligen någon form av prägling á la Cartier tank.
Tänkte iof mer om någon hade ett tips på en sida där man kunde välja och vraka lite bland olika band och eventuellt få lite inspiration.
Ja, får kolla upp det innan köp!Tror du har 18 så kolla det. Cartier tank har väl kantsöm (men matchad)? Tror typ hirsch eller ngt kan passa dig?
Tack, någon som har ett liknande svart läderband och vill sälja?Kör vanlig svart kalv på min lite lika Polhem, tycker det hade fungerat bra. Annars kanske gris, svart för dressighetens skull. Tror cordovan hade blivit för blankt.
Mitt är ett nos-citizen som @solex sålde - vettitusan om han har fler hemma dock.Tack, någon som har ett liknande svart läderband och vill sälja?
Behöver inte vara samma märke såklart, men ett svart slätt hyfsat tunt band på 18mmMitt är ett nos-citizen som @solex sålde - vettitusan om han har fler hemma dock.
Jag söker efter billiga band i 16-17 mm storlek och gärna en beads of Rice-länk.
Vart vänder man sig om man inte vill vänta 3 somrar och ett millenieskifte?
Skulle nog satsa på raka länkar. Vad är det för bredd?Är också ute efter en BOR länk i stål till min Constellation, vad bör man titta på?
Vad passar bäst mot boetten?
18mmSkulle nog satsa på raka länkar. Vad är det för bredd?
Ebay? Beror helt på vilket material du söker. Ska det vara böjda 16mm ändar på riset så kan jag nog hjälpa dig.
Jag måste mäta lite, PM:ar efter jobbet!
I övrigt så tänker jag krokodil eller nån ödla kanske? Guld och rostfritt, 60-70 tals boett och stil. 34-36 mm
Edit: Det är Certinan med röd visare jag tänker BoR till, läder till de övriga.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/192248776308
Tycker det här är ett trevligt krokoband för rimligt pris, har det svarta och har haft den vinröda tidigare, smalnar av från 18 till 14 också, vilket är trevligt. Timexen vettitusan vad som kan vara bra till. Cordovan kanske kan vara nåt på Blue-ribonnen? https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/131523127982
Tror ett svart läder blir bäst på den sista, kalv, eller häst som ovan.
Jag gillar ju Tropic Sport på dessa.Jag köpte nyligen den här, en Guinand-krono som är en tvillingbror till Sinn 102. Precis hemkommen från spa är jag väldigt nöjd med den, men jag skulle gärna ha hjälp att hitta ett bra armband eller en bra länk. Kör den på perlon så länge, det var det enda jag hade som passade eftersom bandhornsstorleken är 19mm.. Går det att få tag i generic länk med ändlänkar någonstans tro?
Funkar nästan alltid bra med 20 mm band på 19 mm lugs. Brukar undvika svarta band på svarta klockor, gillar kontraster bättre och körde min på ljust läder:Jag köpte nyligen den här, en Guinand-krono som är en tvillingbror till Sinn 102. Precis hemkommen från spa är jag väldigt nöjd med den, men jag skulle gärna ha hjälp att hitta ett bra armband eller en bra länk. Kör den på perlon så länge, det var det enda jag hade som passade eftersom bandhornsstorleken är 19mm.. Går det att få tag i generic länk med ändlänkar någonstans tro?
Du är medveten om att det inte är Cordovan skinn, så att du inte blandar ihop begreppen?Fick precis på mailen. 60% rabatt på vissa Horween-band. Inga band i min smak, men kanske att det är något som någon har letat efter
https://www.bandrbands.com/horween-leather-watch-bands.aspx
Du är medveten om att det inte är Cordovan skinn, så att du inte blandar ihop begreppen?
Vad jag menar är att Horween är en (bra) tillverkare och ett varumärke som ofta förknippas med sin Shell Cordovan (”hästrumpa”) skinn. Men de har andra skinn också, så som den som rabatterades i ditt tips. Det är en mer vanlig billigare skinn (ko eller kalv?) som är behandlat och ser lite ut som cordovan men med andra egenskaper och känsla.La inte så mycket tid på det mer än att lägga ut infon med rabattkod och webbsida Är osäker på vad du menar så jag tar bort inlägget så ingen blir lurad att köpa en felaktigt beskriven produkt.
Jag gillar ju Tropic Sport på dessa.
Min gamla dykarktono på Tropic Sport. Dock visar inte bilden bandet så bra..
Funkar nästan alltid bra med 20 mm band på 19 mm lugs. Brukar undvika svarta band på svarta klockor, gillar kontraster bättre och körde min på ljust läder:
Har inte testat, har nästan aldrig länkar. Tror jag aldrig sett ändlänkar som passar dessa boetter och vanliga raka ändlänkar tycker jag sällan blir bra på klockor med relativt långa bandhorn, funkar bättre på "hidden lugs".Båda ser snygga ut! Aldrig riktigt klickat med Tropic eller kombon brunt band med svart tavla men din kombo är riktigt fin @TorNet, kanske ska testa det!
Ingen av er som kört med metallband eller metallänk på era? Tack för era tips
Watchbandcenter! https://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.htmlVad ska man hitta på för band till denna Mimo som är på väg hem efter genomgång. Fasta bandhorn och vill helst inte ha nato. Tror 16mm.
Sedan tänkte jag se om någon har tips på var man kan köpa band online förutom tratten och bukten. Gärna där de har både enklare och mer exklusiva modeller. Någon favoritbutik?
Tack!