• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

hejsam

Patek
2-Faktor
Har haft detta bandet några år. Tycker att det funkar helt ok, men vore kul med något nytt. Någon som kan ge mig tips? Tycker att tavlan kräver ett svart/mörkgrått band.
68847F47-3A4E-4C8F-ADF1-27ED72AAF9C0.jpeg
8195DE36-2C0E-43CD-B3DB-1194D59DB03B.jpeg
Kanske ett tropic? :)
 

Matte78

Omega
Hej!

Byter band på min 60-tals Omega Seamaster, inser nu att ett stift är helt kass och det andra dåligt. Är 18mm bandbredd.

Vilka stift bör man ha på en sådan här klocka? Tänker tjocklek mm? De som suttit i har varit fjädrande i ena änden bara.

Borde väl funka beställa från Cousins UK? Eller finns det bättre ställen? Vill ju ha bra stift till min pärla så jag får ditt nya bandet bra.

Mycket tacksam för råd/tips och kanske länk till bra stift.

Mvh
Matte

Screenshot_20191106-144354_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tar gladeligen emot tips antingen via PM eller öppet inlägg gällande band i 18x14mm storleken, säljes helst inom EU men US får fungera. Tro mig när jag skriver att jag verkligen gjort tappra försök till att hitta schyssta band. Hade bokmärket en "handlare" från eBay som säljer NOS-band från Kanada men kommer inte alls ihåg användarnamnet, och så var det ju från Kanada... :(
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tar gladeligen emot tips antingen via PM eller öppet inlägg gällande band i 18x14mm storleken, säljes helst inom EU men US får fungera. Tro mig när jag skriver att jag verkligen gjort tappra försök till att hitta schyssta band. Hade bokmärket en "handlare" från eBay som säljer NOS-band från Kanada men kommer inte alls ihåg användarnamnet, och så var det ju från Kanada... :(
Vilken typ av band är du ute efter?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Skulle behöva tips på var man kan hitta en passande länk till en Certina DS guld på stål (även tavlan är guldfärgad), 25-651. Gärna Certina original. Vilka länkar tycker ni passar?

Om någon rent av har något så skicka gärna PM.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Finns det någon länk som passar bra på dessa typ av luggar, 20mm bredd?
Skulle vilja testa den på länk men vet inte vad jag ska leta efter.
C01FABF1-F4DD-4F21-8DA1-ECE132A2AAA8.jpeg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Den här kommer på måndag, men jag vettifasen vad jag vill sätta för band på den - initialt tänkte jag köra svart epsom eller mörkblå cordovan, men hittar inget (rimligt) som matchar det jag är ute efter.

Någon som har nån annan idé? Tunnt/ostoppat är typ det enda kravet. :)
3DD83A70-5528-428F-B8D4-F7D49456FCFC.png
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Svart cordovan kanske?
Är faktiskt inte ett stort fan av svarta band, men kanske skulle bli snyggt med ett svart cordovan. Tackar, ska definitivt kolla upp.
Typ absolut vad som helst som är lite tjockare och ostoppat. Cordovan från Rios eller Fluco, kanske, eller mocka från Fluco?



Honungsbrunt cordovan? Har min på struts i honungsbrunt - tycker färgen gör sig. :)
Ska kolla upp deras cordovan band. Mocka lät annars riktigt trevligt. Det blir jag lite sugen på. Vilket färg skulle du säga? :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Är faktiskt inte ett stort fan av svarta band, men kanske skulle bli snyggt med ett svart cordovan. Tackar, ska definitivt kolla upp.

Ska kolla upp deras cordovan band. Mocka lät annars riktigt trevligt. Det blir jag lite sugen på. Vilket färg skulle du säga? :)
Silvrig tavla i stålboett bäddar ju för vilken jäkla färg som helst? Hade nog kört nåt mellanbrunt personligen. :)
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Är faktiskt inte ett stort fan av svarta band, men kanske skulle bli snyggt med ett svart cordovan. Tackar, ska definitivt kolla upp.

Ska kolla upp deras cordovan band. Mocka lät annars riktigt trevligt. Det blir jag lite sugen på. Vilket färg skulle du säga? :)
Generellt föredrar jag bruna band framför svarta men tror att ett svart band hade passat klockan bäst.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Silvrig tavla i stålboett bäddar ju för vilken jäkla färg som helst? Hade nog kört nåt mellanbrunt personligen. :)
Mellanbrunt låter snyggt. Tavlan är nog mer krämfärgad än silver när man ser den "in person" dock :D
Generellt föredrar jag bruna band framför svarta men tror att ett svart band hade passat klockan bäst.
Sant, svart gör sig på den där klockan. Därför jag inte bytt ut, men känner att det är dax för något annat nu, förmodligen brunt, eller möjligen ett svart cordovan :)
 
Topp