Riktigt snyggt!Har ett grått mocka på min Omega som delar några drag med din. Inga vidare bilder dock.
Låter helt klart åt ett mocka från Fluco
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snyggt!Har ett grått mocka på min Omega som delar några drag med din. Inga vidare bilder dock.
Fint! Inte speciellt dyra heller, tror jag betalde dryga 20 euro inkl frakt på ebay för mitt.Riktigt snyggt!
Låter helt klart åt ett mocka från Fluco
Det är riktigt bra pris, speciellt om de är av bra kvalitet!Fint! Inte speciellt dyra heller, tror jag betalde dryga 20 euro inkl frakt på ebay för mitt.
Köp @marconimotet T-12, då får du länk och dubblett i klockaSkulle önska bandtips till en Tissot T-12! En länk skulle såklart vara det bästa, men är inte helt lätt att hitta!
Länk är snyggt på DJ Kul visare på den där.Vad är snyggt på denna? Älskar ljusbrun Molequin, men möjligtvis i dyraste laget.
Behåll på länk är det tråkiga svaret.Vad är snyggt på denna? Älskar ljusbrun Molequin, men möjligtvis i dyraste laget.
Grymt bra! Stämmer in i kören om att länken är tillräcklig. Samtidigt förstår jag tjusningen i variation. Personligen tycker jag att vintage DJ gör sig bra på perlon, så kanske ett grått eller blått Eulit?Vad är snyggt på denna? Älskar ljusbrun Molequin, men möjligtvis i dyraste laget.
Otroligt fin @Galaxy! En pajtavla med dom visarna från mitten av 60-talet är svårt att slå! Håller med! Behåll länken!Vad är snyggt på denna? Älskar ljusbrun Molequin, men möjligtvis i dyraste laget.
Snyggt, men hade satt grisen på tissoten eller helvetian.Såhär slutade det. Får se vad jag tycker imorgon.
Läckert! Är det bandet från BCF-auktionen?Snabbt band till snabb klocka
Yes, ryckte det från auktionsvinnaren rätt snabbtLäckert! Är det bandet från BCF-auktionen?
Helt rätt!Yes, ryckte det från auktionsvinnaren rätt snabbt
Kolla in Camille Fournet, har för mig att de gör band åt Cartier bl.a. https://www.camillefournet.com/enNågon som kan hjälpa till med lämplig sökning för att hitta ett liknande band (textur/färg)? Kontaktade Cartier men de erbjuder inte bandet längre dessvärre.
Vilken bandbredd söker du? Tippar att bandet är av ödla men inte säker.Någon som kan hjälpa till med lämplig sökning för att hitta ett liknande band (textur/färg)? Kontaktade Cartier men de erbjuder inte bandet längre dessvärre.
Tror faktiskt det är krokodil, @evki du hade väl ett liknande? Fast det är väldigt små sköldar.Vilken bandbredd söker du? Tippar att bandet är av ödla men inte säker.
Är det en Cartier Santos Dumont du har också? Om så är fallet så försök hitta ett tunt band. Ett budgettips skulle kunna vara Speidel, satt ett krokodil från dem på min Tank när jag köpte den och tycker det bandet var bra. Inte samma nyans men men https://www.ebay.com/itm/17mm-Speid...215354?hash=item5479e3a6ba:g:bpMAAOSwDs9d1wfdTack!
CF hade band med liknande struktur som de kallar nubuck lizard... så nu är jag halvvägs där! 17mm är bandet.
Citeringen verkar inte ha fungerat @bernoulli
Tror faktiskt det är krokodil, @evki du hade väl ett liknande? Fast det är väldigt små sköldar.
En väldigt liten krokodil kanske.Tror faktiskt det är krokodil, @evki du hade väl ett liknande? Fast det är väldigt små sköldar.
Japp. Köpte bandet på eBay och mitt passar viklåset. Skulle nog inte betalat för ett OEM band annars - det finns mycket att välja på om man kör ett vanligt spänne
Kolla efter vintage på ebay. Här har du ett par Eulit som kanske kan passa. Inte riktigt oliv, dock.Söker ett Oliv-grönt perlon i 18mm, har ingen erfarenhet av bandtypen men hört att Eulit ska vara bra. Tyvärr verkar de inte ha något grönt perlon, tips på annat märke? Gärna något som känns som vintage, eller går det att fuskåldra ett nytt band?