Ah... Ok, men den satt iaf snyggt på indiansilvretKromad dinka, kommer lämna snarast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah... Ok, men den satt iaf snyggt på indiansilvretKromad dinka, kommer lämna snarast.
Rätt bra saker, är ju Hadley Roma som tillverkat om jag förstått det rätt. Kör lite för smalt grönt vaxat nato utan flärp på min krigar-jlc.De såg bra ut. Tapering 2mm = total tjocklek?
Har haft några sådana. Bra men för tjocka/styva för denna klockan. Har funderat på för smalt nato faktiskt men har som sagt svårt för naton (genomgående band)Rätt bra saker, är ju Hadley Roma som tillverkat om jag förstått det rätt. Kör lite för smalt grönt vaxat nato utan flärp på min krigar-jlc.
https://strapped.se/produkt/cordura-canvas/
Fin! Jag körde ibland corduro till min förra 10511. Skulle nog kunna passa bra till din City.Tredje posten av denna klocka idag (sorry). Tycker gris passar men funderar på tunt olivgrönt canvas. Vad tror ni? Tips på specifika sådana band?
Ja då ska du inte välja Cordura... Har också svårt för naton, men har det bara på den nu så det känns ändå helt ok.Har haft några sådana. Bra men för tjocka/styva för denna klockan. Har funderat på för smalt nato faktiskt men har som sagt svårt för naton (genomgående band)
Vad är det för bredd?Har det motsatta problemet; vet inte vad för klocka jag ska sätta bandet på...
18! Sitter nu på en DS2, tycker det sitter bra där.Vad är det för bredd?
Upp till bevis!18! Sitter nu på en DS2, tycker det sitter bra där.
Vilket band passar bäst? Är även ute efter en 20mm bor länk om någon skulle ha en liggandes
Vilket band passar bäst? Är även ute efter en 20mm bor länk om någon skulle ha en liggandes
Sälj den till mig dåFunkar bra på orginallänk också
Jag kör corduraband från @TorNet på min militärinspirerade Waltham, något styvt och oföljsamt nu när det är nytt men hoppas det går till sig. Kanske även lite tjockt för din city, men tål heller inte Nato och tycker detta band är riktigt snyggtTredje posten av denna klocka idag (sorry). Tycker gris passar men funderar på tunt olivgrönt canvas. Vad tror ni? Tips på specifika sådana band?
Säker på att det är originallänken?Funkar bra på orginallänk också
Det är bara att sitta och böja bandet max åt båda håll, förstår mig inte på fenomenet att vänta in det.Jag kör corduraband från @TorNet på min militärinspirerade Waltham, något styvt och oföljsamt nu när det är nytt men hoppas det går till sig. Kanske även lite tjockt för din city, men tål heller inte Nato och tycker detta band är riktigt snyggt
Ja, eller näe men det är en tissot länk och den såg ut att ha suttit där i evigheter. Fick även köpa en extralänk (så jag kunde förlänga) på eBay då den som satt där var för kort säker är jag inte men min känsla är att den är orginal?Säker på att det är originallänken?
Banden är tunnare och känns mjukare än de som brukar kallas Hadley Roma/Eulit/Fluco etc. En jämförelse:Jag kör corduraband från @TorNet på min militärinspirerade Waltham, något styvt och oföljsamt nu när det är nytt men hoppas det går till sig. Kanske även lite tjockt för din city, men tål heller inte Nato och tycker detta band är riktigt snyggt
Hur är det, är baksidan syntetisk?Banden är tunnare och känns mjukare än de som brukar kallas Hadley Roma/Eulit/Fluco etc. En jämförelse:
Ja, materialet kallas Lorica och ska tåla vatten och fukt bättre än vanligt läder;Hur är det, är baksidan syntetisk?
Hur tjockt är det? Kommer du ta i olivgrön också?Ja, materialet kallas Lorica och ska tåla vatten och fukt bättre än vanligt läder;
https://prosteele.com/Pages/WPAGE.aspx?IDPAGE=55&lang=en
UGn passar väl på det mesta? Skulle se bra ut med något utan sömmar, typ ett saffiano, inte nödvändigtvis i samma färg som på bild...Hallå, har två stycken jag verkligen brottas med för att hitta passande band eller länkar till, poleroutern vet jag inte hur många ggr jag bytt band på men känner mig aldrig riktigt nöjd, och certinan som är en ’head only’ gåva får jag heller inte till så att jag blir nöjd.. två i mitt tycke ganska svåra urtavlor att matcha band till... vad skulle ni rekommendera??
3 mm tjockt och naturligtvis något tjockare precis vid kanalen för bandstiften. Har inga andra band än dessa och inga planer på att skaffa fler, råkade komma över ett parti av en tillfällighet. Har försett mig själv med en livstids förbrukning av corduraband och säljer resten.Hur tjockt är det? Kommer du ta i olivgrön också?
Har skaffat en vintage Oyster Precision som har 52 år på nacken. Men vill nog köra på läder istället för länk.
Ni som kan, vad hade ni kört? Ostoppat och mörkare brunt tänker jag.
Tycker oysterlänken var riktigt snygg på Enicar, måste den filas till? Räcker det inte med att böja till ändlänkarna litr försiktigt för att matcha boetten?Nu är jag lite velig och i behov av råd. Ska jag fila till (minimalt) och böja ändlänkarna för att passa min Enicar?
Eller ska jag byta ut riset som jag inte får att funka storleksmässigt på min SC? Bättre passning där. Kruxet är att jag då måste såga av bandstift mm.
Eller skippa båda och gå vidare med livet?
Kan inte riktigt få in den mellan bandhornen, saknas ack så lite, men det kanske man kan böja till om man böjer spetsarna inåt/neråt?Tycker oysterlänken var riktigt snygg på Enicar, måste den filas till? Räcker det inte med att böja till ändlänkarna litr försiktigt för att matcha boetten?
Skulle testa att böja lite lätt innan man går på filen, det går ju inte att ändra tillbaka i efterhandKan inte riktigt få in den mellan bandhornen, saknas ack så lite, men det kanske man kan böja till om man böjer spetsarna inåt/neråt?
Gick tyvärr inte : (. Tack för tips och åsikt. Gillar din Waltham förresten. En av mina favoriter just nuSkulle testa att böja lite lätt innan man går på filen, det går ju inte att ändra tillbaka i efterhand