• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Tredje posten av denna klocka idag (sorry). Tycker gris passar men funderar på tunt olivgrönt canvas. Vad tror ni? Tips på specifika sådana band?
IMG_20190918_082959.jpg
Fin! Jag körde ibland corduro till min förra 10511. Skulle nog kunna passa bra till din City.
EDA9C4BC-4D3D-46A5-B1B1-410ED5B3BF86.jpeg
 

cmbodell

Breitling
Hallå, har två stycken jag verkligen brottas med för att hitta passande band eller länkar till, poleroutern vet jag inte hur många ggr jag bytt band på men känner mig aldrig riktigt nöjd, och certinan som är en ’head only’ gåva får jag heller inte till så att jag blir nöjd.. två i mitt tycke ganska svåra urtavlor att matcha band till... vad skulle ni rekommendera?? :)

BC3C61DE-47CF-42FA-A1A2-BC0866C0F546.jpeg A19243AE-C797-4D5E-B5EB-059F737B804F.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tredje posten av denna klocka idag (sorry). Tycker gris passar men funderar på tunt olivgrönt canvas. Vad tror ni? Tips på specifika sådana band?
IMG_20190918_082959.jpg
Jag kör corduraband från @TorNet på min militärinspirerade Waltham, något styvt och oföljsamt nu när det är nytt men hoppas det går till sig. Kanske även lite tjockt för din city, men tål heller inte Nato och tycker detta band är riktigt snyggt :)
D5593F80-679A-4072-9569-2902D41C4591.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kör corduraband från @TorNet på min militärinspirerade Waltham, något styvt och oföljsamt nu när det är nytt men hoppas det går till sig. Kanske även lite tjockt för din city, men tål heller inte Nato och tycker detta band är riktigt snyggt :)
D5593F80-679A-4072-9569-2902D41C4591.jpeg
Det är bara att sitta och böja bandet max åt båda håll, förstår mig inte på fenomenet att vänta in det.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Jag kör corduraband från @TorNet på min militärinspirerade Waltham, något styvt och oföljsamt nu när det är nytt men hoppas det går till sig. Kanske även lite tjockt för din city, men tål heller inte Nato och tycker detta band är riktigt snyggt :)
D5593F80-679A-4072-9569-2902D41C4591.jpeg
Banden är tunnare och känns mjukare än de som brukar kallas Hadley Roma/Eulit/Fluco etc. En jämförelse:

IMG_20190919_134413.jpg
IMG_20190919_134006.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hallå, har två stycken jag verkligen brottas med för att hitta passande band eller länkar till, poleroutern vet jag inte hur många ggr jag bytt band på men känner mig aldrig riktigt nöjd, och certinan som är en ’head only’ gåva får jag heller inte till så att jag blir nöjd.. två i mitt tycke ganska svåra urtavlor att matcha band till... vad skulle ni rekommendera?? :)

BC3C61DE-47CF-42FA-A1A2-BC0866C0F546.jpeg A19243AE-C797-4D5E-B5EB-059F737B804F.jpeg
UGn passar väl på det mesta? Skulle se bra ut med något utan sömmar, typ ett saffiano, inte nödvändigtvis i samma färg som på bild...
tp119-saffiano_grey_leather_watch_strap-20b_copy_1200x1200.jpg
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Hur tjockt är det? Kommer du ta i olivgrön också?
3 mm tjockt och naturligtvis något tjockare precis vid kanalen för bandstiften. Har inga andra band än dessa och inga planer på att skaffa fler, råkade komma över ett parti av en tillfällighet. Har försett mig själv med en livstids förbrukning av corduraband och säljer resten.
 

Loda

Omega
Nu är jag lite velig och i behov av råd. Ska jag fila till (minimalt) och böja ändlänkarna för att passa min Enicar?
enicar.jpg

Eller ska jag byta ut riset som jag inte får att funka storleksmässigt på min SC? Bättre passning där. Kruxet är att jag då måste såga av bandstift mm.
mann.jpg

Eller skippa båda och gå vidare med livet?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Nu är jag lite velig och i behov av råd. Ska jag fila till (minimalt) och böja ändlänkarna för att passa min Enicar?
enicar.jpg

Eller ska jag byta ut riset som jag inte får att funka storleksmässigt på min SC? Bättre passning där. Kruxet är att jag då måste såga av bandstift mm.
mann.jpg

Eller skippa båda och gå vidare med livet?
Tycker oysterlänken var riktigt snygg på Enicar, måste den filas till? Räcker det inte med att böja till ändlänkarna litr försiktigt för att matcha boetten? :)
 
Topp