Nej, det tror jag inte; tror det är anledningen till att just det bandet blev andraval - för bandet i övrigt är perfekt.Snarare försökt dölja Nomos-trycket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det tror jag inte; tror det är anledningen till att just det bandet blev andraval - för bandet i övrigt är perfekt.Snarare försökt dölja Nomos-trycket?
På mitt har man stämplat över Nomos-trycket iaf.Nej, det tror jag inte; tror det är anledningen till att just det bandet blev andraval - för bandet i övrigt är perfekt.
Får dubbelkolla mitt när jag är hemma.På mitt har man stämplat över Nomos-trycket iaf.
Tror inte mitt ser ut så, minns jag inte helt fel saknas nomosloggan och ”handmade in germany” och ”shell cordovan” är dubbelstämplat, men återkommer på måndag när jag har bandet i handen.
Ägde ett likadant tidigare och hade exakt samma överstämpling. Tyckte även det "2nd choice" jag köpte var matt och lite småtråkig i finish. Köpte ett Rios cognac och upplevde ett lyft i finish och kvalité jämfört med det andra.
Finns bandvalstråd för nya klockor också.Inte vintage, men nästan
Vad tror ni hade passat på den här?
Jag gillar läder och sailcloth/canvas.
Har svårt att bestämma mig..
Majetek
Nyproducerat
Safirglas
Seiko nh35 urverk (automatiskt)
Tack på förhand
Tack för tipset! Tror faktiskt den kommer levererad på just olivgrönt nato.Finns bandvalstråd för nya klockor också.
Hade körtt olivgrönt single pass nato.
Det bästa vore väl ett vintageband av nåt slag? Och då menar jag alltså ett gammalt band, inte ett sånt där "vintage style" som CNC och så vidare säljer.Tillhör skaran som tycker att DJ´s ska bäras på läder. Här en ToG fr -80. Blir dock galen på utbudet och framförallt att de 20/16 som finns därute endast finns i långa längder (läs jag vill ha M 115/75 typ). Struts eller nån ädlare reptil tycker jag skulle passa. Brun eller kanske matt grön? Tunt stoppad för styrsel.. Hilfe
Tack, trålat ebay i veckor men deras sökfunktion är ju katastrof Samt att jag märkt att dyrast inte är bäst. Vet du nån site som saluför snyggt=kvalitet?Det bästa vore väl ett vintageband av nåt slag? Och då menar jag alltså ett gammalt band, inte ett sånt där "vintage style" som CNC och så vidare säljer.
Kolla ebay!
Ser riktigt bra ut på stål jubileet tycker jag. Jag har ett Hirsch struts som jag körde på en tidigare DJ med vit tavla. 20-16.Tillhör skaran som tycker att DJ´s ska bäras på läder. Här en ToG fr -80. Blir dock galen på utbudet och framförallt att de 20/16 som finns därute endast finns i långa längder (läs jag vill ha M 115/75 typ). Struts eller nån ädlare reptil tycker jag skulle passa. Brun eller kanske matt grön? Tunt stoppad för styrsel.. Hilfe
Hej! Köpte den här lilla raringen och funderar på vad som kan passa. Boetten är ca 32mm o luggarna 15.
Kanske mörkbrun alligator?
Grönt låter kul! Då kommer säkert frugan vilja testa den medBrunt låter bra. Alla mina guldfärgade klockor har nog bruna band när jag tänker efter. Grönt och guld är snyggt också, så kanske något sådant om du vill spexa till det.
Hade tydligen bjudit på denna och vann idag.
Ser fin ut och funderar på band. Gris känns ju fint, men tänkte att ngn kanske har tips som jag inte tänkt på... Ostoppat rödbrun krokodil eller ngt?
18Bandbredd?
Jag tror faktiskt ett rätt platt finmaskigt mesh skulle sitta tvärbra på den där!Efter många svängar på diverse sidor och googlesökningar så har jag ytterst svårt att se framför mig vad som skulle passa till denna.
Bandbredd 20mm.
Funderade ett tag på ett ’stingray’ armband, bara för att, men jag tror inte det skulle passa.
Tack på förhand!
^^
Jag gillar inte länken som denna Certina DS 2 normalt sitter på, helst skulle jag vilja ha ett 18mm tropic men jag hittar ingen som säljer dessa nyproducerade.
Här syns den med skohornat 20mm gummi med butterfly clasp.
Jag tror på ett liknande gummi, 18mm med lite struktur. Vad tros om typ Bonetto 300? Andra förslag?
Hahaha... Kan förstå din tveksamhet och din position... vi har alla varit eller kommer att vara där... självbedrägeri i kombination med ambivalens Tycker faktiskt inte den passar så bra på det BORet, då den länken inte matchar nyansen i stålet, men kanske framförallt för att jag tycker ett BOR oftast stjäl lite av uppmärksamheten, vilket kan lyfta lite tråkigare klockor, men denna fining står bäst på egna ben IMHO. Skulle försöka hitta en lite diskretare länk till den helt enkelt
Lite helgerån jag vet. Men är det för mycket helgerån eller bra?
Jag är inne i en "BoR is the greatest thing ever" - fas så jag kan inte svara objektivt själv. Jag intalar mig att modellen fanns kvar in på 50-talet och BoR var en grej på 50-talet så det är liksom ok .
Håller 100% med om stålnyansen. Det var min enda initiala invändning. Länken är en (L)NOS, 70-tal tror jag, och brytningen mot "staybrite" looken på boettstålet skär sig lite.Hahaha... Kan förstå din tveksamhet och din position... vi har alla varit eller kommer att vara där... självbedrägeri i kombination med ambivalens Tycker faktiskt inte den passar så bra på det BORet, då den länken inte matchar nyansen i stålet, men kanske framförallt för att jag tycker ett BOR oftast stjäl lite av uppmärksamheten, vilket kan lyfta lite tråkigare klockor, men denna fining står bäst på egna ben IMHO. Skulle försöka hitta en lite diskretare länk till den helt enkelt