• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Får dubbelkolla mitt när jag är hemma.
Typ:
549d341dfd0997c060240d1a89d261dc.jpg
 
Inte vintage, men nästan :p
Vad tror ni hade passat på den här?
Jag gillar läder och sailcloth/canvas.
Har svårt att bestämma mig..

Majetek
Nyproducerat
Safirglas
Seiko nh35 urverk (automatiskt)

Tack på förhand

Fotor_157514746928550.jpg
Fotor_157514748960116.jpg
Fotor_157514744927461.jpg
 

nept

Panerai
IMG_20190809_083854.jpg


Vad skulle kunna tänkas passa på en sån här Tissot? Tycker iofs bandet den sitter på är snyggt på avstånd men kvaliteten är inte speciellt bra.

Edit: 18 mm brett!
 
Senast ändrad:

Cougan

Rolex
2-Faktor
Tillhör skaran som tycker att DJ´s ska bäras på läder. Här en ToG fr -80. Blir dock galen på utbudet och framförallt att de 20/16 som finns därute endast finns i långa längder (läs jag vill ha M 115/75 typ). Struts eller nån ädlare reptil tycker jag skulle passa. Brun eller kanske matt grön? Tunt stoppad för styrsel.. Hilfe

IMG_0523.jpg
 

Psykel

Patek
Tillhör skaran som tycker att DJ´s ska bäras på läder. Här en ToG fr -80. Blir dock galen på utbudet och framförallt att de 20/16 som finns därute endast finns i långa längder (läs jag vill ha M 115/75 typ). Struts eller nån ädlare reptil tycker jag skulle passa. Brun eller kanske matt grön? Tunt stoppad för styrsel.. Hilfe

IMG_0523.jpg
Det bästa vore väl ett vintageband av nåt slag? Och då menar jag alltså ett gammalt band, inte ett sånt där "vintage style" som CNC och så vidare säljer.
Kolla ebay!
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Det bästa vore väl ett vintageband av nåt slag? Och då menar jag alltså ett gammalt band, inte ett sånt där "vintage style" som CNC och så vidare säljer.
Kolla ebay!
Tack, trålat ebay i veckor men deras sökfunktion är ju katastrof :banghead::banghead: Samt att jag märkt att dyrast inte är bäst. Vet du nån site som saluför snyggt=kvalitet?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tillhör skaran som tycker att DJ´s ska bäras på läder. Här en ToG fr -80. Blir dock galen på utbudet och framförallt att de 20/16 som finns därute endast finns i långa längder (läs jag vill ha M 115/75 typ). Struts eller nån ädlare reptil tycker jag skulle passa. Brun eller kanske matt grön? Tunt stoppad för styrsel.. Hilfe

IMG_0523.jpg
Ser riktigt bra ut på stål jubileet tycker jag. Jag har ett Hirsch struts som jag körde på en tidigare DJ med vit tavla. 20-16.
 

Ekberget

Cartier
Hej! Köpte den här lilla raringen och funderar på vad som kan passa. Boetten är ca 32mm o luggarna 15.
Kanske mörkbrun alligator?
20191220_165835.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Hej! Köpte den här lilla raringen och funderar på vad som kan passa. Boetten är ca 32mm o luggarna 15.
Kanske mörkbrun alligator?
20191220_165835.jpg

Brunt låter bra. Alla mina guldfärgade klockor har nog bruna band när jag tänker efter. Grönt och guld är snyggt också, så kanske något sådant om du vill spexa till det.
 

Jockepunch

Breitling
9DF78FE9-B7CC-4F61-999C-5156C9A52FC6.jpeg
Efter många svängar på diverse sidor och googlesökningar så har jag ytterst svårt att se framför mig vad som skulle passa till denna.
Bandbredd 20mm.
Funderade ett tag på ett ’stingray’ armband, bara för att, men jag tror inte det skulle passa.
Tack på förhand!
 

Emil_G

f.k.a hastkista
95CA9CF1-6B17-4C97-9251-1AB2C3AC0A56.jpeg
D32CB7F5-F72D-4828-93E5-CDE6BC9FEE4A.jpeg


Jag gillar inte länken som denna Certina DS 2 normalt sitter på, helst skulle jag vilja ha ett 18mm tropic men jag hittar ingen som säljer dessa nyproducerade.
Här syns den med skohornat 20mm gummi med butterfly clasp.
Jag tror på ett liknande gummi, 18mm med lite struktur. Vad tros om typ Bonetto 300? Andra förslag?
 

Mukt

Cartier
Du bör dock kunna ett vintage tropic som jag förövrigt tror skulle klä klockan bättre. Ligger ett ute här på ks om jag inte missminner mig. annars bukten :)
 

Mukt

Cartier
95CA9CF1-6B17-4C97-9251-1AB2C3AC0A56.jpeg
D32CB7F5-F72D-4828-93E5-CDE6BC9FEE4A.jpeg


Jag gillar inte länken som denna Certina DS 2 normalt sitter på, helst skulle jag vilja ha ett 18mm tropic men jag hittar ingen som säljer dessa nyproducerade.
Här syns den med skohornat 20mm gummi med butterfly clasp.
Jag tror på ett liknande gummi, 18mm med lite struktur. Vad tros om typ Bonetto 300? Andra förslag?
^^
 

fraddan

Panerai
2-Faktor
Så klart fanns det en tråd om detta... :D
Jag har tänkt börja använda morfars gamla Omega och skulle verkligen vilja ha tips på snygga band. Alla förslag uppskattas, jag har dock själv funderat på grönt mockaband, vad tror forumet om detta? :)
20200111_200607.jpg
20200111_200521.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20200113_120647.jpg

Lite helgerån jag vet. Men är det för mycket helgerån eller bra?
Jag är inne i en "BoR is the greatest thing ever" - fas så jag kan inte svara objektivt själv. Jag intalar mig att modellen fanns kvar in på 50-talet och BoR var en grej på 50-talet så det är liksom ok .
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
IMG_20200113_120647.jpg

Lite helgerån jag vet. Men är det för mycket helgerån eller bra?
Jag är inne i en "BoR is the greatest thing ever" - fas så jag kan inte svara objektivt själv. Jag intalar mig att modellen fanns kvar in på 50-talet och BoR var en grej på 50-talet så det är liksom ok .
Hahaha... Kan förstå din tveksamhet och din position... vi har alla varit eller kommer att vara där... självbedrägeri i kombination med ambivalens ;) Tycker faktiskt inte den passar så bra på det BORet, då den länken inte matchar nyansen i stålet, men kanske framförallt för att jag tycker ett BOR oftast stjäl lite av uppmärksamheten, vilket kan lyfta lite tråkigare klockor, men denna fining står bäst på egna ben IMHO. Skulle försöka hitta en lite diskretare länk till den helt enkelt :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Hahaha... Kan förstå din tveksamhet och din position... vi har alla varit eller kommer att vara där... självbedrägeri i kombination med ambivalens ;) Tycker faktiskt inte den passar så bra på det BORet, då den länken inte matchar nyansen i stålet, men kanske framförallt för att jag tycker ett BOR oftast stjäl lite av uppmärksamheten, vilket kan lyfta lite tråkigare klockor, men denna fining står bäst på egna ben IMHO. Skulle försöka hitta en lite diskretare länk till den helt enkelt :)
Håller 100% med om stålnyansen. Det var min enda initiala invändning. Länken är en (L)NOS, 70-tal tror jag, och brytningen mot "staybrite" looken på boettstålet skär sig lite.
 
Topp