• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Behöver lite inspiration, hjälp mig gärna. Vad hade ni valt för band till denna? 19 mm mellan luggarna.
C3CF1F48-5921-41FC-83E6-CC84DAD7EB19.jpeg
Tropic?

Ja och ja.
Star tycker jag, vävmönstrade kanske tar bort lite väl mycket fokus från tavlan som man inte vill :)
Jag tycker dessutom star är bekvämast av alla tropic!
Förstår vad du menar med att ett vävmönstrat ev tar bort lite fokus från tavlan. Annars tycker jag att Star är rätt tråkigt, men bekvämt. Men funkar säkert bra till en patinerad tavla.

Jag är så jävla tråkig så jag säger BOR eller flexoyster. Hade jag kört tropic så hade det varit tropic star, ligger väl ute på k/s i 19mm tror jag! :)
Är inget stort fan av länkar. Men Tropic Star är ett bra alternativ. Jo, jag har sett de banden. Tycker dock att det är fört dyrt.

Hej,
Står i begrepp att restaurera Omegan nedan (ref. 14708 61) och söker inspiration för val av band (18 mm). Har tänkt att ett tidsenligt omegaspänne skall monteras på vilket kanske begränsar möjligheterna något. Alla förslag uppskattas. Tack på förhand.
omega.jpg

Jepp, NOS-klockan från Enicar anlände idag från ett Tratten-köp och den behöver nytt band då originalbandet var för krispigt, om jag uttrycker mig milt! :arghh:

IMG_3272.jpg
IMG_3273.jpg
IMG_3275.jpg

Lutar åt att växla mellan Enicar-länk, grönt mocka samt ett vitt Tropic, vad tror herrskapet om det?

Jepp, NOS-klockan från Enicar anlände idag från ett Tratten-köp och den behöver nytt band då originalbandet var för krispigt, om jag uttrycker mig milt! :arghh:

IMG_3272.jpg
IMG_3273.jpg
IMG_3275.jpg

Lutar åt att växla mellan Enicar-länk, grönt mocka samt ett vitt Tropic, vad tror herrskapet om det?
Gillar grönt mocka, har du nåt tips på något bra ?

Tillbaka
Topp