Tropic?Behöver lite inspiration, hjälp mig gärna. Vad hade ni valt för band till denna? 19 mm mellan luggarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tropic?Behöver lite inspiration, hjälp mig gärna. Vad hade ni valt för band till denna? 19 mm mellan luggarna.
Svart tropic star, bieget canvas/nato? Alltid kul att färgmatcha patinan i lyssmassa mot färg på band.Behöver lite inspiration, hjälp mig gärna. Vad hade ni valt för band till denna? 19 mm mellan luggarna.
Ris?Behöver lite inspiration, hjälp mig gärna. Vad hade ni valt för band till denna? 19 mm mellan luggarna.
Jag föredrar band före länk men har egentligen aldrig givit rislänken ett ärligt försök.
Svart Tropic Star hade nog funkat. Bra idé. Nato är inte min grej. Men kanske typ beige cordura?Svart tropic star, bieget canvas/nato? Alltid kul att färgmatcha patinan i lyssmassa mot färg på band.
Är det så enkelt? Tropic är svaret på alla bandfrågor Vävmönstrat eller Star antar jag? Sport känns inte optimalt.Tropic?
Ja och ja.Är det så enkelt? Tropic är svaret på alla bandfrågor Vävmönstrat eller Star antar jag? Sport känns inte optimalt.
Jag är så jävla tråkig så jag säger BOR eller flexoyster. Hade jag kört tropic så hade det varit tropic star, ligger väl ute på k/s i 19mm tror jag!Behöver lite inspiration, hjälp mig gärna. Vad hade ni valt för band till denna? 19 mm mellan luggarna.
Förstår vad du menar med att ett vävmönstrat ev tar bort lite fokus från tavlan. Annars tycker jag att Star är rätt tråkigt, men bekvämt. Men funkar säkert bra till en patinerad tavla.Ja och ja.
Star tycker jag, vävmönstrade kanske tar bort lite väl mycket fokus från tavlan som man inte vill
Jag tycker dessutom star är bekvämast av alla tropic!
Är inget stort fan av länkar. Men Tropic Star är ett bra alternativ. Jo, jag har sett de banden. Tycker dock att det är fört dyrt.Jag är så jävla tråkig så jag säger BOR eller flexoyster. Hade jag kört tropic så hade det varit tropic star, ligger väl ute på k/s i 19mm tror jag!
Tropic men tycker original istället till skillnad från övriga. Grisläder hade varit fint annars.Behöver lite inspiration, hjälp mig gärna. Vad hade ni valt för band till denna? 19 mm mellan luggarna.
Har provat original men upplever tyvärr bandet som för tjockt. Gillar grisläder men inte till en dykare. Lutar åt annat lite tunnare gummi eller typ beige cordura.Tropic men tycker original istället till skillnad från övriga. Grisläder hade varit fint annars.
Typ ngt i denna stil?Hej,
Står i begrepp att restaurera Omegan nedan (ref. 14708 61) och söker inspiration för val av band (18 mm). Har tänkt att ett tidsenligt omegaspänne skall monteras på vilket kanske begränsar möjligheterna något. Alla förslag uppskattas. Tack på förhand.
Gillar grönt mocka, har du nåt tips på något bra ?Jepp, NOS-klockan från Enicar anlände idag från ett Tratten-köp och den behöver nytt band då originalbandet var för krispigt, om jag uttrycker mig milt!
Lutar åt att växla mellan Enicar-länk, grönt mocka samt ett vitt Tropic, vad tror herrskapet om det?
Nope, har inte börjat leta på allvar ännu.....Gillar grönt mocka, har du nåt tips på något bra ?
Våga detta kanske, passar bra med färg på lumen, tavlan mm...Vad tror ni skulle passa på denna 70-tals kronograf?
Funderar på ett racing i brunt läder, typ: https://www.strapcode.com/collections/rally-racing/20mm?sort_by=created-descending
Eller kanske ett svart i krokodil
Kanske! Är rädd att falla över i kategorin man med pojkdrömmar om racing och veteranbilar!Våga detta kanske, passar bra med färg på lumen, tavlan mm...
Du får helt enkelt skaffa dig en riktig bil, som matchar klockan och dess intention!Kanske! Är rädd att falla över i kategorin man med pojkdrömmar om racing och veteranbilar!
Bra fångat. Hojta om du har någon I 18, 19 eller 20 mm som du vill bli av med!Vissa hamstrar toapapper och konservmat i dessa tider, jag tycker dock att vintagelänkar känns viktigare. De kommer med all säkerhet inte tillverkas fler av iallafall
Har du länken kvar, månne?Läcker klocka. Som @ANALOGUE sade så kanske en oysterlänk med raka ändar hade kunnat passa. Jag har en nitad gammal länk som jag inte har användning för. Fjädrade, raka ändlänkar 16-21mm och den smalnar av till 14mm vid låset. Om det kan vara aktuellt så kan du skicka ett pm.
Fan en sån skulle jag också villhövaHar du länken kvar, månne?
Har du länken kvar, månne?
Härlighet!!Inte op, men har för mig att den försvann kvickt!
Dock fick jag tag på en, kan kolla mått när jag kommer hem!