Vad ska man ha för produkt för att rengöra/avfetta och vad ska man fetta in med?Yes, rengöra/avfetta, limma och sedan fetta in. Eventuellt lite färg efter avfettning om det behövs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad ska man ha för produkt för att rengöra/avfetta och vad ska man fetta in med?Yes, rengöra/avfetta, limma och sedan fetta in. Eventuellt lite färg efter avfettning om det behövs.
Spelar ingen större roll, ta vad du har. Finns en viss risk att bandet faller isär när man tvättar men i så fall var det inte mycket att spara på ändå. Brukar köra diskmedel och olivolja.Vad ska man ha för produkt för att rengöra/avfetta och vad ska man fetta in med?
Visst är galltvål ganska bra?Spelar ingen större roll, ta vad du har. Finns en viss risk att bandet faller isär när man tvättar men i så fall var det inte mycket att spara på ändå. Brukar köra diskmedel och olivolja.
Behövs inte, men det fungerar bra det med. Beror på hur mycket fett du vill få ner i bandet. Först lösa upp fettet/smutsen, sedan avlägsna den och slutligen får man tillsätta fett igen.Visst är galltvål ganska bra?
Annars kke ngt skomedel som typ renovateur?
Vad brukar du använda för färg?Spelar ingen större roll, ta vad du har. Finns en viss risk att bandet faller isär när man tvättar men i så fall var det inte mycket att spara på ändå. Brukar köra diskmedel och olivolja.
Har inget bra, och det kan ju lätt färga av sig på ljusa skjortor. På senaste Cartiern körde jag faktiskt permanent marker, fungerade bra så länge man målade på torrt läder och lade ofärgat fett över.Vad brukar du använda för färg?
Flexoyster/oyster med raka ändar?Vet inte riktigt vad jag ska köra för band på denna? Vill väl inte ha något finläder, men tycker inte mockat är en fullträff heller. Ska man ge sig på någon länk?
Cordovan kanske? Länk kan vara schysst såklartVet inte riktigt vad jag ska köra för band på denna? Vill väl inte ha något finläder, men tycker inte mockat är en fullträff heller. Ska man ge sig på någon länk?
Flexoyster/oyster med raka ändar?
Tror också att ett nitat Oyster med raka ändlänkar hade varit schysst. Typ som @Aurum har på sin bubbelback.Cordovan kanske? Länk kan vara schysst såklart
Nejförhelveteingetperlon!Tror också att ett nitat Oyster med raka ändlänkar hade varit schysst. Typ som @Aurum har på sin bubbelback.
Tänker att Cordovan blir lite för ”fint” då det ändå är en bruksklocka. Vill nog isåfall ha något läder som är lite struktur i och lite mer ”rufft”.
Man kanske till och med ska ha ett perlon?
Jag tänker att det finns lite grövre lagom inslitet cordovan att köra på...Tror också att ett nitat Oyster med raka ändlänkar hade varit schysst. Typ som @Aurum har på sin bubbelback.
Tänker att Cordovan blir lite för ”fint” då det ändå är en bruksklocka. Vill nog isåfall ha något läder som är lite struktur i och lite mer ”rufft”.
Man kanske till och med ska ha ett perlon?
Nejförhelveteingetperlon!
Cordovan är väl bruksigt? Stryktåligt och seglivat läder.
Får bredda min Cordovan horisonten, jag tänker bara på de jag haft shell Horween med likfärgad kantsöm.Jag tänker att det finns lite grövre lagom inslitet cordovan att köra på...
Vad tror ni? 20mm mellan hornen. Sugen på svart läder, men är jag tråkig då? 6,7mm tjock bara.
Gick sådär att få tips till min Jaeger. Men den här rackaren behöver också ett nytt band. Enda problemet är att den ska ha ett sånt där gammalt jädra band som avsmalnar från 18mm bandbredd till 14mm vid spännet. Sjukt svårt att hitta, vart tusan finns dessa?! Sugen på ett ljusbrunt läderarmband.
Jag är sjukt nöjd med mina båda handgjorda band från LUGS men kan inte svara på hur de smalnar av...men detta är samma som till min Camaro, fast utan racing-stuket, och skulle sitta som en smäck på ditt ur:
https://www.lugs.shop/watchstrap-co...e=18-lugs-size&really_curr_tax=77-product_cat
Kontakta dem och fråga hur 18 mm banden smalnar av eller om de kan göra ett specifikt för dig, de är ju ändå handgjorda så...
Vad kul att du blev nöjd!Körde på ditt tips helt enkelt. Tack för hjälpen!!!
Riktigt fina! Vad får en pynta för ett sådant?Väntar nu på dessa band. Handgjorda från Italien, vintage straps (användare på forumet). Ska bli sjukt spännande att se dom i verkligheten för dom ser vansinnigt bra ut på bild
Bruna i mitten till omegan och dom på flankerna till JLC. Speciellt den blåa till vänster är jag sjukt spänd på
2600kr för 3st ink fraktRiktigt fina! Vad får en pynta för ett sådant?
Tack. Ser framemot bilder när banden anlänt2600kr för 3st ink frakt
Vad tror ni om denna? Är svart det enda alternativet? Hade natufärgad gris eller Hermesgrain kunnat flyga?
Småhålat racing känns givet, kanske Cordovan?Har inget bra till denna omega. Kom på en rätt tråkig länk när jag köpte den. Klockan har precis kommit tillbaka från service/reparation och jag inser nu att jag nog får skaffa något nytt band som lyfter den lite. Några förslag?
Jag körde på ett hålat cordovan till min gamla Favre-Leuba. Tror det hade kunnat passa fint.Har inget bra till denna omega. Kom på en rätt tråkig länk när jag köpte den. Klockan har precis kommit tillbaka från service/reparation och jag inser nu att jag nog får skaffa något nytt band som lyfter den lite. Några förslag?
Jag körde på ett hålat cordovan till min gamla Favre-Leuba. Tror det hade kunnat passa fint.
Småhålat racing känns givet, kanske Cordovan?
Mitt är från jankoxxx.Ja, det kanske skulle kunna passa fint! Ska leta lite! Stort tack
Jag har två band från LUGS till mina Camaros och är sjukt nöjd! Lite dyrare men lite bättre!Har inget bra till denna omega. Kom på en rätt tråkig länk när jag köpte den. Klockan har precis kommit tillbaka från service/reparation och jag inser nu att jag nog får skaffa något nytt band som lyfter den lite. Några förslag?