• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Norken

Panerai
2-Faktor
På jakt efter ett passande osyoppat läder till denna trevliga vettiga. Skulle även gärna ha ett certinaspänne, fanns det med gamla loggan? Tips emottages varmt :)
9FA210C8-9265-4C45-81F7-282348E47176.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
auktionsvara_1147930_stor.jpg
måste hitta band till denna. Funderar på gubblänk i guld men också på läder.

Jag tänker att jag bör ha ett ostoppat band med lite struktur - typ alligator. Ngt tunnt elegant band :) Håller ni med? Framförallt - Var kan jag köpa sådana? Allra helst vintage såklart. Ingen som sitter på ett litet lager? ;)
 

Psykel

Patek
auktionsvara_1147930_stor.jpg
måste hitta band till denna. Funderar på gubblänk i guld men också på läder.

Jag tänker att jag bör ha ett ostoppat band med lite struktur - typ alligator. Ngt tunnt elegant band :) Håller ni med? Framförallt - Var kan jag köpa sådana? Allra helst vintage såklart. Ingen som sitter på ett litet lager? ;)
Ebay brukar väl vara tipset för tunna alligatorband? @Rozzy har nog garanterat tips.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
auktionsvara_1147930_stor.jpg
måste hitta band till denna. Funderar på gubblänk i guld men också på läder.

Jag tänker att jag bör ha ett ostoppat band med lite struktur - typ alligator. Ngt tunnt elegant band :) Håller ni med? Framförallt - Var kan jag köpa sådana? Allra helst vintage såklart. Ingen som sitter på ett litet lager? ;)
Med 18k constellation är det guldlänk som gäller, sen kan du få välja själv om du vill ha mesh, brick eller flatlink ;)
DSC_7402.jpg
11870-08fd0a8e6b3c327d432ad771183ad885.jpg
Skärmavbild 2020-06-12 kl. 09.58.24.png
Omega-Constellation-Pie-Pan-hsitory.jpg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Den där tycker jag egentligen hör hemma på tropic original eller tropic Star. Men sålänge du är nöjd :)
Det har du helt rätt och jag har ju ett vintage Tropic Sport till den i men det är så roligt att byta till nya band och klockan förändras till utseendet med så jag kommer att testa på...har ett annat spännande på ingång snart så... :p
Är så skönt med Nato när det är 25 grader varmt ute då Tropic lätt blir kladdigt..
På Tropic:
IMG_3596.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
auktionsvara_1147930_stor.jpg
måste hitta band till denna. Funderar på gubblänk i guld men också på läder.

Jag tänker att jag bör ha ett ostoppat band med lite struktur - typ alligator. Ngt tunnt elegant band :) Håller ni med? Framförallt - Var kan jag köpa sådana? Allra helst vintage såklart. Ingen som sitter på ett litet lager? ;)
Svart ödla med guldspänne tycker jag alltid slår länk! Läcker klocka!
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tips på länk som kan passa denna? Annars ska jag köra den på läder, bandet på bild var det som fanns hemma i rätt storlek så det ska bytas :)
2A62D67D-BDF5-4081-8C19-E6E630562EA9.jpeg
 
Topp