Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det är för nätt/uppklätt. Perfekt vore nog ett slätt naturfärgat band, tänk Hermesstilen.Första bandet jag haft på just detta ur. Var lite osäker på om jag skulle göra köpet med tanke på kulören. Men nu när bandet väl sitter på så tycker jag den gjorde sig väldigt bra. Lite färgad ödla gjorde susen eller vad tycker ni?
19/14 för att funka med spännet? Håller med ovanstående om att det är lite väl nätt.Första bandet jag haft på just detta ur. Var lite osäker på om jag skulle göra köpet med tanke på kulören. Men nu när bandet väl sitter på så tycker jag den gjorde sig väldigt bra. Lite färgad ödla gjorde susen eller vad tycker ni?
Ja, precis. När ni säger för nätt menar ni att det är för tunnt eller att det smalnar av för mkt? Hade ett 19/16 band gjort sig bättre?19/14 för att funka med spännet? Håller med ovanstående om att det är lite väl nätt.
Hur ser den ut på handleden? Kan ju ge ett helt annat intryck där.Första bandet jag haft på just detta ur. Var lite osäker på om jag skulle göra köpet med tanke på kulören. Men nu när bandet väl sitter på så tycker jag den gjorde sig väldigt bra. Lite färgad ödla gjorde susen eller vad tycker ni?
Ser helt ok ut tycker jag. Kanske är ensam om den saken?Hur ser den ut på handleden? Kan ju ge ett helt annat intryck där.
Ser bra ut! Själv hade jag kört så.Ser helt ok ut tycker jag. Kanske är ensam om den saken?
Skönt att få lite medhåll i motvindSer bra ut! Själv hade jag kört så.
Jag gillar den dressade stilen, speciellt ödla av udda färger. Har ett makalöst oxblodsfärgat ödleband på en av mina 50-tals Seikos som jag gillar skarpt.Skönt att få lite medhåll i motvind
Jag hade kört på grå nubuck.Får jag låna min egen tråd till en modern pjäs....?
Har precis fått hem en Ming och är riktigt nöjd. Men gillar inte bandet.... Lite för stoppat, lite för slät struktur, lite för vit söm.
Tänkte beställa ett eller två bespoke... gillar dessa.
Orange Epson
Grå nubuck
Navy Epsom
Vad tror ni? Kanske ngt annat jag inte tänkt på?
Svinläder, slitet och lite för smalt nato eller bamboo. Ett nedsmutsat grodslukarnläder hade nog fungerat bra det med.Några tips på band / länk till en Dirty Dozen? 18mm med fasta bandstift.
Navy epsom bandet var ju snyggast. Kanske ljusare band till mörk/svart tavla? Om jag får tycka.Får jag låna min egen tråd till en modern pjäs....?
Har precis fått hem en Ming och är riktigt nöjd. Men gillar inte bandet.... Lite för stoppat, lite för slät struktur, lite för vit söm.
Tänkte beställa ett eller två bespoke... gillar dessa.
Orange Epson
Grå nubuck
Navy Epsom
Vad tror ni? Kanske ngt annat jag inte tänkt på?
Finns reproduktion av tygnato som de (väl) bars på när det begav sig (Etsy eller Ebay tror jag man kan hitta det på). Hade på min gamla City...Några tips på band / länk till en Dirty Dozen? 18mm med fasta bandstift.
Svinläder tror jag att jag har! Har även tre st grodsluksläder, men behöver nog återuppliva mina kunskaper från syslöjden för att göra det så det passar fasta bandstift. Ska nog prova att slita lite på ett.Svinläder, slitet och lite för smalt nato eller bamboo. Ett nedsmutsat grodslukarnläder hade nog fungerat bra det med.
Har kört bamboo och nato på min jlc. Natot valde jag för litet och sandpapprade det och vaxade det. Såg äkta ut. Om du ska köra på lädret tror jag kan skär innanför sömmen så man slipper göra om den. Har gjort det på några band. Men lättast är det när de fuskat och sömmen inte håller ihop änden. Då är det ofta bara att värma och dra upp.Svinläder tror jag att jag har! Har även tre st grodsluksläder, men behöver nog återuppliva mina kunskaper från syslöjden för att göra det så det passar fasta bandstift. Ska nog prova att slita lite på ett.
Defintivt inte shark mesh iallafall. Ett finmaskigt kan kanske se vettigt ut.Hej! Leker med tanken att köpa en Omega constellation med svart urtavla (och helst pie pan) och sätta på ett Milanese eller shark mesh. Vad tror ni om det?
Typ en sån klocka tänkte jag.
Köp Omega Constellation på Chrono24
Upptäck Omega Constellation-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Var dessutom väldigt vaksam om du är ute efter en orörd svartavlad piepan constellation.Hej! Leker med tanken att köpa en Omega constellation med svart urtavla (och helst pie pan) och sätta på ett Milanese eller shark mesh. Vad tror ni om det?
Typ en sån klocka tänkte jag.
Köp Omega Constellation på Chrono24
Upptäck Omega Constellation-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Är länkenrnNågon med tips på bra band, gärna kortare längd än standard pga begåvats med tunna handleder, för min Omega 168.005? Tror att ett svart med lite struktur vore fint för mer formella tillfällen?
Okej, bra att veta! Tack. Hur är läget med silver eller vit tavla? Lättare att hitta bra exempel?Var dessutom väldigt vaksam om du är ute efter en orörd svartavlad piepan constellation.
Det finns oerhört få bra exemplar där ute, mer regel än undantag att de är ommålade eller i dåligt skick!
Tack! Hade ingen som helst aning om detta. Gäller det specifikt PiePan Connies eller även de fet-luggade 50-talarna?Var dessutom väldigt vaksam om du är ute efter en orörd svartavlad piepan constellation.
Det finns oerhört få bra exemplar där ute, mer regel än undantag att de är ommålade eller i dåligt skick!
Fin! Gillar länken, är det ett Beads of Rice?Någon med tips på bra band, gärna kortare längd än standard pga begåvats med tunna handleder, för min Omega 168.005? Tror att ett svart med lite struktur vore fint för mer formella tillfällen?
Betydligt lättare att hitta orröda silvertavlade constellation i bra skick, beror dock på vilken constellation modell du är ute efter. De första 4-siffriga är såklart svårare att hitta jämfört med de nyare dog-leg modellerna och framåt.Är länkenrn
Okej, bra att veta! Tack. Hur är läget med silver eller vit tavla? Lättare att hitta bra exempel?
Svårt att hitta bra svarttavlade 50-tals Seamaster också men de är inte alls i lika stor utsträckning ommålade och fejkade IMO.Tack! Hade ingen som helst aning om detta. Gäller det specifikt PiePan Connies eller även de fet-luggade 50-talarna?