• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Denna going kom just hem. Gillar skarpt och för visso inte dum på gris men blir för likt andra ur.
20210307_081905.jpg

Skulle behöva tips på fina open ended straps.

Jag tror grönt kan vara fint?

Ngn som.har några open ended som kan bli bra? Ping @theargonaut
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Denna going kom just hem. Gillar skarpt och för visso inte dum på gris men blir för likt andra ur.
20210307_081905.jpg

Skulle behöva tips på fina open ended straps.

Jag tror grönt kan vara fint?

Ngn som.har några open ended som kan bli bra? Ping @theargonaut
Oj, orimligt cool den där, grattis! Mer bilder och info tack :) Gällande band så kan jag kolla vad jag har, vad har den för luggmått?
 

Borglund

Omega
Tänkte inhandla band till detta ur. Gillar en dressad look och är därför sugen på grön krokodil som jag tror kommer gå bra ihop med guld.
Har siktat in på mig följande: https://www.hirschthebracelet.com/se_en/xxxx8040
Äger sedan innan ett läderband från Hirsch som jag tycker varit riktigt bra. Någon som har erfarenhet av deras krokodilband? Överprisat eller värt det? Har ni några andra förslag? :)


geneve.jpg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tänkte inhandla band till detta ur. Gillar en dressad look och är därför sugen på grön krokodil som jag tror kommer gå bra ihop med guld.
Har siktat in på mig följande: https://www.hirschthebracelet.com/se_en/xxxx8040
Äger sedan innan ett läderband från Hirsch som jag tycker varit riktigt bra. Någon som har erfarenhet av deras krokodilband? Överprisat eller värt det? Har ni några andra förslag? :)


geneve.jpg
A5D4ED6A-1D03-40ED-BBB7-48FEF8492B3F.jpeg
Tror det är samma band som jag hade fast annan färg. Åtminstone hade jag samma tänk som dig. Om jag inte minns helt fel så var lädret präglat och kvaliteten speglade ej priset.
 

Borglund

Omega
A5D4ED6A-1D03-40ED-BBB7-48FEF8492B3F.jpeg
Tror det är samma band som jag hade fast annan färg. Åtminstone hade jag samma tänk som dig. Om jag inte minns helt fel så var lädret präglat och kvaliteten speglade ej priset.
Mycket fin klocka och tycker det passar bra på bandet! :) Tråkigt att höra att du inte var nöjd med kvaliteten för priset. Hittar ingen info om att det jag länkade ska vara "embossed" till skillnad från t.ex detta: https://www.hirschstraps.com/produc...le-embossed-leather-watch-strap-in-gold-brown
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Mycket fin klocka och tycker det passar bra på bandet! :) Tråkigt att höra att du inte var nöjd med kvaliteten för priset. Hittar ingen info om att det jag länkade ska vara "embossed" till skillnad från t.ex detta: https://www.hirschstraps.com/produc...le-embossed-leather-watch-strap-in-gold-brown

Här är ett riktigt jäkla bra krokoband. :)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor

Borglund

Omega

Här är ett riktigt jäkla bra krokoband. :)
Tack för tipset! Lite för matt för min smak, tänker nog något lite mer polerat. Har du erfarenhet av Fluco som märke?
Tyckte denna var rätt snygg, om än något för ljusgrön nyans. Också från Fluco.

DSC_1420.jpg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Det vart en tillfällig prissänkning på @WatchGecko så jag slog till på lite roliga racingband i förrgår....och dom levererades alldeles nyss i min hand, vilken service! 🙏
IMG_7709.jpg
IMG_7710.jpg
IMG_7711.jpg
IMG_7712.jpg

...de kommer hamna på lite olika klockor framöver så det lär ni få se! :p
Landade på runt 235 kr/st med expressfrakt hem till dörren och allt!👍
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
Här kommer lite halv-vintage men hoppas det är ok. Ska få hem en sån här. Men vad ska den ha för band? Sitter länk på i nu vilket jag inte vill ha. Tips som liknar det på bilden? Racingläder istället?
20210315_092216.jpg
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Hallå alla,

Fått hem min allra första vintage och vill gärna byta band från det 19 mm hirsch som är på nu. Vad har ni att rekommendera/föreslå? Skickar med två referensbilder i olika ljussättning för referens. :)

tempImageKVHlaW.jpg


tempImage9VKmhV.jpg
 

fc2

Rolex

Föregångaren till Nato-bandet finns nu i nytillverkad serie. Beställt men ännu inte fått, verkar vara långa leveranstider. Men kanske ett roligt alternativ trots allt?
 
Topp