Tusen tack! Vad bussigt av dig. Minns du vad Torres tar för ett sånt? Runt €80?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tusen tack! Vad bussigt av dig. Minns du vad Torres tar för ett sånt? Runt €80?
Precis.Tusen tack! Vad bussigt av dig. Minns du vad Torres tar för ett sånt? Runt €80?
Det du har på nu är ju snyggt tycker jag!Jag tar gärna emot tips på band till min nya Universal Geneve Unisonic.
Tack. Jag tycker det är lite för anonymt. Jag sneglar lite på ett svart band från Molequin med lite struktur i lädret och med svart söm.Det du har på nu är ju snyggt tycker jag!
Varför tycker du Tropic ej funkar?Hmm har helt tankestopp, vad ska man ha till den här? Tropic var ingen höjdare. Ett mörkblått tropic sport är ju drömmen, men de växer ju ikte på träd direkt. Tills dess kanske nåt läder, några tips på tunna läder med lite vintagefeeling?
Kanske är mest för att det är ovant efter att den suttit på länk. Men fastnade inte helt för utseendet på vanligt tropic, men kan inte sätta fingret på varför. Hur som helst fick jag tag på ett mörkblått tropic sport efter mitt inlägg, så det blir nog suveränt till dennaVarför tycker du Tropic ej funkar?
Läder känns ”fel” på den? Är väl en dykar-krono? Lite haram, enligt mig, att sätta läder på dykarklockor. Kanske en länk med rak infästning?
Jag håller med vad du säger, brunt passar alltmer bättre. Har dessvärre inget bra tips för klockarmband, köp bara inte i en butik utan på nätet eller alt någon loppis. Där hittar du bra i läder och billigt.Hej!
Har en vintage IWC jag gärna skulle skaffa ett passande brunt band till. Kört på svart från Hirsch ett tag men tycker väl inte riktigt det flyger. Saken är den att det är 17mm som gäller - lite lurigare att hitta. Någon som har bra tips på tunna band i samma stuk (men gärna mattare)?
Tycker förövrigt bandet känns lite smalt i jämförelse med boett.
Det tror jag med, kul!Kanske är mest för att det är ovant efter att den suttit på länk. Men fastnade inte helt för utseendet på vanligt tropic, men kan inte sätta fingret på varför. Hur som helst fick jag tag på ett mörkblått tropic sport efter mitt inlägg, så det blir nog suveränt till denna
Är det 17 eller 18 då? Mtp att du säger att det känns smalt jämfört med boett? Eller du menar tunnt?Hej!
Har en vintage IWC jag gärna skulle skaffa ett passande brunt band till. Kört på svart från Hirsch ett tag men tycker väl inte riktigt det flyger. Saken är den att det är 17mm som gäller - lite lurigare att hitta. Någon som har bra tips på tunna band i samma stuk (men gärna mattare)?
Tycker förövrigt bandet känns lite smalt i jämförelse med boett.
Ah, jag var nog lite otydlig - det är 17 mm mellan luggarna. Min kommentar om att bandet känns smalt var egentligen inte kopplat till själva bandletandet, utan nog mest för att jag är van vid band som är 18+ mm. Dessutom står svart band ut ganska mycket mot guldet, och med små bandhorn som inte hjälper breddens visualisering tycker jag det förstärker känslan av att bandet är smalt. Make:ar det sense?Är det 17 eller 18 då? Mtp att du säger att det känns smalt jämfört med boett? Eller du menar tunnt?
Hirschbandet är väl 17/14? Tror ett 17/16 hade hjälpt för smalhetskänslan.Ah, jag var nog lite otydlig - det är 17 mm mellan luggarna. Min kommentar om att bandet känns smalt var egentligen inte kopplat till själva bandletandet, utan nog mest för att jag är van vid band som är 18+ mm. Dessutom står svart band ut ganska mycket mot guldet, och med små bandhorn som inte hjälper breddens visualisering tycker jag det förstärker känslan av att bandet är smalt. Make:ar det sense?
Klockan används flitigt ändå men behöver en eller två avbytare på bandbänken!
Det här blev riktigt bra tycker jag, tack till @eNielsen som löste mitt bandproblemHmm har helt tankestopp, vad ska man ha till den här? Tropic var ingen höjdare. Ett mörkblått tropic sport är ju drömmen, men de växer ju ikte på träd direkt. Tills dess kanske nåt läder, några tips på tunna läder med lite vintagefeeling?
Det blev ju riktigt bra!
Japp, 17/14.Hirschbandet är väl 17/14? Tror ett 17/16 hade hjälpt för smalhetskänslan.
Med udda mått och till en så fin klocka hade jag kört bespoke, och vill du nu ha att varva med hade jag kört ett brunt svinläder för casual wear, och ett svart reptilband för mer formella tillställningar. Min stående rekommendation för bespoke är Torre Straps på Instagram.
Du väljer material, stuk, eventuell söm, sömfärg, bredd, längd - han tillverkar enligt önskemål och du har det på lådan ganska snabbt!Japp, 17/14.
Tack för svaren. Får ta och spana in Torre Straps, kan vara kul att ge sig in i bespoke-världen för band! Är det bara via IG? Hur ser processen ut i korthet?
Borealis Isofranekopia?Tips på 22 mm gummi till den här hårdingen som nyss köptes av @Scaramanga? Tropic och liknande känns för dressat, ute efter något mer verktygsaktigt.
Vintage tropic känns väl inte dressat? Annars vintage isofrane skulle vara fint. Natot funkar också tycker jag.Tips på 22 mm gummi till den här hårdingen som nyss köptes av @Scaramanga? Tropic och liknande känns för dressat, ute efter något mer verktygsaktigt.
Går du i tankar på mocka så köp ett Fluco, fina och tunna, funkar nog utmärkt på den.Köpt min första vintage. Gillar det svarta Hitsch-bandet som följde med men funderar på något mer casual, det svarta upplever jag är väldigt formellt. Brun mocka helt uteslutet pga blir tjockt? Klär mig ofta i jeans/chinos och skjorta, med eller utan tröja, dressade chinos eller randsydda skor.
All hjälp uppskattas mycket!
(och, höll på att glömma: 18mm)
Stort tack för snabb och bra hjälp!Går du i tankar på mocka så köp ett Fluco, fina och tunna, funkar nog utmärkt på den.
Vad har dessa för bandbredd ?Skulle vilja ha något passande läder till de här, men det är fasta bandstift på dem. Och det verkar hopplöst att hitta band till fasta bandstift. Någon som har något tips?