• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

martaSM30

Audemars
Alltså fy fanken när man är för snål på sitt maxbud. Min Certina i mellanstorek skulle fått en syster med svart urtavla😣
B167FA2C-47F6-42DF-86B4-435E45BC2FBB.png

DC157D7E-D85A-409B-955E-BCE116478E51.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ha ha, hade varit kaxigt på dagis.
Haha ja. Han skulle iofs inte få ha den på dagis. Rätt mkt skaderisk för båda. Men han älskar verkligen klockor så den hade varit riktigt cool på honom och faktiskt passa storleksmässigt när han kan börja ha en klocka på sig dagligen.

När jag visade honom och berättade att jag glömde började han typ gråta och säga "jag vill ha det där dykaruret" - stackars barn 🤣
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Missade precis denna tidiga 69-70 Zenith A384 på Tradera. Blev dumsnål eftersom den låg på väldigt låg nivå länge! En eller kanske båda kronograf-knapparna är bytta, annars grymt originalskick. Bör kunna gå att sälja för minst 90kkr direkt🤦‍♂️
CD362E4B-CA6B-4153-89F8-8FCDCCD34174.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Missade precis denna tidiga 69-70 Zenith A384 på Tradera. Blev dumsnål eftersom den låg på väldigt låg nivå länge! En eller kanske båda kronograf-knapparna är bytta, annars grymt originalskick. Bör kunna gå att sälja för minst 90kkr direkt🤦‍♂️
CD362E4B-CA6B-4153-89F8-8FCDCCD34174.jpeg
Den skulle man sett. Sålde min för typ 90
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Fel visare eller? Fel krona repig baksida...kändes som det kunde vara hopbygge(?)
Ja nu när du säger det ser visarna för långa ut, det missade jag faktiskt. Fel krona och repigt baklock räknade jag med.
Nu köpte jag ändå inte den ändå men boetten och tavlan såg väldigt bra ut oavsett och det som brukar vara dåligt på dessa!
 
  • Like
Reactions: MOL

acue

Cartier
Känner mig lite snål som gav upp i sluttampen på denna. Rätt ok pris ändå, även med avgift och (dyr) frakt. Under 5k


 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Känner mig lite snål som gav upp i sluttampen på denna. Rätt ok pris ändå, även med avgift och (dyr) frakt. Under 5k



Verkligen. Med GF-länk dessutom. Bra köp av den som vann.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Den såldes för 1750 kr + frakt (2300 kr + frakt om någon utanför usa köpte) Tänkte själv lägga lite över 3 :( De brukar dock kosta ännu mer. Väldigt varierande resultat på auktioner
Låter ju sansat relativt mycket annat militärt. Det blir mer pang för pengen när de är ett par millimeter mindre. :)
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Låter ju sansat relativt mycket annat militärt. Det blir mer pang för pengen när de är ett par millimeter mindre. :)
Ja verkligen! Det finns väldigt mycket pang för pengen i ww2 & vietnam-era militärklockorna. I alla fall de "vanligare" modellerna så som a-11, a-17, gg-w-113 Mil-w-xxxx etc. Tycker definitivt de borde kosta mer med tanke på vad man får. Ofta är nya re-issues dyrare än originalet
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Missad kanske är fel ord men vill ändå gråta ut lite. En mycket trevlig ATP grana som jag ej kunde buda på. Själva klockan var ju trevlig men det jag ville åt mest var original military issued bonklip-bandet som ingick...
Inte nog med att det inte gick att buda. Säljaren hade stängt av möjligheten att kontakta.
1627929558403.png
1627929643295.png
 
Senast ändrad:
Topp