• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Missad kanske är fel ord men vill ändå gråta ut lite. En mycket trevlig ATP grana som jag ej kunde buda på. Själva klockan var ju trevlig men det jag ville åt mest var original military issued bonklip-bandet som ingick...
Inte nog med att det inte gick att buda. Säljaren hade stängt av möjligheten att kontakta.
1627929558403.png
1627929643295.png

Gillade klockan också. Inte alla som vet att Grana = Certina fram till slutet på 30-talet. Har själv velat ha en Grana, mest för att jag gillar Certina och 30-tal överlag. Nåja. 🙂

Grana och tidiga certina är underskattade. Håller med dig. :)

Verkligen. Ska inte bli för OT men det verkar inte som Certina pre-DS slagit igenom lika hårt som Tissot och andra, inte ens 50-talarna.
Här är ett dåligt exempel (den här säljaren vet hur man tar betalt, dock inte hur man åldersbestämmer, -79??): https://www.tradera.com/item/484489475

… men i grunden superfina verk från 50-talet.

Verkligen. Ska inte bli för OT men det verkar inte som Certina pre-DS slagit igenom lika hårt som Tissot och andra, inte ens 50-talarna.
Här är ett dåligt exempel (den här säljaren vet hur man tar betalt, dock inte hur man åldersbestämmer, -79??): https://www.tradera.com/item/484489475

Jag håller med, jag har en äldre certina sport från ca 1942 somjag fick i stort sett gratis. Hittar tyvärr inte tråden men den ska fixas så småningom. :)

Säljaren stavar faktiskt lika bra som hen åldersbestämmer klockor. 🙂

Tycker modellen känns oerhört billig och tråkig. Bara tillverkaren som får en att titta två ggr.
Mmm… Fattar lite vad du menar.

Tog den för ganska snarlik min A3630, men det är ju onekligen bara vid första anblick.
Boetten är ordentligt mycket tråkigare.

Men rent ”marknadsmässigt” så gick den för ett helt klart överkomligt pris.

Det där Certina verket, 321 har jag servat nyligen och det är ett verk som är byggd som en tank, skulle inte förvåna om kvalitén är minst lika hög som Omega, Longines och Zenith.

Tänkte köpa en Barracuda på Ebay sent igår kväll men somnade med mobilen i handen och vaknade likadant ett par timmar efter att tiden passerat. 😒😄 Stort tack för tipset @North! 🙏🏼

Har snöat in lite på UG senaste veckan, och satt med telefonen redo i näven kl. 02:40 inatt, sen vaknar jag med ett ryck klockan 07:00 av larmet som går.
Habegäret för en Tri-Compax i 18k är enormt, och tyckte den såg ärlig ut trots troligtvis utbytt kronografvisare.

https://www.ebay.com/itm/313599922691

Någon som kan lindra min sorg genom att säga att jag missade någon röd flagga, eller att det var för dyrt? :rolleyes:

Har snöat in lite på UG senaste veckan, och satt med telefonen redo i näven kl. 02:40 inatt, sen vaknar jag med ett ryck klockan 07:00 av larmet som går.
Habegäret för en Tri-Compax i 18k är enormt, och tyckte den såg ärlig ut trots troligtvis utbytt kronografvisare.

https://www.ebay.com/itm/313599922691

Någon som kan lindra min sorg genom att säga att jag missade någon röd flagga, eller att det var för dyrt? :rolleyes:
Vart den inte överpolerad? (Tycker den ser mjuk och blank ut, lite tröst?)

Vart den inte överpolerad? (Tycker den ser mjuk och blank ut, lite tröst?)
Räddaren i nöden!
Jo, tyckte också den såg lite mjuk ut ( såg dock inte så mjuk ut i mitt rus när jag satt och bestämde mig för mitt maxbud )
Svårt att se i bilderna för den är så jäkla blank , men ser ut att helt sakna "chamfer"

Nå väl, tycker att vinnaren av auktionen gjorde ett bra köp oavsett.
Lär väl gå för närmare 80k till rätt person?

1CD7EEB1-5672-4FBF-AD0D-4C2ED19B13A9.jpeg

Satt och funderade på att lägga in ett sista bud, men tyckte det var lite matigt med över 30k för en silverpläterad tank.

Skojar givetvis, men hade ingen annan bra tråd att posta i.
Vill någon förklara? Pretty please.

Satt och funderade på att lägga in ett sista bud, men tyckte det var lite matigt med över 30k för en silverpläterad tank.

Fattar inte heller. Inte ens c24 har de där priserna för refen. Hype? Tiktok?
Men hoppas som vanligt att jag kommer få lära mig något nytt. 😊

Finns nog inget att förklara, denna modell med denna tavla går ibland orimligt dyrt. Speciellt om det finns box och lullull.

Missat många auktioner denna vecka men igår missade jag några som jag fortfarande inte kan släppa. Det blev massa på jobbet precis när jag skulle gå in och bjuda (hade larm och allt) så missade. Genuint ledsen… 😢

1601 i guld som gick för 36k (plus provis). Fan fan fan
8DAB8683-33EA-485D-9A10-996EEB8D9BA5.jpeg
Såg också den där, men tänkte att den kommer nog att dra iväg på slutet. Men det gjorde den ju inte! Lider med dig!

Tillbaka
Topp