• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Snålade på denna vilket jag ångrade rätt så direkt. Kromad ww2 DH Helvetia. Tycker det är riktigt fint med väldigt slitna militär-ur. Detta är en av de finare "förstörda" exemplaren jag sett förutom att den har utbytt krona.
1635013847895.png
1635013852524.png
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
NOS eller i alla fall mycket bra skick GF 16mm stretch oyster. La bud med 2 sek kvar men av någon anledning gick något fel och den såldes innan mitt bra mycket högre bud gick igenom. Tråkigt... Den gick i alla fall till KS men man blir helt klart besviken ändå...
1639642645235.png
 

acue

Cartier
NOS eller i alla fall mycket bra skick GF 16mm stretch oyster. La bud med 2 sek kvar men av någon anledning gick något fel och den såldes innan mitt bra mycket högre bud gick igenom. Tråkigt... Den gick i alla fall till KS men man blir helt klart besviken ändå...
1639642645235.png
Låter tråkigt, Tradera är buggigt ibland. Vad ligger värdet på ett sånt armband på?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
NOS eller i alla fall mycket bra skick GF 16mm stretch oyster. La bud med 2 sek kvar men av någon anledning gick något fel och den såldes innan mitt bra mycket högre bud gick igenom. Tråkigt... Den gick i alla fall till KS men man blir helt klart besviken ändå...
1639642645235.png

Givet vinnarens Tradera-nick så känns det som att den skulle kunna dyka upp i nån annan tråd här på forumet också. ;)
Trist med buggar...
Japp vi får se när den dyker upp, jag visste inte ens vilken storlek det var på det. Har du fått bekräftat att den är 16mm?

Mitt bud var också rätt mycket högre än den slutade på men det är möjligt att du hade lagt ett ännu högre bud. Tradera har buggat för mig ibland också, ett tips är att inte lägga bud när det är 2sek kvar helt enkelt. Jag har förlorat många budgivningar på det sättet också tyvärr.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Japp vi får se när den dyker upp, jag visste inte ens vilken storlek det var på det. Har du fått bekräftat att den är 16mm?

Mitt bud var också rätt mycket högre än den slutade på men det är möjligt att du hade lagt ett ännu högre bud. Tradera har buggat för mig ibland också, ett tips är att inte lägga bud när det är 2sek kvar helt enkelt. Jag har förlorat många budgivningar på det sättet också tyvärr.

Händer med swish ibland när det pendlar mellan mobildata och Wi-Fi, typ Postnord portobetalning. Tror sådant kan göra att det släpar några sekunder även på Tradera. Jag brukar stänga av Wi-Fi när jag vill ha det stabilt.
 

acue

Cartier
Händer med swish ibland när det pendlar mellan mobildata och Wi-Fi, typ Postnord portobetalning. Tror sådant kan göra att det släpar några sekunder även på Tradera. Jag brukar stänga av Wi-Fi när jag vill ha det stabilt.
Hmm möjligt kanske. Har alltid tänkt att så länge en etablerad wifi-anslutning finns så använder telefonen den, istället för 4G. Sen är min upplevelse att det finns flera sanslöst störiga buggar som kanske snarare tyder på bristfällig mjukvara i själva appen.

Det mest vidriga och tyvärr granska ofta förekommande exemplet för min del är när appen bara låser sig helt, måste stängas och startas på nytt. Särskilt när man plöjt igenom långt i kategori klockor och måste börja om…
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Japp vi får se när den dyker upp, jag visste inte ens vilken storlek det var på det. Har du fått bekräftat att den är 16mm?

Mitt bud var också rätt mycket högre än den slutade på men det är möjligt att du hade lagt ett ännu högre bud. Tradera har buggat för mig ibland också, ett tips är att inte lägga bud när det är 2sek kvar helt enkelt. Jag har förlorat många budgivningar på det sättet också tyvärr.
frågade säljaren och fick höra 16mm!
Tänkte lägga maxbud 3210 så kanske hade jag inte vunnit ändå?
Händer med swish ibland när det pendlar mellan mobildata och Wi-Fi, typ Postnord portobetalning. Tror sådant kan göra att det släpar några sekunder även på Tradera. Jag brukar stänga av Wi-Fi när jag vill ha det stabilt.
Hmm möjligt kanske. Har alltid tänkt att så länge en etablerad wifi-anslutning finns så använder telefonen den, istället för 4G. Sen är min upplevelse att det finns flera sanslöst störiga buggar som kanske snarare tyder på bristfällig mjukvara i själva appen.

Det mest vidriga och tyvärr granska ofta förekommande exemplet för min del är när appen bara låser sig helt, måste stängas och startas på nytt. Särskilt när man plöjt igenom långt i kategori klockor och måste börja om…

Det konstiga är att jag gjorde det via datorn och ej telefonen så det borde inte ske på det viset..
 

hejsam

Patek
2-Faktor
frågade säljaren och fick höra 16mm!
Tänkte lägga maxbud 3210 så kanske hade jag inte vunnit ändå?



Det konstiga är att jag gjorde det via datorn och ej telefonen så det borde inte ske på det viset..
Jo då hade du vunnit, jag hade maxbud på strax över 20000kr.
Så tur för mig då men såklart tråkigt att du inte fick igenom ditt bud!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor

hejsam

Patek
2-Faktor
Lite fel tråd kanske men tycker synd om köparen som antagligen tror hen köpt en 1035 eller i bästa fall en 7912 eller 1039/1506 flat link, jag frågade dock säljaren om baksidan och det visade sig bara vara ett japan märkt spänne så i bästa fall med en riktig Omega överdel och övriga länkbitar från en 1035 eller 7912.
473552192_97ef89e4-69b8-48e7-974d-b6be40ee5bfd.jpeg
u3999038_u4162711_l529909621_BQ0XZuNPim9NystHKv3I.jpeg
 

deddas

Rolex
Lite fel tråd kanske men tycker synd om köparen som antagligen tror hen köpt en 1035 eller i bästa fall en 7912 eller 1039/1506 flat link, jag frågade dock säljaren om baksidan och det visade sig bara vara ett japan märkt spänne så i bästa fall med en riktig Omega överdel och övriga länkbitar från en 1035 eller 7912.
473552192_97ef89e4-69b8-48e7-974d-b6be40ee5bfd.jpeg
u3999038_u4162711_l529909621_BQ0XZuNPim9NystHKv3I.jpeg
Men varför är det då synd om köparen? Själva underdelen är väl bara att byta isf?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Men varför är det då synd om köparen? Själva underdelen är väl bara att byta isf?
Om resten är OK så går det såklart att hitta en lös 7912 clasp och sätta dit, men gissar en sån kostar 3-4k+ och då har man lagt minst 16-17k minus klockans värde (3-4k kanske?) på en 7912 vilket är dyrare än de länkarna kostar att köpa direkt bara.
 
Topp