• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Ako

Rolex
2-Faktor
Har vill ha en stardust , denna hade iofs fel tavla , men en bra början.
C903DC38-9134-488C-AA05-AED94D12B5E5.png
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Provade ”sad”-ikonen för första gången, kändes bra! :)
OT: hur svårt är det att hitta nytt glas till den där?
Vet faktiskt inte , hade väl börjat försöka polera upp bef.
Tycker ofta det är värre på bild än i verkliga livet.
Tavla hade väl varit första målet , stardust är fantastiska .
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu menar du? Vet inte vem som köpte. Ligger ett par (sämre) ex på marknaden för typ $12-1300.
Aha det var annonsen du snubblade över igen häromdagen? Ja du lär nog få fortsätta att vara lite bitter framledes då en i det skicket för de pengarna inte lär komma igen på ett tag. Men som alltid vet man ju aldrig var det hade slutat när två vill ha samma sak :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Aha det var annonsen du snubblade över igen häromdagen? Ja du lär nog få fortsätta att vara lite bitter framledes då en i det skicket för de pengarna inte lär komma igen på ett tag. Men som alltid vet man ju aldrig var det hade slutat när två vill ha samma sak :)
Ja, otydligt formulerat ser jag nu. Jag stod med den i handen på förhandsvisningen. Såg annonsen häromdagen. Men, vi vänder blad, går vidare... :)
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
För 10-12 år sedan hade min lokala pantbank en hemmasnickrad auktionssida som inte så många kände till.
Där dök det upp en wide ”O” Kermit. Försökte sälja mina DJs för att bjuda men fick inget napp. Har för mig att den gick för 26k.
Hade nog varit en keeper.

såldes också en vintage Omega Railmaster men den var dyrare. Fast man gjorde en del fynd där.
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
För 10-12 år sedan hade min lokala pantbank en hemmasnickrad auktionssida som inte så många kände till.
Där dök det upp en wide ”O” Kermit. Försökte sälja mina DJs för att bjuda men fick inget napp. Har för mig att den gick för 26k.
Hade nog varit en keeper.
Avseende auktioner man missat på lokala pantbanker så har @Rozzy möjligen gett mig mest ångest genom alla tider pga Royal Oaken som han nöp på den lokala pantbanken i Östersund när jag var ute och reste.. Han har till och med en tråd om det som en liten reminder :dead:
 
Senast ändrad:

bernoulli

Audemars
2-Faktor

Psykel

Patek
Blev inte denna väldigt billig? Även fast den inte fungerar... Original oyster med romersk tavla, inte vanligt alls. Gick ut idag

Definitivt. Senaste på Kaplans (med enklare tavla och utan länk, om jag inte missminner mig) gick för över 10.
 
Topp