• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Rätt ovanlig Heuer 2457 i 14k på väg hem. 38mm med Valjoux 72. Kostade dubbelt så mycket som en i stål 1946;-) Skulle vara kul att ha en av varje från katalogsidan (2447 har jag).
182533A5-3414-4572-8EB2-0BA335B4A61F.jpeg
9DB92F49-1498-4362-9967-795943563E03.jpeg
1C133E48-D853-496F-96EB-00A822F04101.jpeg
8901AB71-3298-4514-A61F-330EBC6A5E99.jpeg

Stort Grattis! Fin representant för en elegant kronograf för sin tid !
Fan, fan, fan! Får flytta min inlägg från dagens köp till den här tårfyllda tråden! Såg ut som jag hade högsta budet (via Invaluable), men tydligen var det någon i salen som lade samma bud och därmed plockade hem den. Trots att mitt bud var lagt flera dagar tidigare. Hade inte tid att vara med live! Riktigt fyndpris också. 2400 GBP! :banghead:

Fan, fan, fan! Får flytta min inlägg från dagens köp till den här tårfyllda tråden! Såg ut som jag hade högsta budet (via Invaluable), men tydligen var det någon i salen som lade samma bud och därmed plockade hem den. Trots att mitt bud var lagt flera dagar tidigare. Hade inte tid att vara med live! Riktigt fyndpris också. 2400 GBP! :banghead:

Men vad fan...
Har aldrig riktigt förstått att inte alla går efter "first come, first served".
Visst att det kanske är en säkrare försäljning med någon som faktiskt är på plats där och då, men om man nu valt att faktiskt ha bud via webben också så får man väl bara välja att lita på dem också?
Lider med dig.

Men vad fan...
Har aldrig riktigt förstått att inte alla går efter "first come, first served".
Visst att det kanske är en säkrare försäljning med någon som faktiskt är på plats där och då, men om man nu valt att faktiskt ha bud via webben också så får man väl bara välja att lita på dem också?
Lider med dig.
Ja, trist värre! Det fina är ju att det ger lite budget till kommande spännande auktioner (lokalt, nationellt och internationellt). Jag fick liksom 35 tkr över;-)

Jag vete tusan hur det funkar…budade på en annan, i samma auktion och var högst men vann likväl inte. Tror det är vinnande bud men under reserv…annars blir jag inte klok på det (?)

Jag vete tusan hur det funkar…budade på en annan, i samma auktion och var högst men vann likväl inte. Tror det är vinnande bud men under reserv…annars blir jag inte klok på det (?)
Jag fick svar från Sterling Vault Auctions, och tydligen räknas förhands autobud som att budet läggs vid den tidpunkt det "behövs". Mitt sista automatbud var på 2300 GBP. Då räckte det att någon i salen bjöd 2400 för att plocka hem den. Att jag lagt 2400 flera dagar före spelade ingen roll. Kanske något liknande som hänt dig också?

Jag fick svar från Sterling Vault Auctions, och tydligen räknas förhands autobud som att budet läggs vid den tidpunkt det "behövs". Mitt sista automatbud var på 2300 GBP. Då räckte det att någon i salen bjöd 2400 för att plocka hem den. Att jag lagt 2400 flera dagar före spelade ingen roll. Kanske något liknande som hänt dig också?
Har varit med om samma och jag tror det var Sterling den gången med. Jag ringde dem och i princip var upplägget som att du hade en person i salen som bjöd åt dig live och inte som att ditt bud låg före. Så hade buden "taktat" på motsatt sätt istället hade jag (eller du i detta fall) nåt slutbudet först och kanske vunnit, beroende på den andra personen betalningsvilja. Surt i alla fall! Särskilt som jag trodde reglerna våra svenska auktionshus applicerar var internationellt gångbara.

Har varit med om samma och jag tror det var Sterling den gången med. Jag ringde dem och i princip var upplägget som att du hade en person i salen som bjöd åt dig live och inte som att ditt bud låg före. Så hade buden "taktat" på motsatt sätt istället hade jag (eller du i detta fall) nåt slutbudet först och kanske vunnit, beroende på den andra personen betalningsvilja. Surt i alla fall! Särskilt som jag trodde reglerna våra svenska auktionshus applicerar var internationellt gångbara.
Trist att du fått uppleva samma sak! Det gör det ju förhandsbud ganska ofördelaktigt. Ska se till att vara med live nästa gång det går något fint där (de har ganska ofta fina grejor)!

59A5F311-9DC1-4BDE-97BE-5C5683B9EDF5.jpeg

Ångrar att jag inte budade hem denna efter att ha sett detta exemplar efter rengöring här på ks. Det som gjorde mig skeptisk var det låga utropspriset samt avsaknaden av info om funktion. Normalt brukar jag gå på visningarna men kunde inte vid detta tillfälle :dead:

Nu är jag ju bara elak, men har ju en i finare skick och den använder jag faktiskt mycket. Verkligen överraskat mig. Köpte mest för jag blev sur att jag förlorade annat på Kaplans den gången.
Ja jag kanske hittar något annat roligt istället, får hoppas på det!

Fekk, en kollega kom in och pratade som att det inte fanns någon morgondag. Telefon på ljudlös så missade såklart notiserna :(
F7E81D6E-0E7C-4B0E-97B0-6E64104D2EEF.jpeg

Var nära på att hugga, tyckte just den här hade rätt utförande, men så störde jag mig på visar-lumen och tänkte att jag hittar en bättre. Lär säkert få tji för det… oh well. ☺️

Tillbaka
Topp