Såna armband är riktigt fräsiga...vad kallas de?
Det är ju ett slags bund-band, tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såna armband är riktigt fräsiga...vad kallas de?
Ok jag får prova och söka lite på detDet är ju ett slags bund-band, tror jag.
Rätt ovanlig Heuer 2457 i 14k på väg hem. 38mm med Valjoux 72. Kostade dubbelt så mycket som en i stål 1946;-) Skulle vara kul att ha en av varje från katalogsidan (2447 har jag).
Fan, fan, fan! Får flytta min inlägg från dagens köp till den här tårfyllda tråden! Såg ut som jag hade högsta budet (via Invaluable), men tydligen var det någon i salen som lade samma bud och därmed plockade hem den. Trots att mitt bud var lagt flera dagar tidigare. Hade inte tid att vara med live! Riktigt fyndpris också. 2400 GBP!Stort Grattis! Fin representant för en elegant kronograf för sin tid !
Fan, fan, fan! Får flytta min inlägg från dagens köp till den här tårfyllda tråden! Såg ut som jag hade högsta budet (via Invaluable), men tydligen var det någon i salen som lade samma bud och därmed plockade hem den. Trots att mitt bud var lagt flera dagar tidigare. Hade inte tid att vara med live! Riktigt fyndpris också. 2400 GBP!
Ja, trist värre! Det fina är ju att det ger lite budget till kommande spännande auktioner (lokalt, nationellt och internationellt). Jag fick liksom 35 tkr över;-)Men vad fan...
Har aldrig riktigt förstått att inte alla går efter "first come, first served".
Visst att det kanske är en säkrare försäljning med någon som faktiskt är på plats där och då, men om man nu valt att faktiskt ha bud via webben också så får man väl bara välja att lita på dem också?
Lider med dig.
Jag vete tusan hur det funkar…budade på en annan, i samma auktion och var högst men vann likväl inte. Tror det är vinnande bud men under reserv…annars blir jag inte klok på det (?)Fan, fan, fan! Får flytta min inlägg från dagens köp till den här tårfyllda tråden! Såg ut som jag hade högsta budet (via Invaluable), men tydligen var det någon i salen som lade samma bud och därmed plockade hem den. Trots att mitt bud var lagt flera dagar tidigare. Hade inte tid att vara med live! Riktigt fyndpris också. 2400 GBP!
Jag fick svar från Sterling Vault Auctions, och tydligen räknas förhands autobud som att budet läggs vid den tidpunkt det "behövs". Mitt sista automatbud var på 2300 GBP. Då räckte det att någon i salen bjöd 2400 för att plocka hem den. Att jag lagt 2400 flera dagar före spelade ingen roll. Kanske något liknande som hänt dig också?Jag vete tusan hur det funkar…budade på en annan, i samma auktion och var högst men vann likväl inte. Tror det är vinnande bud men under reserv…annars blir jag inte klok på det (?)
Har varit med om samma och jag tror det var Sterling den gången med. Jag ringde dem och i princip var upplägget som att du hade en person i salen som bjöd åt dig live och inte som att ditt bud låg före. Så hade buden "taktat" på motsatt sätt istället hade jag (eller du i detta fall) nåt slutbudet först och kanske vunnit, beroende på den andra personen betalningsvilja. Surt i alla fall! Särskilt som jag trodde reglerna våra svenska auktionshus applicerar var internationellt gångbara.Jag fick svar från Sterling Vault Auctions, och tydligen räknas förhands autobud som att budet läggs vid den tidpunkt det "behövs". Mitt sista automatbud var på 2300 GBP. Då räckte det att någon i salen bjöd 2400 för att plocka hem den. Att jag lagt 2400 flera dagar före spelade ingen roll. Kanske något liknande som hänt dig också?
Trist att du fått uppleva samma sak! Det gör det ju förhandsbud ganska ofördelaktigt. Ska se till att vara med live nästa gång det går något fint där (de har ganska ofta fina grejor)!Har varit med om samma och jag tror det var Sterling den gången med. Jag ringde dem och i princip var upplägget som att du hade en person i salen som bjöd åt dig live och inte som att ditt bud låg före. Så hade buden "taktat" på motsatt sätt istället hade jag (eller du i detta fall) nåt slutbudet först och kanske vunnit, beroende på den andra personen betalningsvilja. Surt i alla fall! Särskilt som jag trodde reglerna våra svenska auktionshus applicerar var internationellt gångbara.
Ajaj, den fina tvåtonstavlan också...Fekk, en kollega kom in och pratade som att det inte fanns någon morgondag. Telefon på ljudlös så missade såklart notiserna
Är uppriktigt ledsen, hade ställt in mig på i en vecka att köpa den (upptill en viss gräns såklart).Ajaj, den fina tvåtonstavlan också...
Nu är jag ju bara elak, men har ju en i finare skick och den använder jag faktiskt mycket. Verkligen överraskat mig. Köpte mest för jag blev sur att jag förlorade annat på Kaplans den gången.Är uppriktigt ledsen, hade ställt in mig på i en vecka att köpa den (upptill en viss gräns såklart).
Ja jag kanske hittar något annat roligt istället, får hoppas på det!Nu är jag ju bara elak, men har ju en i finare skick och den använder jag faktiskt mycket. Verkligen överraskat mig. Köpte mest för jag blev sur att jag förlorade annat på Kaplans den gången.
Fekk, en kollega kom in och pratade som att det inte fanns någon morgondag. Telefon på ljudlös så missade såklart notiserna
Var nära på att hugga, tyckte just den här hade rätt utförande, men så störde jag mig på visar-lumen och tänkte att jag hittar en bättre. Lär säkert få tji för det… oh well.
...och de markerade/plana och borstade bandhornen. Bara glasringen är blank. Sportur mao.Precis sådär! Den kupade texten gör en hel del för intrycket imo.
Edit: och railindexen.
...och de markerade/plana och borstade bandhornen. Bara glasringen är blank. Sportur mao.
Ähhh jag snålade ur och sumpade också den, second place = first loserVar nära på att hugga, tyckte just den här hade rätt utförande, men så störde jag mig på visar-lumen och tänkte att jag hittar en bättre. Lär säkert få tji för det… oh well.
Fekk, en kollega kom in och pratade som att det inte fanns någon morgondag. Telefon på ljudlös så missade såklart notiserna
Kul när det går bra för andra!
Nästan samma va?
Ja min har inte riktigt samma tavla, minuträlsen är inte i annan ton på min. Samt andra visare, gillar mina mer men tvåtonstavlan ser trevlig ut.Nästan samma va?
Bara att gnida in det
Det finns en på Tradera nu, som ser ut att vara i ok skick.Asså fan vad jag saknar mig gamla Revue…
Bulern är väl någon skräpklocka med skitverk om inte jag missuppfattat? Strunta i det. Men jag blev förvånad över att Elgin gick så billigt. Den var cool.VALFRITT KÖNSORD/SVORDOM! If you snooze you loose… Om det var nån här som knep nån av dessa och ångrar sig dra ett pm: