Det kan nog stämma, tackTycker det ser ut som nån Armani klocka. Typ denna
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kan nog stämma, tackTycker det ser ut som nån Armani klocka. Typ denna
![]()
Luminox?Någon som vet vad detta är?
Måste väl vara någon Breitling va?
Jaha det var Olof som fick ärva länken.
Luminox?
Måste väl vara någon Breitling va?
Jag är inte säker men ser ut som en Seiko 5.Care of Carl har en guide där modellen bär en klocka jag blev intresserad av. Ser ut som en variant av en Seiko 5 men lyckas inte googla mig fram till vilken ref - kanske skäller jag upp fel träd här. Lägg märke till de korta bandhornen. Länk för artikel och bilder https://www.careofcarl.com/sv/carlmagazine/stilkunskap/2021/01/19/arbetsintervju-over-videomote.html
Edit: att bandhornen ser så korta ut kanske är pga ändlänkarna?
![]()
SNXS79 aka Seiko Datejust?Care of Carl har en guide där modellen bär en klocka jag blev intresserad av. Ser ut som en variant av en Seiko 5 men lyckas inte googla mig fram till vilken ref - kanske skäller jag upp fel träd här. Lägg märke till de korta bandhornen. Länk för artikel och bilder https://www.careofcarl.com/sv/carlmagazine/stilkunskap/2021/01/19/arbetsintervju-over-videomote.html
Edit: att bandhornen ser så korta ut kanske är pga ändlänkarna?
![]()
Jag är inte säker men ser ut som en Seiko 5.
Ni har nog rätt. Jag tyckte caset på bilden från CoC såg annorlunda ut så jag är lite besviken att det var en "vanlig Seiko". Tack för hjälpenSNXS79 aka Seiko Datejust?
![]()
Skulle pröva i vintage-delen, och den här tråden:Någon som kan berätta något om denna klocka?
Som du nämner själv, en replika på ett gammalt militärur. Hittade en likadan på en auktionssaj:Hej klockmästare!
Jag vet inte hur det här med trådar fungerar, så jag startar min egen. Undrar om ni skulle vilja hjälpa mig att identifiera denna klocka!
Jag hittade den när jag rensade källaren i helgen. Har inget minne av att jag någonsin sett den förut, så det kan vara en utdöd släktings, en gammal pojkväns eller något jag bara hittat! Efter lite research har jag kommit fram till att det borde vara en replika av en klassisk militär dykarklocka.. Frågan är vad det är för märke och vad jag kan sälja den för? Den verkar inte fungera, men det kanske är batteriet som måste bytas? Ja, jag vet inte! Vad säger ni? Hoppas ni kan hjälpa mig!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pudlar, hade aldrig trott att någon akulle betala närmare reklamens "Värde: 2500 kr!" för en klocka som kommer via en bokklubb! Är de alltså seriösa med sourcningen på SMB, eller är det samma skit som det alltid brukar vara i såna cykel-på-köpet-sammanhang?Om nu en exakt likadan klocka som TS har såldes på Auctionnet för 2.000sek, varför skulle hennes exempar då vara värt några hundralappar???
Mitt råd till TS är att byta batteri, ta riktigt bra bilder och sen lägga ut en annons på Tradera. Förhoppningsvis får du betalt i närheten av Auctionet-försäljningen. Lycka till!
![]()
Sjukt överpris, men det kan ju alltid hända igen.Om nu en exakt likadan klocka som TS har såldes på Auctionnet för 2.000sek, varför skulle hennes exempar då vara värt några hundralappar???
Mitt råd till TS är att byta batteri, ta riktigt bra bilder och sen lägga ut en annons på Tradera. Förhoppningsvis får du betalt i närheten av Auctionet-försäljningen. Lycka till!
![]()