• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

Tack för svar!

Baserar du att det inte är en äkta Rolex pågrund utav att den är "misshandlad"? Alla klockor han fick (ett 20 tal), låg huller om buller i en låda, där samtliga klockor är från 60-80tal, så vet inte hur stor koll han har haft. Men jag personligen kan inte säga varken bu eller bä angående äktheten, då jag är helt grön när det kommer till klockor.

Jag skriver lite klantigt.
Men nej, det är inte därför jag dömer ut den. Det gör jag för att den fejk. Finns lite olika saker som talar om det; bl. a. att länkens mittlänkar verkar vara guldpläterade.

Jag menade mest att sannolikheten att en faktiskt äkta Rolex skulle se ut sådär trots allt är ganska låg.
Även om man behandlar en Svalan för trehundra kronor lite slarvigt så är ju gemene man lite försiktigare med en Rolex.

Jag skriver lite klantigt.
Men nej, det är inte därför jag dömer ut den. Det gör jag för att den fejk. Finns lite olika saker som talar om det; bl. a. att länkens mittlänkar verkar vara guldpläterade.

Jag menade mest att sannolikheten att en faktiskt äkta Rolex skulle se ut sådär trots allt är ganska låg.
Även om man behandlar en Svalan för trehundra kronor lite slarvigt så är ju gemene man lite försiktigare med en Rolex.
Jag förstår! Tack för input iallafall.

Tillbaka
Topp