Jag har en fråga om märket Difor. Av det lilla som jag har hittat så förstår jag att det en sammanslagning av en rad mindre olika märken. De andra märkena är ingenting som jag heller känner igen sedan tidigare.
Det spretar verkligen i pris där de vanligtvis ligger på ett par tusenlappar till en bit över 20´för enskilda exemplar.
Söker jag på KS på Landeron 349 så får 0 träffar, och Difor avslöjar bara att
@eriksson850 har haft en samt
@virrooo ´s bror, så det är ingen klocka det går tretton på dussinet av.
Jag har verkligen massor att läsa in mig på gällande urverk, så kan någon ge mig en snabbkurs om L 349 är kvalité eller inte? Hittade en tråd på WUS där folk listar sina favoritverk och en medlem skrev
"For me: Lemania 1340, Valjoux 88, Landeron 349 And, I'd be happy with either a Venus 187 or a 203" Det behöver förvisso inte betyda att kvalitén är likvärdig så hjälp vore tacksamt.
Här är den aktuella klockan, och det är den dyraste Difor jag någonsin har sett med ett pris över 25´. Det är från en handlare och jag gissar att det kanske finns en hel del marginal. Jag köper alltid med hjärtat men samtidigt så har jag tyvärr en ekonomisk verklighet att ta hänsyn till, så jag vill ju inte betala dubbelt upp bara för att den trycker på rätt knappar.
Den ska vara nyservad, men den ser ju verkligen inte rolig ut vid krona och pushers. Så om någon har någon matnyttig info om märke, urverk eller annat spännande är jag tacksam för hjälp!
Jag har också lyckats hitta en likadan tavla fast med sin ursprungliga svarta färg.