• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

Hej!
Vad tycker ni skulle vara ett bra pris för denna Eterna-matic 2000. Som ni kanse är 24H-ringen lite böjd (är det enkelt att fixa?).
5c60046b-cab1-46f0-a02a-22e82a8f4e92-jpeg.816356

Är intresserad av denna Omega. Att länken inte är original bryr jag mig inte om då jag ändå planerar slänga den i sopan och byta ut mot ett läder det första jag gör.

Men innan jag slår till tänkte jag kolla här om det finns några uppenbara fel med boett, urtavla eller liknande?

Säljaren vill ha 4.5k vikket jag tycker låter dyrt? Vad skulle ni säga är ett rimligt pris?
IMG_2472.jpg
IMG_2473.jpg
IMG_2471.jpg

Är intresserad av denna Omega. Att länken inte är original bryr jag mig inte om då jag ändå planerar slänga den i sopan och byta ut mot ett läder det första jag gör.

Men innan jag slår till tänkte jag kolla här om det finns några uppenbara fel med boett, urtavla eller liknande?

Säljaren vill ha 4.5k vikket jag tycker låter dyrt? Vad skulle ni säga är ett rimligt pris?
IMG_2472.jpg
IMG_2473.jpg
IMG_2471.jpg

Ptja... Med tanke på att Omega verkar kunna kosta lite vad som helst nuförtiden (läs tråden om rimligt pris på vintageklockan) så är det nog bara att hugga medan den fortfarande finns kvar! ;)

Skämt åsido. Tycker inte att priset är särskilt fel, egentligen.
Kanske en femhundring ner, eller så. Samtidigt ser den fin ut och verkar ha rätt krona/helt glas/ren och fin tavla.

Flexlänken kan jag ta över. Tyckte att den var lite lattjo! :)

Ptja... Med tanke på att Omega verkar kunna kosta lite vad som helst nuförtiden (läs tråden om rimligt pris på vintageklockan) så är det nog bara att hugga medan den fortfarande finns kvar! ;)

Skämt åsido. Tycker inte att priset är särskilt fel, egentligen.
Kanske en femhundring ner, eller så. Samtidigt ser den fin ut och verkar ha rätt krona/helt glas/ren och fin tavla.

Flexlänken kan jag ta över. Tyckte att den var lite lattjo! :)
Alright! :)
Absolut, blir det köp kan jag skicka länken till dig.

IMG_2472.jpg
IMG_2473.jpg
IMG_2471.jpg

Tycker att det där är riktigt fin DeVille för 4,5 tkr. De där index är ovanliga och väldigt snygga. Jag har själv haft mängder med DeVille klockor men enbart en med dessa index och jag ångrar att jag sålde den.
Lycka till och tveka inte!

Jag har fått erbjudande om att få köpa denna. Omega Seamaster ’big crown’...nån som vet om det fanns en sån variant eller är det nåt hopkok?
2F9F2D4D-57A2-4E0A-B3A9-DF0C7938E7A9.jpeg

Tillbaka
Topp