Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte jag! Rätt ok pris ändå!Vem var det som högg den vattentäta ASUn? Såg att @Aurum var framme och budade? Missade själv på att jag var på allsång...
Gick inte, kan nog bidra till priset. Ändå bra dock.Inte jag! Rätt ok pris ändå!
Borde ju gå att fixa till med en service. Svårare kan vara att hitta en ny kronografsekundvisare.Gick inte, kan nog bidra till priset. Ändå bra dock.
Varför skulle man behöva det menar du? Det sitter ju en på plats.Borde ju gå att fixa till med en service. Svårare kan vara att hitta en ny kronografsekundvisare.
Den är av.Varför skulle man behöva det menar du? Det sitter ju en på plats.
Ska se ut så här.Den är av.
Läste först "skottsäker"Ska se ut så här.
Bilden är den som kaplans sålde för en tid sedan.
Ja men vad är det som pekar klockan 1 då?Ska se ut så här.
Bilden är den som kaplans sålde för en tid sedan.
Balansen är av. Andra sidan centrum.Ja men vad är det som pekar klockan 1 då?
Den är nog dessutom utbytt. Fel färg.Balansen är av. Andra sidan centrum.
Tycker den ser ut som guld jaDen är nog dessutom utbytt. Fel färg.
Edit; ser den inte ut som guld?
Hej!
Vad tycker ni skulle vara ett bra pris för denna Eterna-matic 2000. Som ni kanse är 24H-ringen lite böjd (är det enkelt att fixa?).
Den har legat ute på köp och sälj tidigare - den är böjd.Är du säker på att den är böjd? Skulle kunna vara glaset som förvränger bara.
50-tal känns nog ganska rimligt att anta.
År på denna tro? Går +30 spd, ok?
Är intresserad av denna Omega. Att länken inte är original bryr jag mig inte om då jag ändå planerar slänga den i sopan och byta ut mot ett läder det första jag gör.
Men innan jag slår till tänkte jag kolla här om det finns några uppenbara fel med boett, urtavla eller liknande?
Säljaren vill ha 4.5k vikket jag tycker låter dyrt? Vad skulle ni säga är ett rimligt pris?
Alright!Ptja... Med tanke på att Omega verkar kunna kosta lite vad som helst nuförtiden (läs tråden om rimligt pris på vintageklockan) så är det nog bara att hugga medan den fortfarande finns kvar!
Skämt åsido. Tycker inte att priset är särskilt fel, egentligen.
Kanske en femhundring ner, eller så. Samtidigt ser den fin ut och verkar ha rätt krona/helt glas/ren och fin tavla.
Flexlänken kan jag ta över. Tyckte att den var lite lattjo!
Är intresserad av denna Omega. Att länken inte är original bryr jag mig inte om då jag ändå planerar slänga den i sopan och byta ut mot ett läder det första jag gör.
Men innan jag slår till tänkte jag kolla här om det finns några uppenbara fel med boett, urtavla eller liknande?
Säljaren vill ha 4.5k vikket jag tycker låter dyrt? Vad skulle ni säga är ett rimligt pris?
Min första tanke är hopkok, men vi kan väl ta in nån som garanterat vet...Jag har fått erbjudande om att få köpa denna. Omega Seamaster ’big crown’...nån som vet om det fanns en sån variant eller är det nåt hopkok?
Det er normal Seamaster, de kaldes inte "big crown" kronen er en "clover" som er korrekt for de referencer
Min första tanke är hopkok, men vi kan väl ta in nån som garanterat vet...
@tdn-dk
Väldigt tråkig tavla?Tack för synpunkterna. Jag kanske vågar mej på ett köp trots allt.
Det har du ju rätt i...när jag zoomade in lite såg jag oxå. Tack.Och minutvisare är skadat.
Och minutvisare är skadat.