• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Eller inte..när jag kikar på en annan bild.
A93280D5-1324-44FF-8227-573C5B0FE1ED.jpeg
Ok.
På den där bild ser ut att är skådat.
2771132F-F174-4594-98BB-02D92229668B.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Någon som har åsikter om den här? Riktigt läcker länk tycker jag. Är lite sugen. Men känns lite i överkant prismässigt.
https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1426693
Cool och coolt med solid originallänk dock inte de festaste boetterna. Svårt att värdera, för något år sedan fick du ju en tyngre omega eller ds1 med originallänk för mindre pengar... idag är det kanske vettigt? Skulle själv inte värdera klockan ho mer än till kanske 5-7k.

Edit: länken är ju helt klart det mest värdefulla här.
 

DrKlocka

Audemars
Cool och coolt med solid originallänk dock inte de festaste boetterna. Svårt att värdera, för något år sedan fick du ju en tyngre omega eller ds1 med originallänk för mindre pengar... idag är det kanske vettigt? Skulle själv inte värdera klockan ho mer än till kanske 5-7k.
Nej jag håller med. Klockan i sig är nog svår att få mer än 5 för skulle jag också tro.

Totalvikt 87g, alltså kanske 70g 18 guld där?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ok, trodde ni gjorde så. En dressare utan band, 30g varav troligtvis 40% guld.

Oavsett håller Jag med, fin länk
Yrkesknep: jag har innanmäte och glas och skit från de vanligaste guldarna i redline-påsar, märkta med modell. Är det mer udda modeller så gissar jag mha påsarna, gillar kunden vad de hör så pillar jag isär och väger guldet och ger exakt pris.
Detta gäller alltså "dussinguldklockor".
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Yrkesknep: jag har innanmäte och glas och skit från de vanligaste guldarna i redline-påsar, märkta med modell. Är det mer udda modeller så gissar jag mha påsarna, gillar kunden vad de hör så pillar jag isär och väger guldet och ger exakt pris.
Detta gäller alltså "dussinguldklockor".
Vad brukar boetten ligga på (generellt) i viktprocent?
 

DrKlocka

Audemars
Porrig! Är på jakt efter liknande men från AP eller VC.
Kul!
Feta guldlänkar är inte att leka med. Kunde inte låta uret vara när jag väl testat den.
Tror längden på länken gjorde att många skippade den - kunde passa som längst 17,8cm. Enligt säljaren på kaplans hade ganska många fingrat på den men av den anledningen hade vissa hoppat. Tur att den passade mig med marginal då :)

Fyller år idag så kändes som en trevlig present.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kul!
Feta guldlänkar är inte att leka med. Kunde inte låta uret vara när jag väl testat den.
Tror längden på länken gjorde att många skippade den - kunde passa som längst 17,8cm. Enligt säljaren på kaplans hade ganska många fingrat på den men av den anledningen hade vissa hoppat. Tur att den passade mig med marginal då :)

Fyller år idag så kändes som en trevlig present.
Dubbelgrattis! Fantastiskt fin Longines!
 
Topp