Salesmayne
Silver
Vad anser expertpanelen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ommålad tavla är spontana känslan, ser fel ut.Vad tycker ni?
Välpolerad boett men ser ok ut.Ännu en...dåliga bilder, jag vet.
Vad anser expertpanelen?
Dåligt ommålad tavla på den första. Subsekundens streck ser sneda ut?Två omegor jag gillade lite...jag har råkat hitta en guldgata i Lima, finns hur mycket vintage som helst. Tyvärr en del fake Rolex men dom säger det direkt!
Åsikter?
Den på förra sidan ska du inte köpa för 500usd.Två omegor jag gillade lite...jag har råkat hitta en guldgata i Lima, finns hur mycket vintage som helst. Tyvärr en del fake Rolex men dom säger det direkt!
Åsikter?
Med tillägget att man aldrig kan vara helt säker på vad det har sålts för boetter i land långt bort med tullar på allt möjligt som tillkommit.Den på förra sidan ska du inte köpa för 500usd.
Första på denna sida vet jag inte ens om det är Omega? Klart ommålad men tror typ fake. Känns helt off på allt. Andra tycker jag har udda text men svårt att veta med strukturerad tavla.
Alla från samma säljare?
Den sista är nog bara skräp...
Fulmetall. Ingen visare till dag eller datum? Massa datum borta.
Nä köp ingen av de du lagt upp.
Vad tycker ni?
Dåligt ommålad tavla på den första. Subsekundens streck ser sneda ut?
Troligen ommålad tavla. Väldigt hårt polerad. Möjligen en spricka i bezeln (strecket vid kronan)
Den på förra sidan ska du inte köpa för 500usd.
Första på denna sida vet jag inte ens om det är Omega? Klart ommålad men tror typ fake. Känns helt off på allt. Andra tycker jag har udda text men svårt att veta med strukturerad tavla.
Alla från samma säljare?
Den sista är nog bara skräp...
Fulmetall. Ingen visare till dag eller datum? Massa datum borta.
Nä köp ingen av de du lagt upp.
Tycker att den ser fin ut. Möjligen kan boetten vara polerad - svårt att avgöra utifrån de där bilderna. Går det att lägga upp fler? Gärna på boettlocket också.Hallo gott folk.
Vad kan jag få för återkoppling på denna?
Gärna med en fingervisning om pris?
@AndersETycker att den ser fin ut. Möjligen kan boetten vara polerad - svårt att avgöra utifrån de där bilderna. Går det att lägga upp fler? Gärna på boettlocket också.
Tycker att tavlan ser fin ut. Boetten kanske polerad, men ser inte alltför mjuk ut. Dock finns det många varianter, så jag råder dig att ta reda på referensnumret (om det fortfarande går att utläsa på locket) och jämföra med andra objekt. Om allt är ok, inkl. verket, tänker jag att nånstans 10-12 kan vara ett rimligt pris.
Tack för hjälpen @AndersETycker att tavlan ser fin ut. Boetten kanske polerad, men ser inte alltför mjuk ut. Dock finns det många varianter, så jag råder dig att ta reda på referensnumret (om det fortfarande går att utläsa på locket) och jämföra med andra objekt. Om allt är ok, inkl. verket, tänker jag att nånstans 10-12 kan vara ett rimligt pris.
Denna verkar ha blivit såld minst en gång tidigare och är nu tillbaka på auktion. Kan någon berätta vad, om något, som är fel på den?
https://online.auktionsverket.se/1903/628080-seiko-herrarmbandsur/
Tack! Det stämmer även med min bild. Sen är det vridningen som inte låser och det repiga glaset, men det vet jag inte hur svårt eller dyrt det är att fixa på en sådan?I alla fall Jag kan inte se nåt särskilt med den. tavla insert, visare, krona ser ut som de brukar och ska tycker jag.
Hur låser menar du? Klickar den inte eller vad?Tack! Det stämmer även med min bild. Sen är det vridningen som inte låser och det repiga glaset, men det vet jag inte hur svårt eller dyrt det är att fixa på en sådan?
Vet inte det står bara ”defekt låsning av dykring” i beskrivningen. Inte är väl auktionsverket så förvirrade att de missar att dykringen ska kunna vridas åt båda håll?Hur låser menar du? Klickar den inte eller vad?
Bezeln på 6105-8110 är "bidirectional" om jag inte är alldeles förvirrad.
Det kan de i och för sig vara.Vet inte det står bara ”defekt låsning av dykring” i beskrivningen. Inte är väl auktionsverket så förvirrade att de missar att dykringen ska kunna vridas åt båda håll?
Tackar för hjälpen!Det kan de i och för sig vara.
Vet inte det står bara ”defekt låsning av dykring” i beskrivningen. Inte är väl auktionsverket så förvirrade att de missar att dykringen ska kunna vridas åt båda håll?
Jo, den känner jag ju till. Tackar för heads up i alla fall!Bare det ikke er kronens låsning, der er defekt... De går ofte i stykker, og kan så vidt jeg ved ikke repareres.
Trodde det först också men undrar om det inte var därför den returnerades första gången... Bjöds upp till 14 kSEK + prov i februari. Kollar man meshet ser det kort ut och dessutom är det 24mm anpassat till 19mm luggar på Seikon, förre ägaren har nog klippt till det en del ser det ut som. Tvivlar på att det är värt jättemycket på marknaden...Omega-meshet lär ju ge dig ett par tusenlappar tillbaka.
Kan ju vara värt att slå en signal för att kolla vad det är som felar - bezel eller krona.