• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

Salesmayne

Panerai
62D0E8C9-5CE7-4A42-90BD-248DA1B5E02D.jpeg
8F6E0A85-E029-4772-912D-6E4EB31C71B7.jpeg
7B91D815-B52D-4075-97B9-13CC5590EDF5.jpeg
5BD8E058-8B7C-4E04-85E7-7201B3302B65.jpeg
Ännu en...dåliga bilder, jag vet.

Vad anser expertpanelen?
 

Salesmayne

Panerai
Ca 500$ för omegan, kan nog få ner det lite till, han ville ha 600$ först..ca 3000$ för DJ’n...kan nog också få ner priset där!

@Aurum
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Två omegor jag gillade lite...jag har råkat hitta en guldgata i Lima, finns hur mycket vintage som helst. Tyvärr en del fake Rolex men dom säger det direkt!
0B1E3497-BA8A-4033-81E0-20F470445146.jpeg
51CF5B75-00D4-48A5-9B6C-774FF3A6DD0D.jpeg
0B1E3497-BA8A-4033-81E0-20F470445146.jpeg
51CF5B75-00D4-48A5-9B6C-774FF3A6DD0D.jpeg
D081DBAE-5080-402E-BA0E-468BF5F1F194.jpeg
1AC8A45F-5276-4178-B94E-200B1326B412.jpeg


Åsikter?
Den på förra sidan ska du inte köpa för 500usd.

Första på denna sida vet jag inte ens om det är Omega? Klart ommålad men tror typ fake. Känns helt off på allt. Andra tycker jag har udda text men svårt att veta med strukturerad tavla.
Alla från samma säljare?
Den sista är nog bara skräp...
Fulmetall. Ingen visare till dag eller datum? Massa datum borta.

Nä köp ingen av de du lagt upp.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den på förra sidan ska du inte köpa för 500usd.

Första på denna sida vet jag inte ens om det är Omega? Klart ommålad men tror typ fake. Känns helt off på allt. Andra tycker jag har udda text men svårt att veta med strukturerad tavla.
Alla från samma säljare?
Den sista är nog bara skräp...
Fulmetall. Ingen visare till dag eller datum? Massa datum borta.

Nä köp ingen av de du lagt upp.
Med tillägget att man aldrig kan vara helt säker på vad det har sålts för boetter i land långt bort med tullar på allt möjligt som tillkommit.
 

Salesmayne

Panerai
Den på förra sidan ska du inte köpa för 500usd.

Första på denna sida vet jag inte ens om det är Omega? Klart ommålad men tror typ fake. Känns helt off på allt. Andra tycker jag har udda text men svårt att veta med strukturerad tavla.
Alla från samma säljare?
Den sista är nog bara skräp...
Fulmetall. Ingen visare till dag eller datum? Massa datum borta.

Nä köp ingen av de du lagt upp.

Är Rolexen även ett big no no, ser ändå ok ut väl? Om man får ner priset till ca 2500$....

@Aurum
 
Senast ändrad:

AndersE

Cartier
2-Faktor
@AndersE
Inte den bästa men håll tillgodo.
item_1000940_762d6eb8f1.jpg
Tycker att tavlan ser fin ut. Boetten kanske polerad, men ser inte alltför mjuk ut. Dock finns det många varianter, så jag råder dig att ta reda på referensnumret (om det fortfarande går att utläsa på locket) och jämföra med andra objekt. Om allt är ok, inkl. verket, tänker jag att nånstans 10-12 kan vara ett rimligt pris.
 
Senast ändrad:

Miami

Rolex
2-Faktor
Inte följt priser så noga sista tiden
Men en 16753 RB alt ref efter men med nipple dial (om det finns?) vad får man förväntas ge för en i bra skick men ändå använd?
 
Senast ändrad:

Chris75

Panerai
2-Faktor
I alla fall Jag kan inte se nåt särskilt med den. tavla insert, visare, krona ser ut som de brukar och ska tycker jag.
Tack! Det stämmer även med min bild. Sen är det vridningen som inte låser och det repiga glaset, men det vet jag inte hur svårt eller dyrt det är att fixa på en sådan?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tack! Det stämmer även med min bild. Sen är det vridningen som inte låser och det repiga glaset, men det vet jag inte hur svårt eller dyrt det är att fixa på en sådan?
Hur låser menar du? Klickar den inte eller vad?

Bezeln på 6105-8110 är "bidirectional" om jag inte är alldeles förvirrad.
 
Senast ändrad:

Chris75

Panerai
2-Faktor
Hur låser menar du? Klickar den inte eller vad?

Bezeln på 6105-8110 är "bidirectional" om jag inte är alldeles förvirrad.
Vet inte det står bara ”defekt låsning av dykring” i beskrivningen. Inte är väl auktionsverket så förvirrade att de missar att dykringen ska kunna vridas åt båda håll?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Omega-meshet lär ju ge dig ett par tusenlappar tillbaka.
Kan ju vara värt att slå en signal för att kolla vad det är som felar - bezel eller krona.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Omega-meshet lär ju ge dig ett par tusenlappar tillbaka.
Kan ju vara värt att slå en signal för att kolla vad det är som felar - bezel eller krona.
Trodde det först också men undrar om det inte var därför den returnerades första gången... Bjöds upp till 14 kSEK + prov i februari. Kollar man meshet ser det kort ut och dessutom är det 24mm anpassat till 19mm luggar på Seikon, förre ägaren har nog klippt till det en del ser det ut som. Tvivlar på att det är värt jättemycket på marknaden...
 
Topp