• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Kattleksaker som är mest uppskattade ; papper.

PXL_20240929_061759126.MP.jpg
 
Ena barnet går inte i skola och vi föräldrar funderar på det där med djur som stöttning/pepp. Jag gillar katt men frugan är allergisk men säger ja till hund. 🤔

Jag pallar inte ansvaret med en hund. Jag gör redan för mycket i livet. Katten behöver också engagemang men har inte samma behov som en doggis.

Idag var vi på en kattutställlnig allihop. Alla barnen pepp men yngsta tappade sugen rätt snabbt när det inte var typ katter o köpa som en zoosffär. ”Mamma, vi tar den där”. Nej, det är en utställning de vill inte kränga sina kissar…

Iallafall. Skulle potentiellt kunna bli en sibirisk kisse( allergivänlig). Nån som har här? Min mor har haft uppfödning på sånna för 20 år sedan så har ju viss koll på läget. Helst hade jag nog tagit abessinier men då behöver jag byta fru. 😬

Aja, sköna pix här i gruppen!
Katter är ju grymt trevliga, och olika raser är rätt olika till lynnet. Vissa är väldigt sällskapliga och följer efter en som en hund och andra väldigt självständiga och behöver mindre attention.

Vi har nyligen skaffat Maine Coons, en mycket nyfiken, social och sällskaplig ras generellt. Det jag kan säga är att jag är väldigt glad att vi tog två stycken för de är väldigt aktiva innekatter och behöver mycket stimulans. Eftersom vi mestadels inte jobbar hemifrån och barnen är i skolan så har de mycket sällskap av varandra.
 
Ena barnet går inte i skola och vi föräldrar funderar på det där med djur som stöttning/pepp. Jag gillar katt men frugan är allergisk men säger ja till hund. 🤔

Jag pallar inte ansvaret med en hund. Jag gör redan för mycket i livet. Katten behöver också engagemang men har inte samma behov som en doggis.

Idag var vi på en kattutställlnig allihop. Alla barnen pepp men yngsta tappade sugen rätt snabbt när det inte var typ katter o köpa som en zoosffär. ”Mamma, vi tar den där”. Nej, det är en utställning de vill inte kränga sina kissar…

Iallafall. Skulle potentiellt kunna bli en sibirisk kisse( allergivänlig). Nån som har här? Min mor har haft uppfödning på sånna för 20 år sedan så har ju viss koll på läget. Helst hade jag nog tagit abessinier men då behöver jag byta fru. 😬

Aja, sköna pix här i gruppen!
Rex-katter sägs vara allergivänliga. Här är min brors och hans frus två Devon Rex.

FB_IMG_1727719975465.jpg
 
Tillbaka
Topp