• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

laketwig

Patek
2-Faktor
Trött pelarkatt vid namn Ebbe.
Ebbe 2021-06-06.jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Får alltid hjärtat i halsgropen när man kommer upp och hittar skrället liggandes så:
6358D4F9-C527-49EE-9F41-B0CF3B753169.jpeg

3DC91AFE-916F-4BB6-A8CF-E30C04191CFD.jpeg


”Nu har det hänt nått!”
(btw spännande reaktion att först dra fram kameran?🤨)

men 1,6 sek senare inser han att det är bitar i sås på g är är på alla fyra påväg i en rasande tankat mot köket.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Får alltid hjärtat i halsgropen när man kommer upp och hittar skrället liggandes så:
6358D4F9-C527-49EE-9F41-B0CF3B753169.jpeg

3DC91AFE-916F-4BB6-A8CF-E30C04191CFD.jpeg


”Nu har det hänt nått!”
(btw spännande reaktion att först dra fram kameran?🤨)

men 1,6 sek senare inser han att det är bitar i sås på g är är på alla fyra påväg i en rasande tankat mot köket.


Sådär ligger de ibland i köket, nära spisen när matlagning pågår. Hänt flera ggr att foten nästan hamnat rakt på dem!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ändå klar fördel med att jobba hemma - jobba från soffan med katten bredvid.
Edit: vi trodde först att han var svart men upptäckte efter ett tag att underpälsen är vit. ”Kul” i svarta soffan.
43A8B2DF-7A7E-4203-B758-F29D3AB40228.jpeg
Inte för att va den … men … VAR ÄR KLOCKAN?! :bag:

(trevlig katt! synd att soffan har fel färg..;))
 

FlipSwede

Rolex
Aj aj aj sa illa det kan ga nar man sticker nosen pa fel stalle. Dr Amy hos veterinaren tror det var en Brown Recluse som bet henne pa lappen.
Nu ar det antibiotika och smartstillande som galler.....
Stackars Angel hoppas pa medlidande fran sina svenska kusiner.....och nej jag bifogar ingen bild pa henne da hon ser alldeles for elandig ut
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Aj aj aj sa illa det kan ga nar man sticker nosen pa fel stalle. Dr Amy hos veterinaren tror det var en Brown Recluse som bet henne pa lappen.
Nu ar det antibiotika och smartstillande som galler.....
Stackars Angel hoppas pa medlidande fran sina svenska kusiner.....och nej jag bifogar ingen bild pa henne da hon ser alldeles for elandig ut
Hoppas allt löser sig snabbt och smidigt :confused:
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Kul att få göra entré i den här tråden. Det här är Scamp. Hon kom till oss i helgen. Mamma är min brors katt som fick ungar i mars.

Min fru är uppvuxen med katt men jag är inte lika katt-van. Kikar på försäkringar nu. Har tråden några synpunkter? Manypets verkar ha fått bra omdömen i jämförelser.

IMG_20210620_111450_336.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Kul att få göra entré i den här tråden. Det här är Scamp. Hon kom till oss i helgen. Mamma är min brors katt som fick ungar i mars.

Min fru är uppvuxen med katt men jag är inte lika katt-van. Kikar på försäkringar nu. Har tråden några synpunkter? Manypets verkar ha fått bra omdömen i jämförelser.

IMG_20210620_111450_336.jpg

Sicken sötnos!

Agria tycker jag fungerar bra. Inget tjafs eller försöker slippa betala ut ersättning.
De kanske inte hör till de billigaste dock.
Och hos vissa bolag kan självrisken och andra kostnader ser billiga ut vid första anblick men en del kör med fulingar som att ersättningsbeloppet minskar ju äldre katten blir.

Tänk på att de flesta försäkringsbolag inte täcker FORL/TR hos katter som ändå inte är alltför ovanliga sjukdomar.
Det är en hemsk tandsjukdom som leder till ett stort lidande hos katter.
Jag skulle tro att det är två, tre bolag som försäkrar FORL /TR, (inkl Agria).
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Sicken sötnos!

Agria tycker jag fungerar bra. Inget tjafs eller försöker slippa betala ut ersättning.
De kanske inte hör till de billigaste dock.
Och hos vissa bolag kan självrisken och andra kostnader ser billiga ut vid första anblick men en del kör med fulingar som att ersättningsbeloppet minskar ju äldre katten blir.

Tänk på att de flesta försäkringsbolag inte täcker FORL/TR hos katter som ändå inte är alltför ovanliga sjukdomar.
Det är en hemsk tandsjukdom som leder till ett stort lidande hos katter.
Jag skulle tro att det är två, tre bolag som försäkrar FORL /TR, (inkl Agria).
Tack! Väldigt kul med djur. Ja, jag läste också om sjunkande ersättning vid stigande ålder hos vissa bolag. Tittade först där vi har de flesta av våra försäkringar (Folksam) men den kändes anmärkningsvärt billig jämförelsevis och fanns nog skäl till det. FORL/TR ingår i den jag tittat på. Tecknade den hos ManyPets nu.
 
Topp