Tulpan är giftigt för katt... :-O
Visste jag inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tulpan är giftigt för katt... :-O
Visste jag inte
Inte alls, jag tackar för upplysningen!Hela växten är det.
Speciellt blommorna och löken. Men även bladen är alltså giftiga. Ta bort!
#edit ursäkta om jag låter mästrande, men det gör jag inte. förgiftning är aldrig roligt.
finns listor på nätet om vilka växter som är giftiga för våra fyrbenta mjausägare.
Har en likadan. Går ut genom en dörr, går runt huset och ställer sig och vill in i nästa dörr. Hon hatar dåligt väder...Men gud var fjompig du har blivit Bulleglufsen, du har varit ute i en minut! Förr så ville du knappt gå in, då fick man gå runt och ropa på dig…
@Owaysis Det där lilla örat kommer bli riktigt karaktärsfullt med årenFining!
Om ni inte har ett namn än så känns Vincent givet efter Vincent van Gogh och hans "incident" med ena öratDet är precis så vi också tänker. Han känns liksom lite mer speciell pga det
Haha det hade ju varit klockrent faktiskt. Vi döpte dock honom redan innan olyckan.Om ni inte har ett namn än så känns Vincent givet efter Vincent van Gogh och hans "incident" med ena örat
Bonnie som fyllde 3år i veckan har nu fångat och dödat sin första blåmes. Det är inte så konstigt för en katt, men kanske lite mer ovanligt då hon är en innekatt.
Nu har vi har en balkong och där älskar Bonnie att tillbringa sina dagar åt att spana på fåglar och sova. Balkongen är innätad, men det finns lite glapp där småfåglar kan komma emellan. Det har hänt att fåglar varit inne på balkongen, men lämnat ganska snabba när de upptäcker att det finns en katt.
Sambon som bävat för att Bonnie ska fånga en fågel, är så klart ensam hemma när hon ser att katten sitter på fönsterbrädet med den döda blåmesen och vill in. Blir ett visst stresspåslag med att lösa situationen och hon har tyvärr inte riktigt i fokus att dokumentera händelsen.
Just nu kanske jag ångrar lite att jag lekt "fånga fågel" med henne genom att kasta pappersbollar en bit ovanför henne som hon sedan hoppat upp och fått smälla ner i golvet. Samtidigt är man lite stolt också, men vi har haft ett samtal om att hon inte behöver fånga fler fåglar. Lite oklart om hon tog det till sig, men det får tiden utvisa.
Ja men absolut och det är fint att man inte avlat bort det vilda helt och hållet.Man kan nog inge klandra en katt för att den jagar och fångar fåglar. Det är ju en djupt inbäddad instinkt hos dem. Tror inte att din lek med henne påverkat på något sätt.
Bonnie som fyllde 3år i veckan har nu fångat och dödat sin första blåmes. Det är inte så konstigt för en katt, men kanske lite mer ovanligt då hon är en innekatt.
Nu har vi har en balkong och där älskar Bonnie att tillbringa sina dagar åt att spana på fåglar och sova. Balkongen är innätad, men det finns lite glapp där småfåglar kan komma emellan. Det har hänt att fåglar varit inne på balkongen, men lämnat ganska snabba när de upptäcker att det finns en katt.
Sambon som bävat för att Bonnie ska fånga en fågel, är så klart ensam hemma när hon ser att katten sitter på fönsterbrädet med den döda blåmesen och vill in. Blir ett visst stresspåslag med att lösa situationen och hon har tyvärr inte riktigt i fokus att dokumentera händelsen.
Just nu kanske jag ångrar lite att jag lekt "fånga fågel" med henne genom att kasta pappersbollar en bit ovanför henne som hon sedan hoppat upp och fått smälla ner i golvet. Samtidigt är man lite stolt också, men vi har haft ett samtal om att hon inte behöver fånga fler fåglar. Lite oklart om hon tog det till sig, men det får tiden utvisa.
Lyckan att jobba hemma ibland är att man kan hänga med katten!
bonusbild:
nått i stil med:Härligt fluffig päls
Vad säger han på bild 1?