• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

laketwig

Patek
2-Faktor
Ny låda. nya möjligheter ... ;)
Tella 2023-10-13.jpg
 

Owaysis

Cartier
Jag och min sambo har tingat en kattunge, vi har fortfarande inte fått hem honom och i helgen så fick säljarna besök av en bekant och deras hund. Den här hunden gick till attack mot katten som vi har tingat och bet av ca 1/4 av örat på honom.
Det verkar som att katten mår bra och nu ska väl bara såret läka.
Det jag är lite orolig över är att katten nu ska ha blivit lite traumatiserad och kanske rädd för hundar vilket är tråkigt då vi planerar att skaffa hund i framtiden.

Någon som har varit med om något liknande eller har något tips kring hur man ska tänka gällande att introducera katten för hundar?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag och min sambo har tingat en kattunge, vi har fortfarande inte fått hem honom och i helgen så fick säljarna besök av en bekant och deras hund. Den här hunden gick till attack mot katten som vi har tingat och bet av ca 1/4 av örat på honom.
Det verkar som att katten mår bra och nu ska väl bara såret läka.
Det jag är lite orolig över är att katten nu ska ha blivit lite traumatiserad och kanske rädd för hundar vilket är tråkigt då vi planerar att skaffa hund i framtiden.

Någon som har varit med om något liknande eller har något tips kring hur man ska tänka gällande att introducera katten för hundar?

Usch.
Spontant tycker jag att uppfödaren visar brist på omdöme när hon lät en hund röra sig fritt bland kattungarna. Sånt får inte ske. Stackars katt.

Det är nog för tidigt att avgöra om katten blivit traumatiserad. Ni får nog avvakta och se.
 

Owaysis

Cartier
Usch.
Spontant tycker jag att uppfödaren visar brist på omdöme när hon lät en hund röra sig fritt bland kattungarna. Sånt får inte ske. Stackars katt.

Det är nog för tidigt att avgöra om katten blivit traumatiserad. Ni får nog avvakta och se.
Ja nu är det väl inte riktigt en uppfödare i och för sig. Det är min sambos väninnas föräldrar som vi tingat katten av. De bor på landet och har fått en kull med bondkatter.
Men oavsett vad så tycker jag det är väldigt dumt att inte tänka sig för innan man bjuder in en hund.

Nu tycker man bara så synd om den lilla kattungen som fått lida och man hoppas ju att han repar sig fysiskt och mentalt.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja nu är det väl inte riktigt en uppfödare i och för sig. Det är min sambos väninnas föräldrar som vi tingat katten av. De bor på landet och har fått en kull med bondkatter.
Men oavsett vad så tycker jag det är väldigt dumt att inte tänka sig för innan man bjuder in en hund.

Nu tycker man bara så synd om den lilla kattungen som fått lida och man hoppas ju att han repar sig fysiskt och mentalt.


Ja det är tråkigt när sådant händer.
Sen beror det ju också på kattens personlighet huruvida den i framtiden kommer att förknippa hundar med rädsla och smärta.
Så ni får nog vara beredd att inte skaffa hund alls. Huvudsaken är ju att katten mår bra.
 
IMG_3243.jpeg

Idag har vädret varit riktigt dåligt. Vi kastade ut katten flera gånger men han kom tillbaka lika snabbt. Så, nu är han understimulerad och knäpp, vad passar då bättre än att busa skrället trött? Det går sisådär, jag blir tröttare än skruttet. Svårflörtad rackare!
Edit: han är en bäng-gal har vi kommit fram till… 🥰
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Katten hoppade förmodligen ner från matbordet, landade tokigt och sträckte kanske ut en sena. Förmodligen lite halt resten av livet. Kanske ortos skulle hjälpa. Eller så är det något degenerativt, han går konstigt på den andra tassen sedan några dagar tillbaka. 😭
Men njurarna är iaf ok. Och tagit bort en knöl under hakan. Stackars kille.

PXL_20231020_130634732.NIGHT.jpg


Så här ser den andra "friska" tassens nedtramp ut när han går.
Dock verkar han inte ha ont vilket är en tröst.

Screenshot_20231019-163550.png
 
Topp