• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

Simpatico

Rolex
Underbar seger ikväll även om det är klart ohälsosamt för nerverna. Med en enkel bild tar vi kväll.

Lätt bäst.jpg


-Lätt bäst i serien.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Oj oj oj, vilken match! En av de mest underhållande matcher jag sett, den hade allt och lite till. Segern kan bli kostsam, vi har 3 vänsterbackar i truppen och ingen är tillgänglig i nästa match. Kanske blir det Oscar eller Vindheim?
 

Josa

Omega
2-Faktor
Helt sjuk match, bra match, samtidigt som den var helt sjuk, i mina ögon är ju alla röda kort rätt. Brorsons tackling gjorde ont bara att titta på.
Ska bli kul att se hur lösningen blir på vänsterbacken som du nämner @JonasF . Tror det blir Lewicki, mer säkert kort än Vindheim tänker jag.
Av stämningen som var under och efter matchen kändes det som att domaren försökte attackera Malmö stad och inte bara hade noll koll på matchen.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Frågan är ju också, hur professionella ska/bör spelarna vara, en kass domare är ju en sak, men spelarna har ju ett ansvar i sig att inte trilla ner i det hålet utan att göra jobbet och släppa frustrationen över ålahuet som dömer.
 

Josa

Omega
2-Faktor
@JonasF slog mig nu att det borde bli både Lewicki och Vindheim som spelar.
Lewicki blir väl mittback? Rasmus lär ju inte vara tillbaka till onsdag, svårt att se att han chansar med carvalho??
 

JonasF

Omega
2-Faktor
@JonasF slog mig nu att det borde bli både Lewicki och Vindheim som spelar.
Lewicki blir väl mittback? Rasmus lär ju inte vara tillbaka till onsdag, svårt att se att han chansar med carvalho??
Tror du har rätt. Blir många förändringar i lagsuppställningen i vilket fall som. Yotun, Safari och Brorsson avstängda, Vindheim, Rakip och Eikrem (?) ersätter.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Tror du har rätt. Blir många förändringar i lagsuppställningen i vilket fall som. Yotun, Safari och Brorsson avstängda, Vindheim, Rakip och Eikrem (?) ersätter.
Känns väl som rakip går in i mitten ist för lewicki som tar klivet ner till MB. Eikrem in till höger istället för Pawel/Jib som spelar till vänster på mittfältet. Sen Vindheim till vänster i backlinjen. I o för sig kanske MP fortsätter att bänka Eikrem o spelar jeremejeff på topp med Mackan och sen JIB och Pawel på kanterna... oavsett så skas matchen på onsdag vinnas!
 

Simpatico

Rolex
Två förlorade poäng.
Bajen gör det bra, spelar ju efter sina förutsättningar men tycker nog att vi skall avgöra på våra chanser.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Lite av ett antiklimax efter att ha sett MFF live för första gången (brasklapp på den)... Aja, fortfarande obesegrade.
 

Simpatico

Rolex
Tung förlust ikväll. Bara att gratulera Peking och AS till vinsten.
Frånvaron och avstängningarna tog ut sin rätt. Rätt illa att vi inte kan kontrollera hörnorna och rensa.
 

RosaCasio

Cartier
Bra som fan med tre poäng men vad frustrerande det måste vara som spelare att halka omkring när man ska spela boll. Tung tyngre Carvahlo
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Tabellen hade sett ännu roligare ut om vi inte tappat tre poäng till Norrköping. Nåväl, vi ska inte klaga, vi är i serieledning precis som det ska vara.

Med tanke på hur många kontrakt som går ut vid årsskiftet och som inte lär förlängas blir det intressanta att se hur silly season kommer se ut i sommar. Många mittfältare som kommer försvinna (gissar jag) så vi bör ha någon på väg in och som ska stärka upp inför CL-kval. Durmaz hade varit kul men han verkar sugen på att stanna i Europa ett tag till.
 
Topp