• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

Usch ja.. Jag var på plats igår och såg eländet. I första halvlek är där ingen på plan som gör en godkänd insats. Första kvarten i andra spelar vi bra och skapar mycket, men sen går vi in i Mjällbys fälla och börjar slå massa inlägg som de lätt kan städa undan. Nalic inhopp är katastrofalt dåligt, och jag tror inte jag är den enda som hellre hade sett att Tomasson satte in Nanasi. Jag tycker det är oroväckande att JDT till synes saknar någon plan B när plan A inte funkar som förväntat. Han har inte samma förmåga att ändra en matchbild som Åge eller Rösler till viss del hade.

Sen är det av min bestämda åsikt att klacken var mycket bättre än spelarna på planen. Jag stod själv på ståplats och tyckte där var bra tryck i sången, med undantag för stunder i andra halvlek där man av förklarliga skäl tappar gnistan.

Usch ja.. Jag var på plats igår och såg eländet. I första halvlek är där ingen på plan som gör en godkänd insats. Första kvarten i andra spelar vi bra och skapar mycket, men sen går vi in i Mjällbys fälla och börjar slå massa inlägg som de lätt kan städa undan. Nalic inhopp är katastrofalt dåligt, och jag tror inte jag är den enda som hellre hade sett att Tomasson satte in Nanasi. Jag tycker det är oroväckande att JDT till synes saknar någon plan B när plan A inte funkar som förväntat. Han har inte samma förmåga att ändra en matchbild som Åge eller Rösler till viss del hade.

Sen är det av min bestämda åsikt att klacken var mycket bättre än spelarna på planen. Jag stod själv på ståplats och tyckte där var bra tryck i sången, med undantag för stunder i andra halvlek där man av förklarliga skäl tappar gnistan.
Håller med i allt!
Inte bara klacken utan hela stadion sjöng fantastiskt. Det jag menar är att vi har för många musikaliskt bra sånger men bara några få med riktigt tryck i, som kan väcka spelare och domaren.

Håller med i allt!
Inte bara klacken utan hela stadion sjöng fantastiskt. Det jag menar är att vi har för många musikaliskt bra sånger men bara några få med riktigt tryck i, som kan väcka spelare och domaren.
Jo men där kan jag hålla med dig faktiskt.. Tycker tyvärr det är rätt ofta capo väljer ramsor som inte är riktigt 100% och som inte får igång publiken på det sätt man hade kunnat få.

Men vi är trots allt "bara" 3 poäng back, och guldet är fortfarande inom räckhåll. Skam den som ger sig!

Jo men där kan jag hålla med dig faktiskt.. Tycker tyvärr det är rätt ofta capo väljer ramsor som inte är riktigt 100% och som inte får igång publiken på det sätt man hade kunnat få.

Men vi är trots allt "bara" 3 poäng back, och guldet är fortfarande inom räckhåll. Skam den som ger sig!
Helt otroligt att vi bara är tre poäng efter men jag är djupt otrolig och detta pga. exakt det du skrivet.
JDT anpassar sig inte, han kör sitt spel oberoende av vilka spelare han har till buds och matchbild.
Frågan är vad som är rätt, vi kanske har de spelare som krävs om ett år eller två, och då har hans filosofi varit helt rätt.
Tyvärr har vi inte de spelarna just nu känns det som.

Helt otroligt att vi bara är tre poäng efter men jag är djupt otrolig och detta pga. exakt det du skrivet.
JDT anpassar sig inte, han kör sitt spel oberoende av vilka spelare han har till buds och matchbild.
Frågan är vad som är rätt, vi kanske har de spelare som krävs om ett år eller två, och då har hans filosofi varit helt rätt.
Tyvärr har vi inte de spelarna just nu känns det som.
Vilken besvikelse helt klar. På väg ut säger pojken ” det är ok pappa, malmö vinner nästa gång” :)
Vi har tyvärr ingen kreativitet alls. De backar tillbaka och då vet vi med erfarenhet att MFF inte kan göra något.

Vilken besvikelse helt klar. På väg ut säger pojken ” det är ok pappa, malmö vinner nästa gång” :)
Vi har tyvärr ingen kreativitet alls. De backar tillbaka och då vet vi med erfarenhet att MFF inte kan göra något.
Vi har en spelare som har visat sig nyttig i just dem lägena och det är Sebastian Nanasi. Varför JDT väljer att byta in Nalic som till synes gömmer sig för att slippa få bollen, och när han väl får den har han inte förmågan att göra något vettigt med den, det är för mig en gåta.. :rolleyes:

Vi vann igen, Mamlö vann igen.. så jävla enkla 3 poäng.
Helt rättvist, kontrollerar gnagarnas offensiva spel, bättre inställning än dom två senaste matcherna och det var på tiden.
Att linjedomaren missar den solklara straffen är helt sjukt. Tröjan var ju som en strut i ryggen.

Vi håller i trenden sen 1996 mot Ajk.

Hasse Borg.jpg

Senast ändrad:
Trevligt.
Väldigt tajt i toppen nu, oroväckande form på Glenn oxå,
När jag stod i Varberg i söndags och såg skitmatchen där uppe trodde jag verkligen inte att vi skulle stå som serieledare bara 4 dagar senare :D

Oerhört tight, verkligen! Göteborg är så långt ner så de oroar jag mig inte för, men Elfsborg har varit oroväckande bra senaste tiden.. Blir en nagelbitare det här!

Den avslutningen...
Såg bara fläckvis idag samt följde på AB.
Ganska så bedrövlig första. Snabba repliker och svagt samarbete mellan mitt och försvar.
En smula chockad över trippelbytet av JDT, men rätt recept.
En andra halvlek med mer fart, inställning och gå för det.
Underbart av Colak.
Nervöst i kubik.

Tillbaka
Topp