• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Första inlägget här, och första stouten från Omnipollo, den var väldigt god, som att dricka en efterrätt ungefär 😋 4 / 5👍🏻

C52E269A-881D-4BDC-9281-6450C5471466.jpeg
Välkommen!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Mycket trevlig! Gav den vanliga Dipan från dom 4.00 på untappd så får nog ge denna 4,25. Det känns som en förfinad version av den vanliga. Något snällare humle och humlebrännan är inte så påtaglig samtidigt som den är något sötare. God och kostar "bara" 40kr
IMG_20211023_211327.jpg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag sitter och sippar på en stout från De Struise som heter Robert the Great. Jäkla bra, om än lite oortodox. Det finns vinösa toner här som man normalt inte hittar i en stout, men det harmoniserar mycket bra!

CDCBE133-9EB7-47FE-A47C-B905F01C0B10.jpeg


Jag nämner kort några bra öl som jag har druckit i närtid. Samtliga går att beställa från Systembolaget eller andra nätbutiker


Monkey Brew Strarshot tripel NEIPA. Riktigt len och fin, och nästan ingen ingen humlebränna alla. Elegant!

9D2AB23F-023B-4E48-A983-C2736B9C747E.jpeg


De Struise Shark Pants. En imperial IPA med duktig fyllighet! Här finns också en spännande funkighet som är sällsynt i den här typen av öl.

24E0FE97-D3F9-4A8D-A96A-77DEC9B4621E.jpeg


Full Circle Brewing Turning Circle DIPA. Bra DIPA med skön och rund karaktär. Aningens mycket humlebränna för att jag ska kunna släppa det. Men ändå bra!

99ED9D64-88EE-4AE9-AA3E-74463C5E0631.jpeg


New Belgium Tripple. Ett måste för alla som är ett fan av stilen. Det är inte den bästa trippeln jag har provat, men den är riktigt bra!

70D17588-05D8-4F30-8515-B3A959E1D6A3.jpeg


De Struise Ignis & Flamma. Denna IPA hade nog stått lite för länge. Den var helt okej, men humlen hade hunnit dö av lite mer än vad som är okej.

45149123-F1D9-413B-9E49-8FA70D834135.jpeg


Gamma Low Slung Trippel IPA. Denna var riktigt bra. Minimal humlebränna och fin fyllighet och balans i smakerna.

0E4F25AB-21F4-4088-A530-C90ABE1482FD.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Den här julkalender från Amager tror jag kan vara riktigt bra. Är det någon som har testat den tidigare år?

E32F4B52-571B-4C3C-8323-EE666E88FAF2.png


 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Den här julkalender från Amager tror jag kan vara riktigt bra. Är det någon som har testat den tidigare år?

E32F4B52-571B-4C3C-8323-EE666E88FAF2.png


Mycket intressant. Finns det fler alternativ där ute?
Mycket trams vid googling och Mikkellers vågar jag inte hoppas på.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag körde Mikkeller förra året och kan kanske kan bringa klarhet om du undrar över något?
Köpte deras kalender igen inför denna jul.
Bra och var det mycket "vi slänger ner detta vi inte får sålt"? Jag köpte deras månadslådor förra året och var inte alls imponerad. Därav skeptisk.
Jag gillar Mikkeller.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Bra och var det mycket "vi slänger ner detta vi inte får sålt"? Jag köpte deras månadslådor förra året och var inte alls imponerad. Därav skeptisk.
Jag gillar Mikkeller.
Jag har själv kört deras beer mail och var inte heller så impad. Kalendern överraskade mig till det positiva. Ca 70% Mikkeller och 30% andra bryggerier där Warpigs stod för en majoritet. Jag gillar tyngre ipor och tunga stouts/porter vilket levererades. Det var, enligt mitt tycke, något för många surisar. Någon enstaka lucka kändes som utfyllnad men överlag blev jag riktigt nöjd! Har bilder på alla 24 från förra året om du vill kika? ;)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har själv kört deras beer mail och var inte heller så impad. Kalendern överraskade mig till det positiva. Ca 70% Mikkeller och 30% andra bryggerier där Warpigs stod för en majoritet. Jag gillar tyngre ipor och tunga stouts/porter vilket levererades. Det var, enligt mitt tycke, något för många surisar. Någon enstaka lucka kändes som utfyllnad men överlag blev jag riktigt nöjd! Har bilder på alla 24 från förra året om du vill kika? ;)
Ja tack!
Då kanske det står mellan Mikkeller och Amager. Om inte @NiklasF nosat upp något annat intressant.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Årets ölkalendrar

Detta är långt ifrån alla jag hittade. Jag har försökt välja ut de jag tror håller bra kvalitet.

Utan inbördes ordning:

Amager brygghus

Mikkeller

Beer Republic

BrewDog

Kihoskh

För egen del blir det nog någon av de två sistnämnda på listan. Vilken kommer ni välja?

EDIT:
Jag såg nu att BrewDogs kalender endast skickas till adresser i Storbritannien samt Kanalöarna.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Årets ölkalendrar

Detta är långt ifrån alla jag hittade. Jag har försökt välja ut de jag tror håller bra kvalitet.

Utan inbördes ordning:

Amager brygghus

Mikkeller

Beer Republic

BrewDog

Kihoskh

För egen del blir det nog någon av de två sistnämnda på listan. Vilken kommer ni välja?

EDIT:
Jag såg nu att BrewDogs kalender endast skickas till adresser i Storbritannien samt Kanalöarna.
Chef! Beer republic lät intressant.

Varför står det mellan de två, brewdog och kihoskh?
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Chef! Beer republic lät intressant.

Varför står det mellan de två, brewdog och kihoskh?
Nu gick ju inte BrewDog att beställa till Sverige så då blir det nog Kihoskh. Det är ju en väldigt välrenommerad butik, och innehållet, sett till representerade stilar, verkar passa min smak.

Beer Republic lät också intressant, precis som du säger, men jag vill nog ha öl från fler länder än USA.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Varit hemma och vabbat hela veckan. En ny öl testad varje kväll. Imorse var det dags, untappdräknaren står på 299 olika öl så ställde in en dugges Stout jag varit nyfiken på länge för att fira 300 jubileum.

Lagom till lunchtid idag går mina näsa på strejk.
b4298431ee4b67a71bb2eea580f0144b.gif

Öl nr 300 får helt enkelt vänta. Ska döda denna begynnande förkylning med en redig och onödigt stark Ardbeg istället.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Årets ölkalendrar

Detta är långt ifrån alla jag hittade. Jag har försökt välja ut de jag tror håller bra kvalitet.

Utan inbördes ordning:

Amager brygghus

Mikkeller

Beer Republic

BrewDog

Kihoskh

För egen del blir det nog någon av de två sistnämnda på listan. Vilken kommer ni välja?

EDIT:
Jag såg nu att BrewDogs kalender endast skickas till adresser i Storbritannien samt Kanalöarna.
För den med lite smalare plånbok kan jag rekommendera denna metoden 😊
FB_IMG_1635528389056.jpg
 
Topp