• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Finns några kvar online :) (systembolaget alltså)
1636557228481.png
209kr för en 33a!?

Nä, där går min gräns alltså.
 
Jag dammade av (bokstavligen) en gammal Saidon Dupont ikväll. Det är en riktigt trevlig öl måste jag säga! Arketypen för vad en saison ska vara enligt mig. Enormt bra balanserad. Den kan kanske uppfattas som lite tråkig på grund av det, men för mig är den det där eleganta originalet som alla jämför sig mot.

113325CC-B77D-458E-8C58-2A0167D79E6A.jpeg
 
Hade högre förhoppningar om denna fatlagrade variant. Den är fylligare än den andra från Allagash men det kommer fram en hint av spritighet som är skarp, inte rund och fin. Så ne, den är ok i smaken men den andra vanliga var bättre faktiskt.
IMG_20211110_204524.jpg
Attans. Synd att du höll den lika högt som mig. Jag blev tvärtom besviken på den vanliga... Kul ändå att tycka så "olika"!
 
Nu sitter jag med årets första Mysingen Midvinterbrygd från Nynäshamns Ångbryggeri. Det brukar vara en favorit bland julölen. Nu har jag inte hunnit prova något annat i år ännu, men den är ruskigt god!

Om andan faller på kommer jag plocka fram årets och förra årets version av Oppigårds Winter Ale också. Den som har legat ett år bör ha utvecklat en ganska nötig karaktär. Det brukar de göra efter sex månader i alla fall. (Ibland dricker jag julöl på midsommar. Alltid retar det någon.)
 
Nu sitter jag med årets första Mysingen Midvinterbrygd från Nynäshamns Ångbryggeri. Det brukar vara en favorit bland julölen. Nu har jag inte hunnit prova något annat i år ännu, men den är ruskigt god!

Om andan faller på kommer jag plocka fram årets och förra årets version av Oppigårds Winter Ale också. Den som har legat ett år bör ha utvecklat en ganska nötig karaktär. Det brukar de göra efter sex månader i alla fall. (Ibland dricker jag julöl på midsommar. Alltid retar det någon.)
Jag brukar oftast köpa Anchor och Lagunitas julöl.
Det verkar dock vara leveransproblem med Anchor på systemet för tillfället.
 
Fick löfte om att jag kunde skippa min uppsägningstid när jag fick ett nytt jobb på ett annat företag som ville att jag skulle börja veckan efter. När jag skrivit på ångrar sig den gamla chefen och tvingar mig att arbeta kvar under uppsägningstiden. Därför har jag nu under två månaders tid arbetat i snitt 17 timmar per dag, något som så klart varit oerhört påfrestande. Idag var dock sista dagen, därför ska det firas med stout 😃

jackie.jpg
 
Tillbaka
Topp