• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Fick löfte om att jag kunde skippa min uppsägningstid när jag fick ett nytt jobb på ett annat företag som ville att jag skulle börja veckan efter. När jag skrivit på ångrar sig den gamla chefen och tvingar mig att arbeta kvar under uppsägningstiden. Därför har jag nu under två månaders tid arbetat i snitt 17 timmar per dag, något som så klart varit oerhört påfrestande. Idag var dock sista dagen, därför ska det firas med stout 😃

jackie.jpg
Fy fasen! Vilken oskön chef på gamla jobbet. Grattis till bytet, och att du ha tagit dig ur den gisslansituationen.

Det har kommit in bakterier som inte ska vara där under bryggningsprocessen. Kanske utrustning som inte är rengjord helt. Då blir det infektion, ölen kan skumma av bara fan och smaka illa
Ofiltrerad och opastöriserad öl brukar vara väldigt motståndskraftig mot infektioner, men känsligare mot temperaturförändringar och direkt solljus.
 
Igår
IMG_20211112_203603.jpg

Mycket smak på den här ölen. Tropisk touch med mycket fyllig humle, ölen känns tjock på nått vis. Bra tryck i beskan men den upplevs lite skarp ibland. Hade man tonat ner de skarpa lite och ökat på lite sötma hade den varit en fullträff.

Idag
IMG_20211113_200525.jpg

En ganska god ipa. Lagom fruktig men inte så söt. Humlen är lagom och beskan lika så. Möjligt att beskan blir lite för påtaglig mot slutet. En helt ok IPA men inget speciellt direkt
 
Jag avslutar kvällen med en stout från Lervig. Förväntningarna var höga och ja, detta är en väldigt bra stout. Komplex och inte överdrivet söt. Det är lite för sent för att komma med en djupare recension, men gillar man tunga stouts så bör man absolut titta närmare på denna.

17387DBF-C9BA-41C2-9AE6-1E00986B6FBF.jpeg

Lervig Blue Plate Special
 
Jag avslutar kvällen med en stout från Lervig. Förväntningarna var höga och ja, detta är en väldigt bra stout. Komplex och inte överdrivet söt. Det är lite för sent för att komma med en djupare recension, men gillar man tunga stouts så bör man absolut titta närmare på denna.

17387DBF-C9BA-41C2-9AE6-1E00986B6FBF.jpeg

Lervig Blue Plate Special
Alla tre ligger i garderoben och väntar på mig 🤗
 
Alla tre ligger i garderoben och väntar på mig 🤗
Härligt! Den här kommer du nog gilla. Jag har också några fler stouts från Lervig liggandes. Dem ser jag mycket fram emot.

EDIT:
Det är nog öl som kandiderar till en framtida bottle share. Det får vi samordna i så fall 😉
 
Senast ändrad:
Jag avslutar kvällen med en stout från Lervig. Förväntningarna var höga och ja, detta är en väldigt bra stout. Komplex och inte överdrivet söt. Det är lite för sent för att komma med en djupare recension, men gillar man tunga stouts så bör man absolut titta närmare på denna.

17387DBF-C9BA-41C2-9AE6-1E00986B6FBF.jpeg

Lervig Blue Plate Special
Alltid bra att avsluta kvällen med en imp stout.
 
Fjälldimma, bästa jag druckit från Sälens Fjällbryggeri. Krispig och lättdrucken, sånt man kan köpa i bulk och ha hemma som säkerhetslager.

fjälldimma (2).jpg
helt enig! Köper på mig ett par stycken som bulk när jag är på välsorterat bolag. Förr köpte jag gärna amundsens thunder juice på samma vis… vet inte om det är jag som utvecklat smaksinnet eller om dom ändrat nåt men tycker inte thunder juice är nåt att ha längre
 
Idag plockar jag fram en riktigt bra fras dag-öl. Paragon 2019 från Lervig fick det bli. Du milde vilken bra barley wine det här är! Jag måste nog beställa hem ett par till.

@Kalkyl - det borde du också göra, innan jag köper upp hela kvarvarande beståndet.

8B35631A-F32F-4EB3-ACE8-E2097CBDFDC9.jpeg
Åh, om du rekommenderar en barley wine vet jag att den är god! Hittar den bara på glasbanken, eller har du köpt från annat håll?
 
Jaaha då kör vi vab igen om dagarna och vap på kvällen. Och idag är det faktiskt Lill-fredag
imgly_2159475734927204377.jpg

Alefarm har inte imponerat på mig tidigare men denna var inte dum.

En väldigt balanserad dipa! Den har lagom mängd smak och tryck i smakerna. Lagom sötma, god humle och en medel beska. Hade nog inte gissat att det var en dipa dock då de brukar trycka på mer med smak annars. God som ipa, lite för snäll för att vara dipa. 4.00 på untappd
 
Tillbaka
Topp