• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Var det någon som fick tag på en Nogne Dark Horizen 7? Loggade in 10:04, inga kvar. Nu får man vänta en vecka och hoppas att det finns kvar i någon butik. Tog tydligen slut på 2min, det som fanns online.
 
Två tunga IPA från Android Theory. Constructive Destruction TIPA bäst av de båda, ganska uttalad sötma och fyllighet. Riktigt grym can art som alltid från bryggeriet
641E25E5-F407-4D1E-B231-940CCF72127B.jpeg

C3A3A692-32F4-4ED8-B8D3-41DD7292BD79.jpeg
Drack denna igår och jäklar vad den levererade. Mäktig och komplex med söt kropp som du säger. Gillar när tunga ipor får en honungskropp följt av humlen!
D91DC185-8A9B-41D8-B1D6-42624C9B37DA.jpeg
 
Några har nämnt barley wine några gånger och för mig är det en favoritstil, jag verkligen älskar de komplexa tonerna!

Här kommer en från ett fint bryggeri, Spike.
Denna köptes för ett tag sedan och här är det sött, väldigt sött. Tänk er en bit kavring med honung och ett par mosade plommon/fikonmarmelad. Jag tycker absolut att en barley wine ska vara komplex men här har det blivit för mycket av det söta. Gott till en bit grönmögelost men som singel, nja.
31276EFC-E8BD-4AA2-982E-63BDBF6E21E4.jpeg
 
Här har jänkarna lyckats med en trevlig belgisk trippel. Den är len, söt och snällt humlad. Väldigt frisk och lättdrucken för att vara 9% men saknar väl lite djup och beska för den klassiska belgiska touchen. God som en lättare öl dock. Bra!
IMG_20211106_212838.jpg
Tyckte också den va bra. Deras fatlagrad variant däremot. Bland de godaste jag druckit i år!
 
Var det någon som fick tag på en Nogne Dark Horizen 7? Loggade in 10:04, inga kvar. Nu får man vänta en vecka och hoppas att det finns kvar i någon butik. Tog tydligen slut på 2min, det som fanns online.
Hade preppat varukorgen innan klockan slog 10:00, men dröjde väl bara några sekunder kändes det som och när jag skulle konfirmera beställningen så var de redan slut. Blev att åka en sväng till bolaget vid Bromma Blocks så lyckades få ett par st iaf.
 
Var det någon som fick tag på en Nogne Dark Horizen 7? Loggade in 10:04, inga kvar. Nu får man vänta en vecka och hoppas att det finns kvar i någon butik. Tog tydligen slut på 2min, det som fanns online.
Jag mer eller mindre hängde på låset, men pga strul med nätet kom dock inte min beställning iväg förrän kanske 10.00.30 och redan då var det slut:(
 
Avslutar kvällen med denna rackare som gick ut i mars i år enligt etiketten, men det brukar oftast betyda att de är ännu bättre.

Här bjuds på härliga söta toner ihop med kaffe och mörk choklad.

D053FA64-31B7-4672-992C-046F48321020.jpeg
Samma med den Pumpkin Spice Yeti jag provade nyligen. Gick också ut runt den tiden enligt etiketten på flaskan, men smakade kanon. Tycker att Stout i allmänhet (särskilt fatlagrade) blir bara bättre av lagring hemma i förrådet innan de avnjuts
 
Har druckit en Anagram Blueberry Cheesecake Stout vid ett par tillfällen, tycker den var sjukt god!
Den verkar vara lite svår att få tag på. Min fråga är om det finns några liknande på systembolaget?
Screenshot_20211107-133139_Instagram.jpg

Obs, stulen bild 😅
 
Jag gör som @Script och plockar fram en stout från Nerdbrewing.

Mycket komplex och ganska syrlig smak. Inte alls dum. (<— underdrift av guds nåde. Detta var riktigt bra!)

Jag uppskattar att de skriver ut OG, FG, EBC, och IBU på flaskan också. Lite nördigt kanske, men jag skulle önska att fler gjorde detta.

9D4B5941-D52A-4898-AB33-0F48522AB391.jpeg
 
Denna har jag druckit förr men ville färska upp minnet lite. Riktigt god desertstout som inte blir för mycket. Tycker DIAC smakerna kan blir för söta så denna passar mig bra.

Salted caramel och choc chip cookie Stout. Alla smakerna är där och den är väldigt god. Höjer den från 3,75 till 4.00 så den delar plats med Omnipollos Noa. De är lika goda men denna är lite mer desert än noan
IMG_20211107_202839.jpg
 
Tillbaka
Topp