Kul och höra. Det är min egna bror som är bryggare och ägare av brewski![]()
Kan vi ordna en klocköl? Älskar brewski!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul och höra. Det är min egna bror som är bryggare och ägare av brewski![]()
Han älskar starwars så ville köpa en Seiko limiterad utgåva av starwars för dryga 15k men han har inte intresset allsKan vi ordna en klocköl? Älskar brewski!
Jag kommer ihåg när jag drack den för första gången på Oliver Twist vid Slussen. Ska Brewing hade precis kommit till den svenska ölscenen och jag var svårt avundsjuk på de människor som kunde köpa Modus Hoperandi i närmsta butik.Tänkte ägna kommande helger till o prova lite Ale.
Spännande variant ikväll, jäklar vad fina öl de finns.![]()
Tycker att den är värd varenda krona.Denna öl är inte värd sina 50kr.....
![]()
Hämtade upp en stor beställning från vårt fantastiska statliga alkoholmonopol! Fyllde kylen med en massa burkar från mitt svenska favoritbryggeri, Beerbliotek.Blev dessutom några burkar och en massa flaskor från andra ölproducenter också.
![]()
Jag citerar ofint mig själv en sida bakåt i tråden.tips på goda julöl?
Vilka jul/vinteröl har ni hunnit prova? Jag har provat 10-12 olika nu och kan konstatera följande:
1. Mysingen midvinterbryggd brukar alltid vara en favorit bland julölen, men i år gjorde den inte mycket för mig. Den kändes obalanserad och lite tunn mot hur jag minns den från tidigare år.
2. NKB Pacific Winter var riktigt trevlig och kan mycket väl komma att bli årets bordsöl den här julen. Just nu står det mellan den och Nils Oscar Kalasjulöl som även den var riktigt fin. Båda två klarar den svåra rollen att passa till alla spretiga smaker som finns på julbordet.
3. En trevlig öl att dricka lite senare på kvällen är Sigtunas Midvinterblot. En hel del restsötma kvar där, men det blir inte för mycket. Great Divides Hibernation Ale är också ett bra alternativ där.
4. Årets bottennapp än så länge är Rogue Santas Private Reserve... Helt okej till en början, men med en väldigt konstlad eftersmak. Det är så man undrar om det verkligen var tänkt att smaka så. En spretig bitterhet som kommer helt ensam på slutet. Lite som att suga på en bit wellpapp. Otrevligt helt enkelt.
Hur ser era erfarenheter ut än så länge?
Oj, extra lång långburk passar perfekt när man bara ska ta en öl!Ska bara dricka EN öl idaghar faktiskt aldrig druckit Karhu men räknar inte med någon smaksensation direkt. Aja, kippis!
![]()
Haha jag menar det! Den var ganska blaskig måste jag erkänna, men det var mest en kul grej. En polare var nyss i Finland och köpte med den till mig som en souvenirOj, extra lång långburk passar perfekt när man bara ska ta en öl!
Men, den är nog tyvärr mer för yrsla än för smaklökarna...
Wow, håll hårt i henne!Jag har världens bästa fru!
Bättre än vilken chokladkalender som helst.
![]()
Varför krångla till det =DJag har världens bästa fru!
Bättre än vilken chokladkalender som helst.
![]()
Hahahaha! Är det Stella i varje lucka? Klockrent i så fall! Enkelhet är alltid att föredra.Varför krångla till det =D
![]()
Åhå, lyxlirare där! Den är så jäkla bra.Skål, ha en fin helg!
![]()
Ja, skäms nästan att öppna den utan någon speciell anledningÅhå, lyxlirare där! Den är så jäkla bra.![]()