• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan tyvärr inte stämma in i den kör som hyllar Sierra Nevadas Hop Bullet.

Doften domineras av jordkällare, torkat gräs, och en svag hint (!) av humle. Utan att veta vilken humlesort som har använts skulle jag säga centennial.

Smaken väldigt tunn för att vara en dubbel-ipa. Viss sötma i form av citronkola, återigen en hint av humle i form av en endimensionell bitterhet. MEN den är framför allt metallist i smaken och har en kemisk sträv eftersmak som hänger sig kvar.

Det kan ju vara så att jag har haft en enorm otur med just min burk, men mycket talar för att den här ölen är oxiderad. Riktigt tråkigt.

Ni som redan har köpt den här ölen - hoppas att det bara var jag som hade otur. Ni som inte ännu har köpt den - välj något annat.

Som tur är har jag mycket annat i kylen som jag tror kommer vara riktigt bra! Jag kanske återkommer senare ikväll med vad det kan vara för något.

A7A55A9E-7165-43AB-ABBB-7370068B59C0.jpeg
Köpte den idag :eek:
IMG_20190222_173820.jpg
 

Johanw

Cartier
Jag kan tyvärr inte stämma in i den kör som hyllar Sierra Nevadas Hop Bullet.

Doften domineras av jordkällare, torkat gräs, och en svag hint (!) av humle. Utan att veta vilken humlesort som har använts skulle jag säga centennial.

Smaken väldigt tunn för att vara en dubbel-ipa. Viss sötma i form av citronkola, återigen en hint av humle i form av en endimensionell bitterhet. MEN den är framför allt metallist i smaken och har en kemisk sträv eftersmak som hänger sig kvar.

Det kan ju vara så att jag har haft en enorm otur med just min burk, men mycket talar för att den här ölen är oxiderad. Riktigt tråkigt.

Ni som redan har köpt den här ölen - hoppas att det bara var jag som hade otur. Ni som inte ännu har köpt den - välj något annat.

Som tur är har jag mycket annat i kylen som jag tror kommer vara riktigt bra! Jag kanske återkommer senare ikväll med vad det kan vara för något.

A7A55A9E-7165-43AB-ABBB-7370068B59C0.jpeg

+1 på det. Bara OK & tunn för att vara en dubbel-IPA
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Älskar öl med smak av mango. En av de godaste jag druckit var någon batch från Nya Carnegie. Men Mozango tyckte jag smaka för mycket mango.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Brewski gör riktigt bra grejer och den där är trevlig. Gillade att det var mycket syra i den. :)

Själv sitter jag och suger på en galen hattmakare idag. :rolleyes:
PSX_20190224_200451.jpg
Själv brukar jag tycka att Brewski är lite same-same, men nu var det ett tag sedan jag drack något från dem så den här får passera som en trevlig bekantskap.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
För någon vecka sen tänkte jag att jag skulle prova Systembolagets hemleverans. Jag klickade hem uteslutande svenska öler den här gången. Tyvärr kunde dom bara leverera drygt hälften av vad jag hade beställt. Hur som helst, här kommer en gruppbild på vad jag fick hem ikväll. Kalla var de dessutom!

594EE6A5-423E-4778-9143-7F5B003BA560.jpeg

ED1DBA7D-253E-4950-BA0F-2D8E26EE86D2.jpeg
 
Topp