• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Julstök och paketinslagning ikväll, då blir det en riktig trevlig belgisk julöl.

1000004563.jpg

Har fokuserat mest på vin (specifikt champagne) de senaste åren, så öldrickandet har i de flesta fall inneburit att man tagit något när resten av sällskapet druckit det utan att fundera över vad det är man dricker. Idag drack jag dock en Dugges Tropic Thunder och blev otroligt förtjust i den. Har ni några rekommendationer på bra suröl man bör prova – kanske något som kanske är snäppet starkare? Är även öppet för annat "fruktigt". :)

Utöver det gillar jag verkligen Guinness. Finns det något roligt på den fronten som jag borde prova? Jag har också börjat kika på starkare ölvarianter som Imperial Stouts, DIPA, etc, men jag är lite orolig att de kanske är för beska (även om Guinness beskrivs som beskt av Systemet är den inte för besk enligt mig, vilket många IPA-varianter dock är) eller söta för min smak. Tar tacksamt emot rekommendationer även på den fronten. :)

Blir nog jäkligt roligt att börja nörda ner sig i ölvärlden också! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp