• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Dubbel Larsson på fjäderholmarnas bryggeri.
Helt okej DIPA. Omgivningen bättre.
Snapchat-524344642.jpg
Jag ska ut dit senare i eftermiddag/kväll. Trevligt ställe!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
En mycket trevlig kväll ute på Fjäderholmarna avslutas. Evolution, Dubbel-Larsson, och Östersjö Porter blev det för min del. Portern var helt klart den bästa! Dubbel-Larsson, som är en dubbelb-IPA, tappades på fat för mindre än två veckor sedan. Den var lite blaskig, men ändå väldigt fräsch.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag startar kvällen med en Modus Hoperandi och en flashback till när Great Brands precis hade blivit agenter för Ska Brewing i Sverige.
Oliver Twist (mitt stammishak vid den här tidsperioden) vad end och lågor över Modus och menade att jag inte fick beställa något annan innan jag hade testat den. Jag blev mäkta imponerad och önskade att jag bodde i ett land där man kunde köpa hem den ölen.

Nu, nästan tio år senare uppskattar jag fortfarande en Modus när jag har en hemma. Men den humlebomb den en gång var bleknar lite idag när man jämför med de extremöl som produceras. Man ska dock komma ihåg att det ballaste som fanns tillgängligt på krogarna före Modus, och Dales Pale Ale som kom ungefär samtidigt, var Great Divides Titan- och Herkules IPA. Inga dåliga öl det heller! Men i övrigt så var det ett stort vakuum på generöst humlad och torrhumlad öl.
Om vi bara viste vad som väntade några år senare...
Trevlig kväll på er ölvänner!
DDADF253-8CE1-4D6C-8A15-5C95426B6D8F.jpeg

P.S.
Jag hoppas inte att någon är orolig över att det har varit tyst ett tag om Klocksnacks Stora Bottle Share. Jag kommer att bjuda alla som har visat intresse till pm-tråd där vi bestämmer datum och andra detaljen.
D.S.
 
Topp