• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
20190823_082344.jpg
Mycket lönnsirap och russin i den här. Lite tunn dock.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Tyskarna är lite roliga tycker jag. De är så extremt lokalpatriotiska. Gemene man dricker helt enkelt inget annat än vad som bryggs av det lokala bryggeriet. Bor man då i Köln så blir det kölsch, för att ta ett exempel. Man är också väldigt traditionellt lagd (de tyska renhetslagarna, stilars renhet, osv) vilket gör att de som experimenterar och går utanför ramarna inte får samma gehör som i många andra länder. Efterfrågan på en välhumlad IPA är inte så stor, vilket leder till att det stilen inte produceras i några stora volymer, vilket i sin tur leder till man inte blir så duktig på att brygga välhumlade ipor.
Men de är å andra sidan väldigt skickliga på att brygga rena och snygga öl av klassisk stil!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tyskarna är lite roliga tycker jag. De är så extremt lokalpatriotiska. Gemene man dricker helt enkelt inget annat än vad som bryggs av det lokala bryggeriet. Bor man då i Köln så blir det kölsch, för att ta ett exempel. Man är också väldigt traditionellt lagd (de tyska renhetslagarna, stilars renhet, osv) vilket gör att de som experimenterar och går utanför ramarna inte får samma gehör som i många andra länder. Efterfrågan på en välhumlad IPA är inte så stor, vilket leder till att det stilen inte produceras i några stora volymer, vilket i sin tur leder till man inte blir så duktig på att brygga välhumlade ipor.
Men de är å andra sidan väldigt skickliga på att brygga rena och snygga öl av klassisk stil!
Vi var ett gäng grabbar i Berlin och gick in i en liten ölbutik med microbryggt i Freidrichain. Vi tog väl en sju var eller så, någon enstaka som var bra. Ska visst finnas många bra microbryggerier, men tyvärr är utbudet väldigt stort så det blir lite nål i höstack.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
En kväll på AG i Stockholm. Ryktet gör gällande att de har en del spökflaskor från Brooklyn ibland. Inte ikväll tyvärr...
7A9429A4-249F-44CC-BF26-31050EBEAD47.jpeg

Local Number One och Sorachi Ace gick bort direkt då vi har druckit dem många gånger förut. Kiwi’s Playhouse kändes inte så spännande ärligt talat. Kvällens öl blev Cloaking Device, med löfte om att återkomma till Hand and Seal.

Hur hade ni valt?
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
En kväll på AG i Stockholm. Ryktet gör gällande att de har en del spökflaskor från Brooklyn ibland. Inte ikväll tyvärr...
7A9429A4-249F-44CC-BF26-31050EBEAD47.jpeg

Local Number One och Sorachi Ace gick bort direkt då vi har druckit dem många gånger förut. Kiwi’s Playhouse kändes inte så spännande ärligt talat. Kvällens öl blev Cloaking Device, med löfte om att återkomma till Hand and Seal.

Hur hade ni valt?
Häftig uppställning.
Jag är svag för barley wine och iom att jag inte provat Hand and Seal hade jag gått på den! :)
 
Topp