humlegarden
Basic
Ny öl för mig (Omnipollo) även om jag hört mycket gott om den. Härlig färg och fin krona. Spritig smak vilket jag uppskattar (8%). Känns dock som att den relativt höga alkoholhalten bedövar många av de andra tonerna i ölen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker du att den är spritig så är den kanske för kall? Jag drack precis en likadan och den var rund och fin. Har du förresten fått med dig allt det goda på botten för det gör stor skillnad?Ny öl för mig (Omnipollo) även om jag hört mycket gott om den. Härlig färg och fin krona. Spritig smak vilket jag uppskattar (8%). Känns dock som att den relativt höga alkoholhalten bedövar många av de andra tonerna i ölen?![]()
Håller med om att den blev mycket mer lätthanterlig när den blev lite varmare. Fem grader var uppenbarligen för kallt. La märke till att det var mycket på botten så var noga med att få med allt.Tycker du att den är spritig så är den kanske för kall? Jag drack precis en likadan och den var rund och fin. Har du förresten fått med dig allt det goda på botten för det gör stor skillnad?
Själv kör jag på en Trouble Sleep Imperial Stout från Stigbergets på nätta 12% nu, riktigt fin!
![]()
Ja, fem grader är definitivt för kallt.Håller med om att den blev mycket mer lätthanterlig när den blev lite varmare. Fem grader var uppenbarligen för kallt. La märke till att det var mycket på botten så var noga med att få med allt.
trevligt med stout. Dricker själv mycket Guinness och även en del Murphys men har förstått att det finns mycket annat att utforska på den fronten också. Din Stout är dock tre gånger så stark som en Guinness så ingen lättöl i ditt glas. Haha! Ska testa din vid tillfälle (då jag verkligen gillar Stigbergets).
Hmmm... jag klämde också en Punk AF ikväll och tyckte det var en riktigt bra alkoholfri. Vad var det du inte gillade? Humle kanske?Alkoholfri Punk IPA. Denna var hemsk och fick åka i vasken. Kör en Carnegie porter istället. Då vet man i alla fall vad man får!
![]()
Ölen luktade lite unket till att börja med. Lite som felsmaken öl kan få av att så framme i solljus för länge. Men detta var ju en burk så solljus kan inte ha varit orsaken. Sen fanns det flera element i själva smaken som stod ut på ett dåligt sätt för mig. De främsta var en metallisk smak, samt en diskret men otrevlig syra. Det saknades ballans i kroppen också. Det är inte helt lätt att få till i en alkoholfri öl, men det finns många som lyckas mycket bättre enligt mig. Sigtunas NAPA är ett bra exempel på en alkoholfri öl där man har lyckats bra.Hmmm... jag klämde också en Punk AF ikväll och tyckte det var en riktigt bra alkoholfri. Vad var det du inte gillade? Humle kanske?
Var på road trip i Sverige i veckan och köpte hem lokalt från de städer jag besökte. Börjar helgen med denna.
![]()
Helt ok. Kroppen var riktigt trevlig och maltig men humlen... Finns där och drar åt den jordiga/gräsiga håller. Personligen gillar jag fuktigare toner. Men helt klart över medel för ett mindre bryggeri.Hur var den?
Köpte också hem en sån men valde att testa denna idag. Riktigt trevlig den med!Köpte massa nytt idag men orkar inte ta ut allt från förrådet.
Northern monks patrons project . Mycket bra!
![]()
Fick beställa den. Kommer lagom till nästa helg hoppas jag. Bra?Köpte också hem en sån men valde att testa denna idag. Riktigt trevlig den med!
![]()
Ja, den var väldigt bra. Helt i min smak.Fick beställa den. Kommer lagom till nästa helg hoppas jag. Bra?
En av de sorter jag har som hushållsöl, riktigt fin!En för mig, ny favorit
![]()
Håller med @MaBr, stapelvara här också, riktigt fin!En för mig, ny favorit
![]()
En av de sorter jag har som hushållsöl, riktigt fin!![]()
Tycker om att den inte smakar så mkt alkohol trots 8,5% och inte så beskt av blomlåda som många IPA kan göra.Håller med @MaBr, stapelvara här också, riktigt fin!Roligt att de byter ut mönstret på bruken ibland. Förstått det som att det är lokala konstnärer som får sina alster tryckta på burkarna.
Härligt! Fin uppställning du har där, hoppas att de ska smaka.Nytt in, primärt från beställningssortimentet. Två outsiders längst till höger efter tips från @MaBr![]()
Hann bara med en, How to highlight IPA. Riktigt bra imo. Nu något helt annat - Birra Moretti. Funkar det med.Nytt in, primärt från beställningssortimentet. Två outsiders längst till höger efter tips från @MaBr![]()
Ja den där är inte helt dum den! Var salig första gången jag provade den men har sansat mig något, men god är den!Fortsätter att testa öl från min minitripp i veckan. Här en öl från Töllsjö. Bra hantverk helt klart, fruktig och fin!
![]()