• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Missnöjet när man totalt missat dagens lansering av småskaligt :banghead: det är bara att bevaka och hoppas att det kommer en till lastbil till centrallagret...
upload_2018-9-3_19-5-16.png

Får några veckor sen på ett uteställe kunde jag naturligtvis inte låta bli att beställa en öl som hette "Banana Split IPA" (den hade trots allt ett namn som väckte intresse!) Beställde hem några ex från det statliga alkoholmonopolet av denna dryck (till höger på bild). Riktigt god öl för oss som gillar fruktiga IPA.:)Smakar inte banan (troligtvis av godo?), möjligtvis kan man ana ett visst inslag av banan på lukten. (Ballast Point Session IPA till vänster på bild var också en riktigt trevlig smakupplevelse!:))
öl-.jpg

Senast ändrad:
Öppnade den nu ändå för att du tjatar så...
Nja, säger jag. Det var inget fel på den men inte heller något spektakulärt jag kommer köpa igen.
Tjat lönar sig alltid!:D
Nämenvisst så är det det det ingen öl jag kommer att minnas för att den var en smakmässig sensation, men för att vara en öl med den alkoholstyrkan var det en trevlig (men ingen unik) upplevelse!:)

Instämmer till fullo!

Så sant! Grapefruit Sculpin är en riktig favoritöl, men Ballast Point levererar alltid!
Jag är så sjukt sugen på att besöka deras bryggeri nästa gång jag är i San Diego. Ångrar att jag inte fixade det sist. Man borde väl kunna få till en rundtur och en provning där? Besökte Stone Brewings taproom i San Diego i alla fall, det blev man ju inte precis besviken på heller. :D

Ohh, det där är min favorit! Alla Sculpin-varianter är riktigt bra men den där är bäst. Har banne mig aldrig blivit besviken på ett öl från Ballast Point. :D
Ballast Point är riktigt bra och de flesta Sculpin är också riktigt bra men enligt mig är denna klart bäst! Grapefrukten gifter sig så snyggt med humlen i denna. Habanerovarianten kan jag vara utan...

Ballast Point är riktigt bra och de flesta Sculpin är också riktigt bra men enligt mig är denna klart bäst! Grapefrukten gifter sig så snyggt med humlen i denna. Habanerovarianten kan jag vara utan...
Habanero Sculpin är ju den bästa conversation startern man kan ha med sig på fest! Perfekt att bjuda på, hehe. :D Håller dock med om att den kan bli lite mycket om man dricker den själv.

Tillbaka
Topp