• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

C310AE4E-C815-451A-A2A5-5739F0FF8534.jpeg

Jag plockade fram en trevlig öl från ett av mina favoritbryggerier ikväll. De Glazen Toren gör verkligen fantastisk öl.

Just den här flaskan hade jag glömt att jag hade hemma. Stilmässigt skulle jag beskriva den som en brown ale med belgisk jäst. Inte dumt alls!

0B950A6C-0546-42A6-9BE7-44430639A649.jpeg

När jag var i USA 2012 hade jag vikt nog att ta med ett par öl hem. Just denna prioriterade jag efter att ha druckit den på fat på plats.
På den tiden var den väldigt spännande och exotisk och kul att den kom tillbaka idag på tillfälliga släppet på bolaget.
Den är helt klart god men kanske blivit ifrånsprungen genom åren. Fortfarande fantastisk kvalité!
2E7E6703-F93F-4B8A-A2D4-082C0C40B49E.jpeg

Jag dammade av mitt sista exemplar av denna exklusiva öl. Ni som var med på senaste bottle sharen känner kanske igen den. Det låter kanske lite vemodigt? Nja, den har peakat för ett tag sen kan jag konstatera. Fortfarande väldigt god, mer funk än vanligt, men lite plattare i smakerna och kolsyran.

Den observante ser också att en av sargerna har lossnat på min lilla ölkorg. Jag ser det som en hedersbetygelse att jag har börjat nöta ut denna extremt nischade produkt. Skål på er!

69021DBC-622D-4F28-B8E6-DDEA630EB4AC.jpeg

Det där är bra grejer. Jag brukar köpa på mig ett gäng öl från Straffe Hendrik då och då. Främst triplar och kvadruplar.
Jag föredrar ju främst stout och ipa men denna var bra. Är man mer åt de hållet på öl lär den vara suverän :) vill minnas den kostade en bit över 200kr men tycker nog den var värd det ändå.

Sitter lullig och myser i soffan efter en öl också :p

Tillbaka
Topp