• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Strawberry Float från Spanish Marie

Sjukt krämig, ändå ingen laktos. Riktig godisöl!

20231117_180903.jpg
Vars hittar jag den där? Låter som en öl för mig och tanten!
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Börjar med en brittisk Imperial Barley Wine, ganska torr med mycket beska, mer som en West Coast IPA i karaktären.

IMG_20231118_220510.jpg


Följer upp med en Barley Wine från Mariatorgets Mikrobryggeri, mer som en Imperial Stout, lätt brända toner från rostningen, fyllig och söt med torkad frukt i smaken, god.

IMG_20231118_220423.jpg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
B.O.R.I.S The Crusher. Detta är ett mycket kärt återseende! Hoppin Frog var lite av en helig graal när jag började med craft beer för ca 15 år sedan. Jag tror inte ens att ”craft beer” var ett begrepp på den tiden.
Då kom all öl från Hoppin Frog på 65 cl flaskor. Det gjorde för övrigt nästan all kvalitetsöl får USA på den tiden.
35,5 cl burk är en betydligt bättre förpackning enligt mig. Ölen håller fortsatt samma kvalitet!

IMG_8839.jpeg
 
Topp