• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om High Accuracy Quartz (HAQ) Klockor

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är riktigt trevligt med bra tidshållning.
20190307_123624-01.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Här snackar vi high accuracy folk!
https://www.sparkfun.com/products/14830
Nån som testat något dylikt? :)
Som jag förstår det är det en slags reciver/motagare med extremt hög noggrannhet i omvandlingen av signalen. Men vad man ska koppla den till som sedan visar signalen förstår jag inte riktigt. Är det tänkt att sättas som mottagare i en väggklocka med RC?
*hittade annan info om att den används i nätverk
 

Urtyp

Audemars
Som jag förstår det är det en slags reciver/motagare med extremt hög noggrannhet i omvandlingen av signalen. Men vad man ska koppla den till som sedan visar signalen förstår jag inte riktigt. Är det tänkt att sättas som mottagare i en väggklocka med RC?
*hittade annan info om att den används i nätverk
Nja, det är väl en enhet som producerar en superduperexakt 10 MHz signal? Ingen klocka som visar tiden. :) Bra för att kontrollera tidsavvikelser från andra enheter (eller bygga en klocka av).
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nja, det är väl en enhet som producerar en superduperexakt 10 MHz signal? Ingen klocka som visar tiden. :) Bra för att kontrollera tidsavvikelser från andra enheter (eller bygga en klocka av).
Då dimensionerna 18.3 x 50.8 x 50.8mm gör att den varken slinker under manchetten eller passar på länk så går den bort :p
 
Topp