essenceofallthingsgood
Silver
A blog to watch, spending time skickar lite kärlek åt HAQuartzhållet.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här landade idag, platsar den?
Grattis! Men nej, inte som HAQ, men dock som HEQ. Bidra i AstrontrådenDen här landade idag, platsar den?
Inte enligt mig då den synkar med satellit.. Men en väldigt fin klocka
Grattis! Men nej, inte som HAQ, men dock som HEQ
Vad heter modellen / ref?Det är riktigt trevligt med bra tidshållning.
Vad heter modellen / ref?
Tack. Vad är ett rimligt pris för en sådan? Finns några på Chrono24 men de är rätt dyra tycker jagBreitling Colt Chrono A73380.
Grym klocka som jag inte borde ha sålt.
Som jag förstår det är det en slags reciver/motagare med extremt hög noggrannhet i omvandlingen av signalen. Men vad man ska koppla den till som sedan visar signalen förstår jag inte riktigt. Är det tänkt att sättas som mottagare i en väggklocka med RC?Här snackar vi high accuracy folk!
https://www.sparkfun.com/products/14830
Nån som testat något dylikt?
Nja, det är väl en enhet som producerar en superduperexakt 10 MHz signal? Ingen klocka som visar tiden. Bra för att kontrollera tidsavvikelser från andra enheter (eller bygga en klocka av).Som jag förstår det är det en slags reciver/motagare med extremt hög noggrannhet i omvandlingen av signalen. Men vad man ska koppla den till som sedan visar signalen förstår jag inte riktigt. Är det tänkt att sättas som mottagare i en väggklocka med RC?
*hittade annan info om att den används i nätverk
Då dimensionerna 18.3 x 50.8 x 50.8mm gör att den varken slinker under manchetten eller passar på länk så går den bortNja, det är väl en enhet som producerar en superduperexakt 10 MHz signal? Ingen klocka som visar tiden. Bra för att kontrollera tidsavvikelser från andra enheter (eller bygga en klocka av).
Beggat definitivtÄr sugen på en HAQ, finns det möjlighet att hitta en för ca 3kkr?
Tips på några?Beggat definitivt
Billigast och roligast är nog diverse Seiko Dolce och Majesta tycker jag, lite hit and miss med att dem verkligen håller specs men många är justerbara så att man kan förbättra gången lite Billigaste jag hade var en Dolce för typ 3-400kr.Tips på några?
Precidrive urverket ifrån ETA. Sitter i både Tissot och Certina modeller. Personligen tycker jag Tissot PR 100 COSC som kostar straxt under 4k ny verkar vara en bra kandidat.Tips på några?
Roligare med bilder. Lite som passerat mina lådorTips på några?