Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool! Vilket är det roligaste nyförvärvet, om jag får fråga?Årets näst roligaste nyförvärv
Är nog bara guldvärdet plus lite till, har nog inte så mycket att göra med det militära, delas ut som:Inte direkt issued, men väl ett kronmärkt litet damur i 18k tror jag. Finns det något intresse av detta för en ”militärsamlare” tror ni?
Mobilfoto genom lupp funkade ju fint
Tack för svar @Exxet, det känns rimligt. I detta fall finns det liiite militär koppling då personen i fråga jobbat med underhållstjänst av militärt flygmateriel i 30+ årÄr nog bara guldvärdet plus lite till, har nog inte så mycket att göra med det militära, delas ut som:
-Arbetstagare som visat nit och redlighet som anställd hos staten under minst 30 år kan tilldelas utmärkelsen "För Nit och Redlighet i rikets tjänst", N O R-.
Navitimer 2100 Jugoslaviska flygvapnet.
Kommer snart. Trög postgång. Ingen dyrgrip men ngt jag letat efter ett tag.Cool! Vilket är det roligaste nyförvärvet, om jag får fråga?
SpännandeKommer snart. Trög postgång. Ingen dyrgrip men ngt jag letat efter ett tag.
Swarowski optik?
Förstår du hur många rövhipsters som kommer att sno stilen nu efter din publicering?Detta är ett otroligt tidigt färgfotografi från 1910-talet. Alltså INTE handkolorerat. Den värmpliktige vid I-1, Svea Livgarde, heter tydligen Iwan i förnamn-efternamn okänt.
Notera fickuret i armbandsinfattning (kommer inte ihåg namnet för detta) som sticker fram under uniformsjackans ärm!
Detta är ett otroligt tidigt färgfotografi från 1910-talet. Alltså INTE handkolorerat. Den värmpliktige vid I-1, Svea Livgarde, heter tydligen Iwan i förnamn-efternamn okänt.
Notera fickuret i armbandsinfattning (kommer inte ihåg namnet för detta) som sticker fram under uniformsjackans ärm!
HAHAHAHAHA!!!!!Förstår du hur många rövhipsters som kommer att sno stilen nu efter din publicering?
@theargonaut Nu kom den.Kommer snart. Trög postgång. Ingen dyrgrip men ngt jag letat efter ett tag.
Stort tack! Jag har mängder med foton/dia i källaren från bland annat Kongo som jag tänkt gå igenom vid tillfälle. Kanske digitaliserar ett gäng och slänger upp här om det är av intresse, speciellt om jag hittar något klockrelaterat.
major Erik Bonde bär här åtminstone vad som ser ut som en Lemanina TG195 (Bild lånad från Internet.)
Man kanske borde köpa en diaprojektor, några backar öl och köra en gtg.
Kul!!!Stort tack! Jag har mängder med foton/dia i källaren från bland annat Kongo som jag tänkt gå igenom vid tillfälle. Kanske digitaliserar ett gäng och slänger upp här om det är av intresse, speciellt om jag hittar något klockrelaterat.
Hmm.. Min klocka kanske är med någonstans i denna tråden tidigare, men hojta till om så är fallet...Typ såhär
Min farfar var också han i Cypern, Gaza, Egypten och lite överallt under 50-60 talet. Så vitt jag vet så hade han inget särskilld klocka under sin tjänstgöring. Han tog ett hundratals bilder under den tiden. Scannat en del av dem. Såklart har man sneglat mot handlederna. De som har klockor på sig har alla haft olika. Aldrig lyckats identifiera några av dom tyvärr. Bjuder på Fredagsbild. SkålJag har en fråga till er kunniga. Min far var på FN uppdrag i Kongo 1960-1961, dvs första åren och blev förflyttad från Gaza där de var innan. Är det någon som vet om de blev tilldelade/fick låna klockor på den tiden eller hade man sin egen?