Patron Ur.
Guld
Men du är bland klockvännerHallå! Stort tack för förtydligandet. Var ute och snurrade på fel ställe med andra ord!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men du är bland klockvännerHallå! Stort tack för förtydligandet. Var ute och snurrade på fel ställe med andra ord!
Det känns alltid tryggt att veta!Men du är bland klockvänner
För ett tag sedan råkade min sambo få syn på min Seiko, så den lånas numera frekvent. Påtalade att hon måste vara försiktig och dåblev följdfrågan givetvis ”är den dyr”......fan, inmålad i ett hörn. Kan ju inte svara ”skit i de du!”, så svaret blev, brukar samen svara på hur många renar han har? Hon var inte nöjd över det svaret, men jag avslutade diskussionen där.....
Ursäkta min okunskap, men vad är det för Seiko? Finns det liknande att köpa idag? Grymt häftig
7T27.
Tillbakadragen - Tillfälligt ikväll: Seiko 7T27-7a20 issued sv. flygvapnet. M3440-058010. Fin, Servad.
Svenska flygvapnet- versionen av 7T27-7a20. (Tillfälligt ikväll 30/5! Sedan dras annonsen tillbaka) L-märkt tavla med luminova och annan font än den vanligare förekommande RAF-versionen samt svenska M3440-058010-märkningen som visar att den är en av de exemplar som utdelades till...klocksnack.se
Tack och bock! Finns det en civil version eller en liknande för en billigare peng?
Här är en M-märkt som gick nyligen på Tradera, visserligen två till men dom gör nog nog varken till eller från.Hoppas det är ok att fråga i tråden, misstänker att bäst svar finns här.
Jag har en Seiko Viggen som får noll handledstid samtidigt som annat hägrar så tanken har väckts att det kanske är dags att låta gå vidare.
Fick den renoverad för några år sedan. Alla funktioner fungerar och håller tiden. Original-länk med Seiko SQ på klaspen och ändlänkar märkta B472.
Har inte sålts någon senaste åren vad jag kan se, så tar tacksamt emot tips om prisbild.
Någon som har en bra idé?
Mvh Emil
Tack! Kan inte annat än att hålla medOtroligt fin Tg, vilket band som helst, men kamoband... ursäkta utrycket, naivt till den trots sin historiska bakgrund.
Kul när det dyker upp nya som man inte sett förut!Denna dök upp idag. Oklart skick interiört, förhoppningsvis behövs bara batteribyte. Den behöver en översyn med bla ny o-ring under bezel. Oklart hur jag gör med glaset, bör det bytas eller skall man behålla det? Finns det någon erkänt duktig Seikoreparatör på forumet tro? Jäkligt skön storlek på klockan! Någon som har mer info än att den tilldelades Viggenpiloter i början av 80-talet? Hur många köptes in av försvarsmakten? Kan det vara ett originalband?
Japp, tolkar det som att glaset skall vara patinerat och original isåfall. En ny o-ring, service och rengöring står isåfall på agendan.Kul när det dyker upp nya som man inte sett förut!
På originalklockan satt det en nitad länk.
Jag föredrar klockor i originalutförande, och låter du den vara i så orört skick som möjligt så är det lättare att sälja till oss entusiaster
Grattis!
Just lagt vantarna på en sån Poseidon (nr 2 fr v), och skall leta efter ett passande band. Klockan är inte levererad än, därav min fråga:Trivsamt micro gtg med (militärt) dykarfokus hos @jmalmsjo, stort tack för hjälpen att fixa ett
originalgummi till min Poseidon. Som ser lite tunn ut brevid 6105an......
Just lagt vantarna på en sån Poseidon (nr 2 fr v), och skall leta efter ett passande band. Klockan är inte levererad än, därav min fråga:
Vet någon luggbredden?
Mvh
Tusen tack nu kan jag börja förbereda dess ankomst! Ska nog försöka hitta ett nytt glas med...