1977 RAF
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
det är sen gammalt... den här snubbens ursprungligen... tror dock dödsstraffet för stöld och innehav avskaffades 1978... nu är det livstid på fästning, på vatten och bröd...Nu lever min gamla Minerva igen. Lite slutjusteringar kvar bara.
Nummer 0 på bakboetten?
Snygg!!Nu lever min gamla Minerva igen. Lite slutjusteringar kvar bara.
Nummer 0 på bakboetten?
Intressant! Har du bilder?Snygg!!
Min har oxå 0 på bakboetten.
Intressant! Har du bilder?
Min har oxå 0 på bakboettenNu lever min gamla Minerva igen. Lite slutjusteringar kvar bara.
Nummer 0 på bakboetten?
Intressant! Har du bilder?
Låter inte helt orimligt! Själv har jag ingen aning.Nollad när den togs ur tjänst? Kan det vara en rimlig teori?
Ser ut att vara i riktigt bra skick! Har sett många med missfärgade tavlor.
Ser ut som något från Pennan & Svärdet...men jag har ingen aning faktiskt...Ny här och har en fråga. Har den här klockan någon militär anknytning, Miyota verk med svensk text och krona
Nej, ingen militär anknytning.Ny här och har en fråga. Har den här klockan någon militär anknytning, Miyota verk med svensk text och krona
Kul! Hör gärna av dig om du ledsnar. Älskar såna knepigheter.Nu lever min gamla Minerva igen. Lite slutjusteringar kvar bara.
Nummer 0 på bakboetten?
Håller med! Utförlig artikel, rekommenderas!
Kan bara instämma. Bra research och utförlig artikel om en spännande klocka som t o m slår vår ”Lemania Viggen” på fingrarna prismässigt!
Kolla med ”URsinne”, han hade ute en som han drog tillbaka för knappt en månad sedan. Den var issued, flygvapnet.Är det någon som sitter på en Seiko 7a28-7120 är jag mer än intresserad att panga några tusenlappar!
Såg faktiskt den när jag körde ett sök tidigare! Dock en 7T27, andra generationens issued chronografer. Tror 7A28 endast användes av RAF, men kan mycket väl ha fel.Kolla med ”URsinne”, han hade ute en som han drog tillbaka för knappt en månad sedan. Den var issued, flygvapnet.
Japp, du har helt rätt, sorry!Såg faktiskt den när jag körde ett sök tidigare! Dock en 7T27, andra generationens issued chronografer. Tror 7A28 endast användes av RAF, men kan mycket väl ha fel.
@SenpaiVäntar man på något gott.. Intressant, producerad i september alltså. Den enda andra ex jag sett är från augusti. Då känns det som vi kan bekräfta den här som en issued Seiko, en av de mest ovanliga dessutom? Blir det aktuellt att sälja den så tror jag det hade varit många intresserade på forumet!
Vilka skatter!!!!! Underbart att se, för mig okända, helt fantastiskt!Jag har ju (enligt mitt egna tycke) lyckats bidra med ett givande inlägg varje år i tråden. Här kommer årets. Var och hälsade på hos dykverkstaden igår eftermiddag för att visa originallänken till den slipade Scubapro500 jag fick ta över förra året och då plockades en för mig ny låda klockor fram. Några gamla bekantskaper men även några nya.
Från kustartilleriet:
Flottan:
Ekloran har 38mm MRP SA boett.
SDW, kan det vara Swiss Diving Watch? Oklar märkning på boettlocket, men det fanns flera stycken av den så den har uppenbarligen används i tjänst och inte förvärvats i ett exemplar av någon enskild.
Scubapron fanns även den i flera ex och de var alla riktigt hårt använda!
Lemania TG195 till vänster. Det till höger var svårt att se.Hittade i kamera-rullen från två år sedan. På besök på något försvars-museum från Gotland. Ser t.ex. city-klockan i mitten men vet någon närmre vilka dessa ur är?
Ser ut som en Lorus längst till höger. Typ en sån här fast med datum. För de som inte känner till Lorus så är det ett lågbudget-märke som ägs av Seiko och ligger snäppet under Pulsar i kvalitet.Hittade i kamera-rullen från två år sedan. På besök på något försvars-museum från Gotland. Ser t.ex. city-klockan i mitten men vet någon närmre vilka dessa ur är?