Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du går inte i säljtankar?Omega Seamaster 120 "IZI"
Grymt fin! Fick själv hem en liknande häromdagen (förmodligen från samma säljare). Tyvärr har jag inget skyddDen här kom idag, behöver lite jobb för och ticka, tror balansaxeln är av och antagligen även uppdragsfjädern.
Hade skyddet sedan innan...
Den här kom idag, behöver lite jobb för och ticka, tror balansaxeln är av och antagligen även uppdragsfjädern.
Den var ju stencool med skyddet !!Den här kom idag, behöver lite jobb för och ticka, tror balansaxeln är av och antagligen även uppdragsfjädern.
Då är det risk att din funkar? Det var väl 3st fungerande och 1 som inte funka (den jag lyckades köpa).Grymt fin! Fick själv hem en liknande häromdagen (förmodligen från samma säljare). Tyvärr har jag inget skydd
Yes min tickar på utan problem. Det stämmer nog att det var tre fungerande och en som inte funkade. Tycker att den du köpte var den finaste men hade inte så stor lust att fixa till den så fick nöja mig med dennaDå är det risk att din funkar? Det var väl 3st fungerande och 1 som inte funka (den jag lyckades köpa).
Snyggt som f..!Grymt nöjd med arbetet med detta band till min Lemania TG 195 från @Anders W
Tack för att du valde en olivfärgad nyans på sytråden som perfekt matchar originalindexen på urtavlan. Att du till och med valde ut ett patinerat svenskt armébälte från 50-talet gjorde inte saken sämre!
tackar ödmjukt för din kompetens och tid som du lagt ner!
Här är resultatet
Behöver ni idéer och inspiration till snygga band kan jag rekommendera honom varmt som ni förstår!
Ser väldigt trevligt ut! Så härligt att konstatera att det finns gammalt hederligt hantverk kvar. Och bland oss!Grymt nöjd med arbetet med detta band till min Lemania TG 195 från @Anders W
Tack för att du valde en olivfärgad nyans på sytråden som perfekt matchar originalindexen på urtavlan. Att du till och med valde ut ett patinerat svenskt armébälte från 50-talet gjorde inte saken sämre!
tackar ödmjukt för din kompetens och tid som du lagt ner!
Här är resultatet
Behöver ni idéer och inspiration till snygga band kan jag rekommendera honom varmt som ni förstår!
Mycket trevlig!!Brittisk-indiska armén vad jag förstår. Måste ta tag i att maila West End och fråga hur gammal den är. De verkar vara tillmötesgående med sådant och ha relativt god ordning I arkiven. Andra halvan av 30-talet eller början av 40-talet borde det nog vara iallafall.
Fick hem de här idag!
1xStocker & Yale 184, issued från 1984.
Tror de andra tre är Stocker & Yale 590, quartz-drivna.
Till amerikanska armén, finns lite relaterat att läsa här: https://monochrome-watches.com/the-real-military-watch-stocker-yale-sandy-490-series-i/Häftiga, aldrig sett tidigare! Vilka var de issued till?
Åh va cool!Så blev man med militärur!
Knalltidsur för bla kustartilleriets tunga pjäser vad jag förstår.
Eldledaren ser brisaden, startar uret och när hen hör knallen stoppas uret varmed man får avståndet.
Har dessutom kompensationstabell för ljudets hastighet vid olika temperaturer.
Tillverkades av Candino och gör 10 sekunder per varv.
Är fast monterad så det går inte att plocka ur stoppuret utan att bryta sig in.
Trevlig Söndag Kväll!
Jim
Sjukt bra!
Längesedan man såg några bra TG på marknaden nu.
Håller med! Min har t.o.m. orörd urtavla vilket är ovanligt att hitta i detta skick!
Har t.o.m. ett originalband till den på lager
Hur ser ett originalband till TG ut?Håller med! Min har t.o.m. orörd urtavla vilket är ovanligt att hitta i detta skick!
Jag vill oxå se originalbandet.Håller med! Min har t.o.m. orörd urtavla vilket är ovanligt att hitta i detta skick!