Intressant att du inte har koll på modellen men ändå från en bild kan säga att trycket ser extremt dåligt ut. Jag tror helt klart tavlan varit något fuktskadad och polerats. Nyss sa du ommålad och nu säger du polerad;-) Hur ska du ha det? Tycker mig inte se någon uppfräschning av siffrorna. Ser ut som den här från precis samma tid vad det gäller typsnitt och färg i och utanför kronograftavlorna. Kanske har båda målats om när de lämnats in till det militära lagret för översyn? Jag är inte ironisk utan tror att det är en möjlighet! ”Officiell” ommålning förekommer ju på miltärur.
1940s Lemania Chronograph For The British Royal Navy
Why This Watch Matters A bold and balanced case is complemented by military markings and a striking white dial to make one killer vintage chronograph. The Full Story Lemania provided wristwatches similar to this example to several countries in the post-WWII era, including Italy, Germany, and...shop.hodinkee.com
Här skriver du själv Klockjägaren att du tror eller trodde det är en möjlighet den är "ommålad" och att tavlan är "polerad". Vad är problemet?