Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle tro att den blivit av med vridringen om det nu inte är en rejäl franken.Denna biff flygare landade på lådan idag. Någon som är duktig på dessa och har lite mer information kring dom?
Skulle ju kunna stämma då jag bara sett liknande med räfflad vridring. Visarna fått bättrad lysmassa också. Klockan ska iväg till forumsmedlem för lite kärlek. Då får man väl reda på lite mer om urverk mm.Skulle tro att den blivit av med vridringen om det nu inte är en rejäl franken.
Vilken härlig dokumentation, grymt avis på lådan! Och klockan förståsTack! Ja det är samma nummer som på mitt väderbitna exemplar. Dock är det handskrivet med röd tusch, så inte helt lätt att veta när det är gjort och var. Samma märkning på box också. Kanske så man gjorde på "förrådet"? Ser ut som att boxen haft ett annat nummer tidigare.
Fantastiskt armband!Lemania Tg 195 i sin rätta miljö
Vilket snyggt band vart fick du tag på det ?Lemania Tg 195 i sin rätta miljö
Tack! Tillverkat av @Anders WFantastiskt armband!
Tack! Tillverkat av @Anders WVilket snyggt band vart fick du tag på det ?
Cool kepa!
En svensk ”Explorer”Idag har vi kört Kronmärkt City!
helt ok klocka
Snyggt domat glas men tråkigt med verket. Vad är det för verk i en sån där?
Min Type 1 har tvärstannat… någon som vet vem som kan titta på den utan att fucka upp den fullständigt?
Såna där kallingar hade jag också. Bra kvalitet på dem! Gjorde lumpen 1992 och hade kallingarna in på 2000-talet. Tror att skicket fortfarande var ok då. Det var nog snarare så att jag kasserade dem något år efter att jag blev sambo.Favorit i repris, ps Kalsongerna är avskrivna, så ingen anmälan behövs.
Tack! Det sitter ett Benrus GS1D2, ett modifierat ETA 2620 i dem. Själva verket är jag inte så bekymrad över, men kronstammen har en gaffel som är spröd som knäckebröd och bryter man den så sumpar man originalkronan med en liten ”notch”. Med tanke på vad klockorna går på nuförtiden behåller jag gärna originalkronan. Och så måste man gå in i dem från tavelhållet.Snyggt domat glas men tråkigt med verket. Vad är det för verk i en sån där?